Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka eivät voisi kuvitella asuvansa Suomessa missään muualla kuin Helsingin kantakaupungissa?

Vierailija
09.08.2023 |

?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Optimi on asunto espan eteläpuolelta ja toinen maalta järvenrannalta. Voi sitten vaihdella fiiliksen mukaan

Miksi? Entä jos ei viihdy siellä metsässä järvenrannalla? Vaan haluaa suunnata ulkomaille lomillaan? En tajua mikä tämä kulttuurinen pakote on, että kaikkien suomalaisten pitäisi viihtyä maalla.

Mulle on nyt ihan sama missä viihdyt. Tämä oli oma optimi mikä ei sulje ulkomaita pois mitenkään. Tosin ei enää huvita kun olen asunut niin paljon ulkomailla. Kaikkein vähiten Eurooppa joka on pakkopullaa.

Vierailija
42/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella asuvani vaikka missä.

Voisin kuvitella asuvani Helsingissä ja ehkä niin vielä käykin.

Nyt asun Lapissa ja sitä ennen asuin Lontoossa ja Southamptonissa.

Ennen Englannin vuosia Keski-Suomessa.

Työkuviot ovat pian muuttumassa ja Etelä-Suomeen kotiudun seuraavaksi.

Helsinki on kiva ja kauniskin kaupunki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäinen kantakaupunki best! Asun Kalliossa, tosin jos enempi ois rahaa niin muuttaisin Ullanlinnaan.

Vierailija
44/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette voisi kuvitellakaan asuvanne Suomessa missään muualla kuin Helsingin kantakaupungissa, missä kaikkialla olette asuneet?

Ja mitä tarkoitat, kun puhut muusta Suomesta? Kaupunkeja vai maaseututaajamia, vai ihan todellista maaseutuakin?

Minä muutin kantahämäläisestä teollisuuskaupungista 30 vuotta sitten ja en ole katunut. En muuttaisi Suomessa minnekään muualle.

Eli kuten sanoin, mitä kauempaa tullaan sen tärkeämpää keskusta-asuminen on.

Sitten viännetään "statinkiält"

Vierailija
45/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi kantakaupunkiin. Tykkään asua lähiössä.

Vierailija
46/59 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 10 vuotta Etu-Töölössä, sitten muutin ulkomaille. Stadista hyviä muistoja. Perheellisenä ei kuitenkaan enää voisi kuvitella asuvansa missään pienessä luukussa ja isot asunnot tyyliin vähintään 120 m2 kantakaupungissa liian kalliita. Nykyisessä asunnossa 350 m2, joten ei viitsisi ihan pieneen enää muuttaa.

Vierailija
47/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Vierailija
48/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette voisi kuvitellakaan asuvanne Suomessa missään muualla kuin Helsingin kantakaupungissa, missä kaikkialla olette asuneet?

Ja mitä tarkoitat, kun puhut muusta Suomesta? Kaupunkeja vai maaseututaajamia, vai ihan todellista maaseutuakin?

Helsingin kantakaupungissa ja keski-uusimaalaisessa lähiössä. Muu Suomi tarkoittaa kaikkea muuta kuin Helsingin kantakaupunkia.

Vierailija
49/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella asuvani Helsingin kantakaupungissa.

Joo ei mistään hinnasta eikä kyllä minkäään muunkaan kaupungin keskustassa eikä edes lähiössä. Maaseutu on ainoa oikia paikka ihmisen asua.

Vierailija
50/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä Meilahdesta!

Vierailija
51/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kruna! Ah! Kruununhaka.

Vierailija
52/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki,tuo Pohjolan valkea kaupunki on muistoja vain.

Vierailija
53/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ja kyllä tästä kotiseuturakkaudestaan saa myös maksaa. Aina välillä olen yrittänyt visioida elämää muualla, mutta ajatus saa hyperventiloimaan.

Tunnen sen verran monta paluumuuttajaa, että voin kuvitella itsekin päätyväni palaamaan häntä koipien välissä, jos yritän irtiottoa Töölöstä. Se vasta kalliiksi tuleekin, taloudellisesti ja henkisesti, kun yrittää sinnitellä jossain mikä ei tunnu kodilta ja heti kun mahdollista palaa takaisin. 

Tyydyn siis siihen, että asuminen on se mistä haluan maksaa suhteettoman paljon. Toisaalta, en tarvitse autoa ja elämä on useimmiten aika helppoa ja käytännöllistä palvelujen keskellä. Luonnonrauhaksi riittää arjessa merenrannat, Seurasaari ja Keskuspuisto, landella lomilla sitten vähän enemmän luontoelämyksiä.

Eikä kantakaupungissa kaikkialla ole hälyisää. Meidän kotikadun päivän tähän asti pahin mökä lähti iloisista ekaluokkalaisista, jotka kulkivat parijonossa iltapäiväkerhoon.  

Vierailija
54/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on tottunut asumaan oikeassa keski-Eurooppalaisess suurkaupungissa, ei se Helsingin kantakaupunki oikein jaksa innostaa. Mieluummin jossain luonnonkauniissa rauhallisessa paikassa, jos Suomeen olisi jostain syystä pakko muuttaa.

Mutta sinä olet paikallisten silmissä mongolikummajainen, joka ei kuulu niihin maisemiin ulkonäön, ei sivistyksen eikä varallisuuden suhteen.

Vierailija
55/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tällainen nuorempana, mutta keski-iässä sitten alkoi tuntua, että mitä minä täällä teen, kun en oikein koskaan käytä edes mitään kaupungin palveluita enkä käy missään kuin ruokakaupassa. Että ihan turhaan maksan tästä keskusta-asumisesta. Muutin sitten lähiöön 10 km päähän keskustasta, ja viihdyn täällä nykyään paljon paremmin. Tykkään rauhallisuudesta ja luonnosta lähellä. 

Vierailija
56/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Asun Etu-Töölössä. Hienoin alue Helsingissä ja koko Suomessa. Aiemmin asuin Brysselissä, kiva kaupunki sekin, muttei Stadin veroinen.

Niissä kanapaskataloissa? Hirveän hintaisia mutta seinien eristykset on haertuneet jo sotien aikana. Juu ei Töölöön ikinä. Wannabe rikkaitten alue joskus 70-80 luvuilla mutta hienosta kaukana.

Etu-Töölö on kaikin puolin hyvä paikka asua.

Liikenne on pienkaduilla vähäistä, viheralueet kuten Töölönlahti ja Hietaniemi kävelymatkan päässä.

Liikenneyhteydet joka suuntaan loistavat, bussi, raitiovaunu, metro, juna. Tavaratalot, teatterit, ravintolat, kirjasto, jäähalli, Olympia stadion ja museot vieressä.

Osallistuminen on vain omasta viitseliyydestä kiinni. Täältä ei tarvitse lähteä mihinkään, koska olet melkein heti perillä. Taksejakaan ei tarvitse.

Vierailija
57/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn Larussa. Aikoinaan asuin Krunikassa, mutta nykyään tarvitsen enemmän luontoa ja hiljaisuutta.

Joskus voin vielä muuttaa vaikka Espoon perukoille.

Vierailija
58/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita yhtä rajoittuneita?

Vierailija
59/59 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella asuvani Helsingin kantakaupungissa.

En minäkään. Täällä metron varrella on mukavampi asua.

Metron varrella on ankeata asua.