Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):
Toisilla pari päivää, toisilla parikin kuukautta, toisilla pari viikkoa, toisilla yksi viikko, toisilla 3-4 viikkoa...jokaisella vie oman aikansa. Älä viitsi höpöttää, ole ystävällinen.
Pelottaa, kun olen lukenut ihmisistä, jotka eivät oppineet oikein millään uudelleen nukahtamaan (vaikka olivat valvoneet jo yli 60 vrk). ):
Ja luin ihmisestä, joka on jo vuodesta 2007 yrittänyt lopettaa lääkitystään. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun itse olin ollut ns. täysin uneton ja saanut lopulta *toimivat* lääkkeet, jotka sitten piti lopettaa, niin 1. lääkkeen (jota en ollut käyttänyt pitkään) lopetin lääkärin kanssa sovitussa kahdessa viikossa ja 2. lääkkeen kanssa taisi mennä ainakin 2 kk (saattoi olla kauemmin), kun lopetettiin ensin liian nopeaa ja piti aloittaa uudestaan. Mutta lääkäri tosiaan huolehti, että saan nukuttua. Muutama kuukausi sen jälkeen sain uudestaan saman lääkkeen käyttöön palanneeseen unettomuuteen ja sain unet palautumaan nopeasti, mutta lääke lopetettiin silloinkin hitaasti.
Tämä on tosi yksilökohtaista, miten sujuu. Mulle ei fyysistä riippuvuutta näihin lääkkeisiin ollu ehtinyt tulla, mun riippuvuus oli selvästi psyykkinen, ei meinannut uskoa riittää omaan kykyyn nukkua. Mutta lopulta se löytyi, pitkälti siksi kun tiesin, että apu on olemassa.
<3. Mitenköhän mä pystyn irrottautumaan lääkkeistä, kun olen käyttänyt niitä pari vuotta? ):
Olet jo vähentänyt, eikö niin? Mitä lääkkeitä käytät tällä hetkellä? Ja kuinka paljon?
Olen vähentänyt. ):
Olanzapin (1/2)x5mg, Opamox (1/2 + 1/2) 15mg, Atarax 25mg (max. 1-2 kertaa viikossa, mieluummin en ota ollenkaan)
Tuo määrä lääkkeitä on jo tosi vähäinen. Miten sulla tehoaa puolikas 15mg:n Opamox?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vielä lisää ihmisiä, joilla olisi ollut totaaliunettomuutta unilääkkeiden lopetuksen jälkeen? Kuinka kauan se kesti? ):
Toisilla pari päivää, toisilla parikin kuukautta, toisilla pari viikkoa, toisilla yksi viikko, toisilla 3-4 viikkoa...jokaisella vie oman aikansa. Älä viitsi höpöttää, ole ystävällinen.
Oletko kuitenkin sitä mieltä, että viimeistään 3 kk mennessä ihminen on nukahtanut/torkahtanut ensimmäisen kerran? ):
Ei kai kukaan voi olla esimerkiksi 8kk-1 vuosi totaaliuneton? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin ap, mitäs se lääkäri sanoi? Äläkä väitä ettei ole aika vielä ollut, koska viime viikon tiistaina sanoit, että sait lääkäriajan viikon päähän ja nyt on jo torstai.
Lääkäri sanoi, että seuraillaan tilannetta. Ei mitään akuuttia vaaraa, sillä olen nyt saanut nukuttua kerran, pari viikossa (1-2 keskimäärin). Lääkkeitä ei kannustanut lopettamaan vielä tässä vaiheessa. ):
Kuulemma lääkkeisiini ei voi jäädä kiinni, vaikka yritin selittää, etten ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Lääkäriaika meni tosi huonosti, enkä oikein saanut sanotuksi, mitä ajattelin. ):Etkö siis ollutkaan vähentänyt niitä? Tuohan on lääkäriltä ihan selvä vastaus: Ei mitään akuuttia vaaraa. Selvästi sait ongelmaasi asiantuntijalta vastauksen. Mitä et oikein saanut sanotuksi?
No niitä asioita, joita mä täällä sain sanotuksi. ):
Siis et saanut sanotuksi, että sua pelottaa, jos et nuku enää milloinkaan? Mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI KYSYT SAMALLA VIRKKEELLÄ KOKO AJAN??????
Tiedätkö, mikä päivä tänään on?
Torstai ):
Missä olet nyt? Juuri tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, kun olen lukenut ihmisistä, jotka eivät oppineet oikein millään uudelleen nukahtamaan (vaikka olivat valvoneet jo yli 60 vrk). ):
Ja luin ihmisestä, joka on jo vuodesta 2007 yrittänyt lopettaa lääkitystään. ):
Siinähän sitten vaan pelkäät. Kukaan meistä ei voi lopettaa pelkoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun itse olin ollut ns. täysin uneton ja saanut lopulta *toimivat* lääkkeet, jotka sitten piti lopettaa, niin 1. lääkkeen (jota en ollut käyttänyt pitkään) lopetin lääkärin kanssa sovitussa kahdessa viikossa ja 2. lääkkeen kanssa taisi mennä ainakin 2 kk (saattoi olla kauemmin), kun lopetettiin ensin liian nopeaa ja piti aloittaa uudestaan. Mutta lääkäri tosiaan huolehti, että saan nukuttua. Muutama kuukausi sen jälkeen sain uudestaan saman lääkkeen käyttöön palanneeseen unettomuuteen ja sain unet palautumaan nopeasti, mutta lääke lopetettiin silloinkin hitaasti.
Tämä on tosi yksilökohtaista, miten sujuu. Mulle ei fyysistä riippuvuutta näihin lääkkeisiin ollu ehtinyt tulla, mun riippuvuus oli selvästi psyykkinen, ei meinannut uskoa riittää omaan kykyyn nukkua. Mutta lopulta se löytyi, pitkälti siksi kun tiesin, että apu on olemassa.
<3. Mitenköhän mä pystyn irrottautumaan lääkkeistä, kun olen käyttänyt niitä pari vuotta? ):
Olet jo vähentänyt, eikö niin? Mitä lääkkeitä käytät tällä hetkellä? Ja kuinka paljon?
Olen vähentänyt. ):
Olanzapin (1/2)x5mg, Opamox (1/2 + 1/2) 15mg, Atarax 25mg (max. 1-2 kertaa viikossa, mieluummin en ota ollenkaan)Tuo määrä lääkkeitä on jo tosi vähäinen. Miten sulla tehoaa puolikas 15mg:n Opamox?
Ei se oikeastaan tehoa, mutta yritän vähentää todella hitaasti. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luin ihmisestä, joka on jo vuodesta 2007 yrittänyt lopettaa lääkitystään. ):Siinähän sitten vaan pelkäät. Kukaan meistä ei voi lopettaa pelkoasi.
Tuotakin minä pelkään, että pelko ei koskaan lakkaa. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuitenkin sitä mieltä, että viimeistään 3 kk mennessä ihminen on nukahtanut/torkahtanut ensimmäisen kerran? ):
Ei kai kukaan voi olla esimerkiksi 8kk-1 vuosi totaaliuneton? ):
Mitä itse arvelet: voiko joku olla totaaliuneton 8kk-1vuosi mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstai ):
Tiedätkö, missä olet juuri nyt? Voisit toki vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin ap, mitäs se lääkäri sanoi? Äläkä väitä ettei ole aika vielä ollut, koska viime viikon tiistaina sanoit, että sait lääkäriajan viikon päähän ja nyt on jo torstai.
Lääkäri sanoi, että seuraillaan tilannetta. Ei mitään akuuttia vaaraa, sillä olen nyt saanut nukuttua kerran, pari viikossa (1-2 keskimäärin). Lääkkeitä ei kannustanut lopettamaan vielä tässä vaiheessa. ):
Kuulemma lääkkeisiini ei voi jäädä kiinni, vaikka yritin selittää, etten ole vielä kertaakaan edes torkahtanut ilman lääkkeitä. ):
Lääkäriaika meni tosi huonosti, enkä oikein saanut sanotuksi, mitä ajattelin. ):Etkö siis ollutkaan vähentänyt niitä? Tuohan on lääkäriltä ihan selvä vastaus: Ei mitään akuuttia vaaraa. Selvästi sait ongelmaasi asiantuntijalta vastauksen. Mitä et oikein saanut sanotuksi?
No niitä asioita, joita mä täällä sain sanotuksi. ):
Siis et saanut sanotuksi, että sua pelottaa, jos et nuku enää milloinkaan? Mitä muuta?
Sen lisäksi, että pelkään sitä, etten nuku enää milloinkaan, niin pelkään loppumatonta kärsimystä ja sekoamista, pelkään, että elimistöni rajoitin on unikeskuksen lisäksi hajonnut. ):
Pelkään, etten enää pysty elämään minkäänlaista ihmisarvoista elämää. ):
Pelkään, että elämä menee ohi sairastaessa. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torstai ):
Tiedätkö, missä olet juuri nyt? Voisit toki vastata.
Olen kotona. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla esimerkiksi 8kk-1 vuosi totaaliuneton? ):Mitä itse arvelet: voiko joku olla totaaliuneton 8kk-1vuosi mielestäsi?
En enää tiedä, mihin uskoa. Ainakin yli 60 vrk on joku valvonut. ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja luin ihmisestä, joka on jo vuodesta 2007 yrittänyt lopettaa lääkitystään. ):Siinähän sitten vaan pelkäät. Kukaan meistä ei voi lopettaa pelkoasi.
Tuotakin minä pelkään, että pelko ei koskaan lakkaa. ):
Mun sisko pelkää tajuttomasti hämähäkkejä ja ystävä on pelännyt jo vuosia aukeita paikkoja. Toimivat kuitenkin elämässään ihan ok, kun käyvät keskustelemassa harvakseltaan aikuisneuvolan hoitajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla esimerkiksi 8kk-1 vuosi totaaliuneton? ):Mitä itse arvelet: voiko joku olla totaaliuneton 8kk-1vuosi mielestäsi?
En enää tiedä, mihin uskoa. Ainakin yli 60 vrk on joku valvonut. ):
En kysynyt, mitä uskot. Kysyin, mitä itse arvelet, voiko olla nukkumatta vuoden.