Apua, mitä puen työhaastatteluun?
Kyseessä kasvatusalan työ. Voinko laittaa mekon, jos on hellettä? Ominta tyyliäni ovat kukkamekot ja niitä löytyy eniten. Vai pitääkö haastattelussa olla housut ja esim. kauluksellinen pusero? Minulla on paljon vaatteita, mutta nyt selaan jopa uusia..
Kiitos
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tarkennan vielä, että kyseessä on opettajan työ ja päivän lämpötila tulee tod näk olemaan noin +24 astetta. Oma pukeutumistyylini on sellainen hieman boheemi..
Ap
Miksi alapeukutus, jos saan kysyä?
Ap
Normivaatteet joita työssäsikin käyttäisit. En mä ainakaan enää vuosiin ole stressannut mitä päälleni puen.
Riittääkö teistä noin polveen ulottuva mekon helman pituus? Se on paitamekko, ei ollenkaan paljastava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö teistä noin polveen ulottuva mekon helman pituus? Se on paitamekko, ei ollenkaan paljastava.
Ap
Riittää oikein hyvin
Nyt keksin. Laitan kukkamekon tai -tunikan ja alle mustat pillifarkut. Sitten jotkut kivat korvikset.. roikkuvat, mutta ei liian suuret.
Ap
Olipa haastattelu mikä tahansa, jokseenkin samaan tyyliin kuin pukeutuisit töihin, tai siis työpaikalla menessä. Normaali siisti arkiasu siinäkin tapauksessa, että työ olisi lentäjä, kirurgi, maatalouslomittaja tai metsäkoneen kuljettaja.
Jos voisit tehdä kyseistä opetusalan työtä kukkamekossa, niin mikä ettei. Itse olen joskus pohtinut, miten naamioituisin rehtoriksi. Pukeuduin jakkupukuun, ja sain paikan. Muita paikkoja olen saanut tavallisella arkiasullakin.
Minulla oli shortsit ja t-paita. Haastattelu meni hyvin ja sain työpaikan.
Ei työhaastattelu ole missään mielessä "näyttelemistä". Kaipa opettajana ymmärrät, jos jokin on epäsopivaa. Hyvä neuvo tuo, että mieluummin yli kuin ali. Yöpaitaa mahdollisesti muistuttava mekko voisi kiinnittää huomioni haastattelijana ja näyttää jotenkin avuttomalta. Kokonaisuus, käyttäytymisesi ja miten puhut kuitenkin ratkaisevat. Työhönottajia on monenlaisia, jolloin neutraali vaatetus on hyvä valinta sikäli, että haastattelijankin fokus pysyy asiassa mielikuvien sijaan, kun hänkin on vain ihminen, jonka haasteena on pitää fiilikset erillään faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Nyt keksin. Laitan kukkamekon tai -tunikan ja alle mustat pillifarkut. Sitten jotkut kivat korvikset.. roikkuvat, mutta ei liian suuret.
Ap
En laittaisi farkkuja lämpimänä päivänä, laita mieluummin sukkahousut. T-paota/toppi mekon alle, jos se on avara. Ei se työpaikka vaatteisiin kaadu. Onnea haastatteluun.
Ainahan ne antaa työnhakuun sellasia neuvoja että "erotu joukosta", "myy itsesi", "ole rohkeasti oma itsesi",...
joten kaipa sitten vaatteet voi olla bikinit, kylpytakki, pelleasu, nat si univormu, kaikista likaisimmat maatilan työvaatteet,...
PS. Muiden antamia työnhakuneuvoja ei ehkä kannata kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Taas alapeukutus. Miksi? Onko asussa jotain vikaa?
Ap
No älä laita farkkuja, ei ole kypsää
Burka on oikein hyvä. Kuvastaa persoonallisuutta ja vapautta.
Paljasjalkakengät ja näkymättömyys vaatteet !
Yleispätevä ohje on, että pukeudutaan pykälää paremmin, kuin ko. Työpaikassa työskennellessä. Eli haalari hommiin farkut ja t-paita on ok. Pikkutakki hommien haastattelussa taas tummapuku on oikea pukukoodi.
Opehommiin haettaessa siis mekko ja tennarit kuulostaa hyvältä.
Älä kuuntele näitä vanhoillisia vastauksia. Saat pukeutua työhaastatteluun miten haluat. Pukeutuminen ei saa vaikuttaa työnantajan päätökseen. Se olisi syrjintää.
CV:n kuvissa ne on yleistyneet. Ei nyt varsinaisesti positiivisessa mielessä kiinnitä huomiota.