IS:n tiedot: Kokoomus valitsee presidenttiehdokkaan ensi viikolla Orpolla nimi valmiina: se on Stuff!
Kommentit (45)
Mutta kuten Hesarissa jo arveltiin, Häkkänen on syrjäyttämässä Orpon kun hallitus kaatuu.
Kokoomus on jo pitkään tiennyt, kuka heidän ehdokkaansa on.
Ovat jostain syystä halunneet pimittää ehdokkaan nimen julkisuudelta.
Mites SDP.
Miksi ihmeessä Stubb suostuisi tuohon? Nykykokoomuksen ja Stubbin välillä on erittäin iso railo "arvoissa". Ei kelvannut Alexin ehdokas Helsingin pormestariksikaan kokoomukselle.
En ylläty mikäli ehdokas on Petteri Orpo itse. Oma suosikkini presidentiksi on toisesta puolueesta, eikä näytä lähtevän ehdokkaaksi sitten millään, vaikka todennäköisesti menestyisi vaaleissa hyvin.
Paha kyllä, tavallinen kansa ei ääntänsä Stubbille anna, vaikka hän kyllä hyvin voisi olla Suomen presidentti.
Saisikohan se edes kokoomuslaisten ääniä tässä tilanteessa?
Tulee kyllä tiukka kisa Jussin kanssa toiselle kierrokselle pääsystä, jos Jussi saa käydä vaalit tosissaan. Luulen kyllä että kokoomus pakottaa hallituskumppaninsa himmaamaan jos näyttää siltä ettei Alex pärjää.
Vierailija kirjoitti:
En ylläty mikäli ehdokas on Petteri Orpo itse. Oma suosikkini presidentiksi on toisesta puolueesta, eikä näytä lähtevän ehdokkaaksi sitten millään, vaikka todennäköisesti menestyisi vaaleissa hyvin.
Älä höpise. Orpo ei tuollaiseen lähde. Yhtä hyvin se vois Jan Vapasvuori tai joku muu.
Olipa kuka hyvänsä, kokoomuksesta ei uusi presidentti Suomeen tule.
Paitsi jos ehdokas olisi Jenni Haukio.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä tiukka kisa Jussin kanssa toiselle kierrokselle pääsystä, jos Jussi saa käydä vaalit tosissaan. Luulen kyllä että kokoomus pakottaa hallituskumppaninsa himmaamaan jos näyttää siltä ettei Alex pärjää.
Jussi Halla-aholla ei oo mitään mahiksia toiselle kierrokselle.
Sen ymmärtävät kaikki tervepäiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärtävät kaikki tervepäiset ihmiset.
Kokoomuksen ja ps:n kannatus on tasoissa, mutta kokoomuksen suunta on alaspäin. Miksei siis Jussi pääsisi toiselle kierrokselle kun saa ps:n äänestäjien äänet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Stubb suostuisi tuohon? Nykykokoomuksen ja Stubbin välillä on erittäin iso railo "arvoissa". Ei kelvannut Alexin ehdokas Helsingin pormestariksikaan kokoomukselle.
Ei kai Stubbilla paljon muita arvoja ole, kun että yksityistetään ja myydään kaikki valtion omaisuus ja lopetetaan julkiset palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka toinen puolue voisi puuttua jonkin muun puolueen presidentinvaali kampanjaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai Stubbilla paljon muita arvoja ole, kun että yksityistetään ja myydään kaikki valtion omaisuus ja lopetetaan julkiset palvelut.
Niin miksi lähtisi presidentiksi, kun siinä hommassa ei voi mitään myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärtävät kaikki tervepäiset ihmiset.Kokoomuksen ja ps:n kannatus on tasoissa, mutta kokoomuksen suunta on alaspäin. Miksei siis Jussi pääsisi toiselle kierrokselle kun saa ps:n äänestäjien äänet?
Stubbia äänestäisi muutkin kuin kokoomuslaiset. Allahia ei taatusti muut kuin persut.
Vierailija kirjoitti:
Saisikohan se edes kokoomuslaisten ääniä tässä tilanteessa?
Liberaalit voi äänestää Haavistoa näyttääkseen keskaria Petterille. Ja konservatiivit Halla-ahoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärtävät kaikki tervepäiset ihmiset.Kokoomuksen ja ps:n kannatus on tasoissa, mutta kokoomuksen suunta on alaspäin. Miksei siis Jussi pääsisi toiselle kierrokselle kun saa ps:n äänestäjien äänet?
Kansanedustajan ja puolueen äänimäärä on aivan eri asia, kuin äänestäminen presidentin vaaleissa.
Presidentinvaaleissa äänestetään HENKILÖÄ, ei puoluetta.
Miten Halla-ahon arvot ja ihmiskäsitys, voisivat saada Suomen kansan äänestämään hänet, maamme presidentiksi.
Ei mitenkään.
Joten aivan sama, pääseekö Halla-aho toiselle kierrokselle.
Missään tapauksessa hänestä ei Suomen presidenttiä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbia äänestäisi muutkin kuin kokoomuslaiset. Allahia ei taatusti muut kuin persut.
Ekalla kierroksella? Siis niinkuin ketkä? Kepulaiset? Demarit?
Stuff? En ole kuullutkaan, mikä on etunimi?
Niin, jos Stubb suostuu.
Käytännössä kuitenkin presidentti valitaan nousta kolmesta, jotka ovat pitkään olleet, kolmen kärjessä.
Stubb tulee vaan jakamaan hajontaa, ensimmäiselle kierrokselle.
Ja ikävä kyllä, ei pääse presidentiksi asti.
Sillä Stubbista tulisi hyvä, kansainvälinen henkilö pressaksi.
On jo politiikankin tuntemusta riittämiin.