Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai avec-kutsun häihin, mutta ei kutsu mua mukaan

Vierailija
09.08.2023 |

Yhteistä elämää pari vuotta jo. Mitä pitäisi päätellä?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue tuo toinen ketju

https://www.vauva.fi/keskustelu/5234325/avopuoliso-ei-halua-esitella-ka…

Saman trollin aloitus.

Vierailija
42/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos haluat keskustelua, keskustele vastaajiesi kanssa. On mietitty, miten hän kertoi asiasta sinulle? Se on ehkä kaikkein oleellisin tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän itse edes menossa niihin häihin?

Kaikkia nuo kekkerit ei kiinnosta, ja on paljon helpompi kieltäytyä kutsusta jos ei ole jo kutsunut muita mukaan.

Miten voi kutsua MUKAAN, jos ei itse ole menossa?

Koko pointtihan oli, että EI ole kutsunut mukaan. Siksi kysyinkin, että onko itse edes menossa.

Niin eli nyt mies miettii, että harkitsetko eroa, kun et ole edes lähdössä hänen kanssaan häihin, mitä hän piti itsestäänselvyytenä.

Vierailija
44/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ihan eri, mutta puoliso saa raivarin kun veljeni laittaa joulukortin ja se on kirjoitettu vain minun nimelle. Yhteistä elämää meillä takana yli 18 vuotta,ymmärrän puolison reaktiota ja olen muistuttanut veljeä asiasta, saa nähdä miten tuleva joulukortti episodi menee.

Vierailija
45/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on miesvihaketju laitettu tulille ja inkkelinaiset omassa elementissään; haukkumassa miehiä, kun eivät saa miestä.

Vierailija
46/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jospa kysyisit syyn ukoltasi etkä täältä.

Vierailija
47/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättelisin, että kutsuja ei tiedä sinusta edes nimeä eli ei välttämättä ole kovinkaan läheinen millään tavalla. Haluatko oikeasti häihin tilanteessa, jossa et tuntisi siellä ketään ja jossa sinuun suhtauduttaisiin kuin mihin tahansa satunnaistuttavaan, jonka mies on napannut mukaansa?

Outo ajatelma. En minä ainakaan suhtautuisi esim. veljeni naisystävään samalla tavalla kuin kehen tanasa satunnaistuttavaan. Miksi ihmeessä tekisin niin, kun se naisystävä saattaa olla loppuelämäni osa meidän perhettä? 

Minä tietäisin jo kutsua lähettäessäni veljen tyttöystävän nimen ja kutsuisin nimenomaan hänet, en jotain avecia. Ja jos tietäisin nimen, silti kutsuisin avecin, niin se olisi minusta loukkaavaa.

Vierailija
48/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä elämänkokemuksella sanoisin, että mistään häpeämisistä einole kyse, vaan mies haluaa esiintyä häissä sinkkuna ja yrittää iskeä jotain naista sieltä.

Vierailija
49/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi mennä yksin? Ja te huonoitsetuntoiset roskanaiset, jotka menisitte loukkaantumaan tuosta, te olette narsisteja.

Roskanaiser? Narsisteja??

Häät on nimenomaan se juhla, jonne mennään pariskuntana. Ap:n mies ei koe olevansa parisuhteessa, joten ap:n kannattaa miettiä koko suhdestatuksensa uudestaan.

Vierailija
50/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi vastata ennen kuin tiedämme

A. Miten asia selvisi sinulle?

B. Mitä mies sanoi syyksi?

Vierailija
51/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia nuo kekkerit ei kiinnosta, ja on paljon helpompi kieltäytyä kutsusta jos ei ole jo kutsunut muita mukaan.

Koko pointtihan oli, että EI ole kutsunut mukaan. Siksi kysyinkin, että onko itse edes menossa.

Niin eli nyt mies miettii, että harkitsetko eroa, kun et ole edes lähdössä hänen kanssaan häihin, mitä hän piti itsestäänselvyytenä.

Minun mies kyllä aina erikseen lähettää minulle erikseen kutsukortin, jos ollaan häihin tai kauppaan menossa.

Vierailija
52/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättelisin, että kutsuja ei tiedä sinusta edes nimeä eli ei välttämättä ole kovinkaan läheinen millään tavalla. Haluatko oikeasti häihin tilanteessa, jossa et tuntisi siellä ketään ja jossa sinuun suhtauduttaisiin kuin mihin tahansa satunnaistuttavaan, jonka mies on napannut mukaansa?

Mikä ettei? Eihän sitä ikinä tutustu uusiin ihmisiin, jos aina vain junnaa niiden jo tuntemisensa kanssa.

t. eri

Yleensä en käy muiden häissä tutustumassa uusiin ihmisiin, koska siellä kiinnostuksenkohteena on hääpari ja kaikki pyörii heidän ympärillään.

Uutinen: Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä ja sinun tuttavasi

Minusta olisi outoa, jos häät olisi aveceille eräänlainen live-Tinder eikä ymmärrettäisi lainkaan, miksi siellä ollaan paikalla. Ei etsimässä uusia tuttavia vaan juhlistamassa avioliittoa.

Vierailija
53/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä elämänkokemuksella sanoisin, että mistään häpeämisistä einole kyse, vaan mies haluaa esiintyä häissä sinkkuna ja yrittää iskeä jotain naista sieltä.

Mies ei petä, jos nainen toteuttaa miehen fetissejä ja fantasioita oma-alotteisesti.

Vierailija
54/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatelma. En minä ainakaan suhtautuisi esim. veljeni naisystävään samalla tavalla kuin kehen tanasa satunnaistuttavaan. Miksi ihmeessä tekisin niin, kun se naisystävä saattaa olla loppuelämäni osa meidän perhettä? 

Minä tietäisin jo kutsua lähettäessäni veljen tyttöystävän nimen ja kutsuisin nimenomaan hänet, en jotain avecia. Ja jos tietäisin nimen, silti kutsuisin avecin, niin se olisi minusta loukkaavaa.

Minäminäminä. Uutispommi: Kaikki eivät ole niin kuin sinä ja perheitä on monenlaisia. 

Vierailija
55/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei saisi mennä yksin? Ja te huonoitsetuntoiset roskanaiset, jotka menisitte loukkaantumaan tuosta, te olette narsisteja.

Roskanaiser? Narsisteja??

Häät on nimenomaan se juhla, jonne mennään pariskuntana. Ap:n mies ei koe olevansa parisuhteessa, joten ap:n kannattaa miettiä koko suhdestatuksensa uudestaan.

Miksi pitäisi mennä pariskuntana? Ei minua ainakaan kiinnostaisi kumppanin kaverin häät joa en tunne kaveria. Menköön mielellään yksin! Teen sitten mieluummin pariskuntana yhdessä jotain kivempaa.

Vierailija
56/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies kyllä aina erikseen lähettää minulle erikseen kutsukortin, jos ollaan häihin tai kauppaan menossa.

Jos sitä joskus vielä oppisi kirjoittamaan selkeän lauseen.

Vierailija
57/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ettei? Eihän sitä ikinä tutustu uusiin ihmisiin, jos aina vain junnaa niiden jo tuntemisensa kanssa.

t. eri

Yleensä en käy muiden häissä tutustumassa uusiin ihmisiin, koska siellä kiinnostuksenkohteena on hääpari ja kaikki pyörii heidän ympärillään.

Uutinen: Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä ja sinun tuttavasi

Minusta olisi outoa, jos häät olisi aveceille eräänlainen live-Tinder eikä ymmärrettäisi lainkaan, miksi siellä ollaan paikalla. Ei etsimässä uusia tuttavia vaan juhlistamassa avioliittoa.

Mitä oikein sekoilet? Onko se sinusta tosiaan sama asia kuin Tinder, jos juttelet häissä esim. miehesi kummitädille, jota et ole aiemmin tavannut? :D

Vierailija
58/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Pöljä! Ei se, että menee häihin tarkoita, että sinne menee tutustuakseen uusiin ihmisin. Mutta väistämättäkin niihin tutustuu jossain vaiheessa ja miksipä se ensimmäinen vaihe ei voisi olla vaikka hääjuhla. Häissähän ei ole mikään pakko puhua vain hääparista, jos et vielä tiennyt. 

t. sama

Tiesin, mutta jos lähtökohtaisesti häävieraat ovat pääosin pariskuntia eikä itsellä olisi mitään varsinaista yhteyttä hääpariin, niin aika oudolta tuntuu ajatus olla ensisijaisesti tutustumassa uusiin ihmisiin, joista suurin osa tuntee toisensa jo ennestään ja joille on todellakin yhden häävieraan avec, ei oikeastaan mitään muuta.

Vierailija
59/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jospa kysyisit syyn ukoltasi etkä täältä.

Miksi alapeukut? Mieshän sen syyn tietää emmekä me.

Vierailija
60/123 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kutsu MUKAAN=on menossa yksin. Jos ei ole menossa ollenkaan, ei voi ottaa tai olla ottamatta MUKAAN. 

Et selvästi sisäistänyt asiaa kuten AP omassa vastauksessaan ylempänä.

Kuvittele: Postissa tulee avec-kutsu henkilö A:lle. Henkilö B on tietoinen tästä. Henkilö A ei kutsu B:tä mukaan, koska kallistuu siihen ajatukseen ettei halua häihin lähteä. A:n pohdiskellessa asiaa, henkilö B hermostuu ja tulee vauvapalstalle kirjoittamaan. Näin ollaan tilanteessa, jossa B:tä ei ole mielestään kutsuttu mukaan.

Kommunikaatiollahan nämä selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä