Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1221/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä palaako ap linjoille kertomaan kuulumisia jossain vaiheessa.

Vierailija
1222/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitkos ap apua? :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää poissa ketjusta te, joita aloittaja niin ärsyttää. Huomaa, ettei monella ole mitään kokemusta unettomuudesta. Ap on monta kertaa ilmaissut että on kokeillut lähes kaikki vinkit. Useimmat noin pahaa unettomuutta kokeneet ovat. Lääkärille ei nykyään tuosta vaan mennä, ja sitten kun pääsee niin sieltä saa vain 5 min keskustelun jälkeen jonkun uuden reseptin. Sen takia kannattaakin keskusteluissa yrittää löytää joku lääke jota haluaa kokemusten perusteella itse kokeilla ja kokemuksia saa palstoilta.

Ei ap:n kannata mitään uutta lääkettä tuohon komboon enää yrittää. Ja miksi muutenkaan nukkua lääkkeillä? Ap voisi tosissaan parantaa elämäänsä. Mennä töihin ja muuttaa omaan kotiin.

Wow, onpas unettomuuden hoito yksinkertaista. Miten ei ole käynytkään mielessä. Seuraavaksi voitkin siirtyä parantamaan maailman nälänhädän.

Niin, useinkaan unettomat ei tee niitä tarvittavia asioita, mitkä vaikuttaisi unen saantiin. Onko ap käynyt terapiassa? Ei. Liikkuuko raskaasti punttisalilla? Ei. Asuu kotona vielä myöhäisessä aikuisiässä, vähemmästäkin stressaantuu ja on uneton.

Kaikilla on omat syynsä unettomuuteen, eikä kaikkia voi auttaa. Eikä välttämättä unettomuus parane vaikka kaiken sen eteen tekee, mutta ap ei selkeästi ole tehnyt. Odottaa vain vastauksia, että "voinko luottaa siihen saanko unta vaikka en mitään asian eteen tee vaan popsin vaan pillereitä".

Kun unettomuus pääsee kehittymään siihen asti mitä AP kuvailee, sitä ei enää korjata omin avuin jumppaamalla eikä mukavia miettimällä. Tietäisit sen, jos olisit kokenut sen.

Voi kuule, olen kokenut ja paljon pahempana. Siksi vieroittauduin lääkkeistä väkisellä. Niistä ei ollut mitään muuta kuin haittaa. On 100 keinoa, jota voi elämässään tehdä, jotta nukkuminen onnistuu luontaisesti. Siksipä pystynkin näin sanomaan, että näkeehän sen jo ap:n asenteesta ja teoista, että hän ei halua parantua. Hän haluaa lääkkeitä ja nopean tainnutuksen.

Ihan tästä tekstistä jo nään, ettet ole kokenut.

Mul ainaki oli lopetusyritys sen verran helvetillistä että oli pakko aloittaa lääke uudestaan, puolet pienemmällä annoksella sentään. Olisi ihan kiva kuulla miten se tehdään sitten väkisin jos se on mahdollista samalla kun jotenkin edes voi elää normaalisti ja pitämään järjen.

Kaikilla ihmisillä lääkkeet vaikuttaa yksilöllisesti. Joillakin huumaavat lääkkeet, kuten opamox, saa hyvän olon tunteen ja toisia se vain nukuttaa. Samoin kuin panacod, osalla ihmistä se muodostaa elimistössä morfiinia. Jos lääke on vaikuttanut sillä tavalla, että siihen jää riippuvaiseksi ja toleranssi kasvaa, niin vierottautuminen voi olla todella hankalaa. Toiset voi lopettaa kuin seinään ilman minkälaisia vaikeuksia. Nettikirjoitusten perusteella ei voi tietää mitä kukin on kokenut.

Vierailija
1224/4056 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ap sai uudet lääkkeet ja juoksi kotiin tainnuttamaan itsensä.

Vierailija
1225/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekiköhän uuden ketjun taas vai ottivatkohan osastolle? Vai kyllästyikö kun ei saanut oikeanlaista huomiota?

Vierailija
1226/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Kuinka kauan voi pisimmillään mennä, että oppii uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan ilman Olantsapiinia?

Mutta voinko luottaa siihen, että väistämättä jossain vaiheessa nukahdan edes hetkeksi?

Voiko käydä niin, että jopa kolmen-neljän viikon ajan ainoastaan lepäilen sängyssä silmät kiinni, ennen kuin opin nukahtamaan.

Alan olla epätoivoinen. ):

Vierailija
1227/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Kuinka kauan voi pisimmillään mennä, että oppii uudelleen nukahtamaan/torkahtamaan ilman Olantsapiinia?

Mutta voinko luottaa siihen, että väistämättä jossain vaiheessa nukahdan edes hetkeksi?

Voiko käydä niin, että jopa kolmen-neljän viikon ajan ainoastaan lepäilen sängyssä silmät kiinni, ennen kuin opin nukahtamaan.

Voinko luottaa siihen, että viimeistään kuukauden kuluessa (3-4 vk) opin uudelleen nukahtamaan? Nukahdan edes hetkeksi.

Vierailija
1228/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Voinko luottaa siihen, että viimeistään kuukauden kuluessa (3-4 vk) opin uudelleen nukahtamaan? Nukahdan edes hetkeksi.

Netistä olen löytänyt yhden kokemuksen, jossa henkilö valvoi putkeen lähes kaksi viikkoa, kunnes joutui antamaan periksi. En haluaisi antaa periksi. ):

Vierailija
1229/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Netistä olen löytänyt yhden kokemuksen, jossa henkilö valvoi putkeen lähes kaksi viikkoa, kunnes joutui antamaan periksi. En haluaisi antaa periksi. ):

Jos mun aivot ei enää opi sammumaan. ):

Jotenkin mä vaan haluaisin uskoa, että uni palautuu edes jotenkin perustavanlaatuisena.

Vierailija
1230/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1231/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Jotenkin mä vaan haluaisin uskoa, että uni palautuu edes jotenkin perustavanlaatuisena.

Alan olla epätoivoinen ):

Vierailija
1232/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1233/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Alan olla epätoivoinen ):

Onkohan mulle tullut aivovaurio? ):

Vierailija
1234/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt jumalauta. Eikö se hoitaja osannut auttaa mitenkään? Kävitkö siellä edes? Saitko lääkäriin ajan?

Vierailija
1235/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi nyt jumalauta. Eikö se hoitaja osannut auttaa mitenkään? Kävitkö siellä edes? Saitko lääkäriin ajan?

Hoitaja ei oikein osannut auttaa mitenkään näin monimutkaisessa tilanteessa.

Kävin hoitajalla ja hoitaja varasi ajan lääkärille. Mulla on lääkäriaika reilun viikon kuluttua. 😞

Vierailija
1236/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1237/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja ei oikein osannut auttaa mitenkään näin monimutkaisessa tilanteessa.

Kävin hoitajalla ja hoitaja varasi ajan lääkärille. Mulla on lääkäriaika reilun viikon kuluttua. 😞

Näinköhän mun tilanne on niin vaikea (komplisoitunut), ettei tästä ole enää tietä eteenpäin. 😞

Vierailija
1238/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1239/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

Mä valvoin runsaan viikon lääkkeiden lopetuksen jälkeen. Olin varma, etten enää osaa nukahtaa ilman lääkkeitä, ihan kuten sinä nyt. Mutta niin vain kävi, että loppujen lopuksi nukahdin selvästi. Ilmeisesti olin kuitenkin unettomana lepäillessäni nukahdellut ns mikrounia, sillä toimintakykyni säilyi sen ajan jokseenkin tahmeana, mutta siis säilyi.

Luin - netistä tietenkin - että maailmanennätyksen tehnyt oli "jaksanut" valvoa 11vrk. Tieto löytyy tuon lauseen hakusanoilla.

Arvelen, ettet pysty kumoamaan tuota ennätystä. On jokin erittäin harvinainen sairaus, jossa ihminen ei saa ollenkaan nukutuksi, mutta siinä on paljon muitakin oireita. Tämäkin löytyy tietysti - netistä...

Vierailija
1240/4056 |
17.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta tämmöinen:

Olantsapiinista eroon;

No mutta tämä ihminen antoi siis periksi nukkumiselle. Mitä siis tarkoitat, ettet haluaisi antaa periksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän