Onko sinulla velkakoti, josta ajat velka-autolla velkamökille?
Kommentit (43)
Suurin osa ostaa asunnon velaksi, eläisi sitten miten oikein tahansa, ellei ole perittyä rahaa tai rikas suku takana.
Sitten olemme vielä velkaa kehitysmaille, kun siirtomaaisännät kuppasivat niitä, vaikka meillä ei ole siihen osaa eikä arpaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ostaa asunnon velaksi, eläisi sitten miten oikein tahansa, ellei ole perittyä rahaa tai rikas suku takana.
Tai ihan omalla työllä tehtyä rahaa.
Vuokrayksiö ja fillarilla kuljen. Kesämökkiä ei edes haaveissa.
Oravanpyörän kutsu ei soinnahtanut kutsuvalta minun korvaani.
Ai niin, ja koska on muodissa, niin hoen vielä lopuksi pari kerta: vihervassari vihervassari
kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rahan väärentäminen on rikos .
anna virallisten tahojen hoitaa sen tekeminen
25, omalla työlläkään harva tekee 25v sellaiset rahat että on varaa hankkia omat talot ja mökit jne.
50v monella on jo velaton talo ja autot ja mökit.
Monella tosin autot on aina velattomia kun ei kaikki halua ajaa 50t€ autoilla.
Talosta ja kolmesta autosta velkaa vielä muutama kymppitonni. Mökkeily ei kiinnosta.
Asutaan Helsingissä, asuntovelkaa on vielä 100.000e ja autostakin 7.000. Ihan normimeininkiä pk-seudulla. Ai niin - mökkiä ei ole, eikä tule :)
Ei oo. On ihan oma ok-talo, asuntoauto, mersu, pakettiauto ja prätkä. Mökkiä ei oo, eikä tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi. Ja piti tänne ihan kirjoittaa siitä. Kerro nyt sukunimikin ja paikkakunta niin siitä oli jotain hyötyäkin.
Kämänen kaksio Kouvolassa, lähes mädäntynyt mökki Konnevedellä ja viittä vaille kaput Fiat. Ei tässä parane nyt nimiä alkaa kertoa.
Eli jos ei ole 500 000 euroa velkaa/lainaa, niin elää kämäisesti?
Velaton okt, 2 liisattua autoa ja velaton talo ulkomailla.
Ei, mulla on velaton koti josta otan taksin lentokentälle ja lennän vielä velkaiseen kotiini Italiaan. Pian ei kyllä tuotakaan velkaa ole enää jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on velaksi ostetut kengät!
Tonnin stiflat klabeissa?
Ei. On velkakoti, auto on oma. Mökki on anopin, hän ei sitä itse käytä, joten saan mökkeillä siellä aivan miten haluan. Hyvin menty näin jo parikymmentä vuotta. Jos anoppi jossain vaiheessa haluaa mökin meille myydä, sitten tulee velkamökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi. Ja piti tänne ihan kirjoittaa siitä. Kerro nyt sukunimikin ja paikkakunta niin siitä oli jotain hyötyäkin.
Kämänen kaksio Kouvolassa, lähes mädäntynyt mökki Konnevedellä ja viittä vaille kaput Fiat. Ei tässä parane nyt nimiä alkaa kertoa.
Henkilöfiiu on käynyt harvinaiseksi.
Velkaa on vielä vähän, rakennettiin talo kun kun saatiin hyvät rahat vanhasta talosta, niin saatiin hiukka parempaa .
Autoja on 4, joista 2 on osamaksulla.
Mökkejä on käytössä 3, suvun mökkejä omia ei tarvii ja kaikkea muuta omaisuutta. ihan hyvin menee, onnellista porukkaa asuu meillä vaikka miljonäärejä ei ollakaan, mutta ei nyt silti tarvitse kaupassa katsella hintoja kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rahan väärentäminen on rikos .
anna virallisten tahojen hoitaa sen tekeminen
Joillekin termi "omalla työllä tehty raha" voi tosiaan tarkoittaa sen väärentämistä. Kertonee heistä jotain.
Velkakoti löytyy on ok talo ja yksi sijoitusasunto Helsingissä jotka itse rakennettuja/ostettuja. Auto on sentään oma. Mökille ei ole ollut tarvetta kun lomat ollaan ulkomailla.
Vaikka onkin provoaloitus, vastataan silti.
Juuri tuli koti ja työpaikka maksetuksi, korjausvelkaa kyllä olisi...
Autot olen ostanut aina käteisellä, max. 3000€
Mökkiä ei ole, pieni virkistäytymispaikka metsäpalstalla, huusi, taukotupa ja nuotiopaikka.
Perhelomilla on pariksi päiväksi vuokrattu mökki.