Kysy mitä vaan polyamoriselta
Mustasukkaisuus, ajankäyttö, säännöt.... kysy mikä kiinnostaa!
Kommentit (129)
Ei ole tarvetta, koska tiedän aihepiiristä aika paljon.
Aidosti kiinnostaa tämä: miten on mahdollista kalenterin suhteen??? Itse en ehdi tavata edes läheisimpiä ystäviäni aikuisena enää kovin usein
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma! Haluaisitko jakaa omia kokemuksiasi?
AP
Miksi polyamoriset on aina rumia ja lihavia?
Kumppanin löytäminen tuntuu olevan nykyään monille työn ja tuskan takana, miten polyamorinen onnistuu löytämään jopa useamman hyvän kumppanin? Vai tyytyvätkö vähempään?
Minkä trauman polyamoriset on kokeneet lapsena?
Onko ne yhteiseen kimppanaiseen tyytyvät miehet oikeasti tyytyväisiä tilaneeseensa? Kyllä minä sitä haaremia pitävää ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Aidosti kiinnostaa tämä: miten on mahdollista kalenterin suhteen??? Itse en ehdi tavata edes läheisimpiä ystäviäni aikuisena enää kovin usein
Luulen että nämä ihmiset vaan priorisoivat ihmissuhteita elämässään, usein myös muita kuin romanttisia suhteita korkeammalle kuin muut. Jotkut käytännön järjestelyt kuten yhdessä asuminen toki helpottaa. Sitä en tiedä miten lapselliset pärjää, itsellä ei ole lapsia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi polyamoriset on aina rumia ja lihavia?
Hahaha en osaa vastata, itse en ole kumpaakaan eikä useimmat tuntemani. Toki monet "rumat ja lihavat" ovat todella valloittavia, ihania ihmisiä ja siksi haluttuja kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma! Haluaisitko jakaa omia kokemuksiasi?
AP
En halua jakaa mitään muiden ihmisten henkilökohtaiseen elämään liittyvää julkisesti. Kyllähän kaikissa ihmissuhteissa aina on vähintään kaksi ja pitää kunnioittaa muita.
Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:
Onko ne yhteiseen kimppanaiseen tyytyvät miehet oikeasti tyytyväisiä tilaneeseensa? Kyllä minä sitä haaremia pitävää ymmärrän.
Polyamorisia suhteita on monenlaisia. Joillakin saattaa olla kiinteä kahden välinen suhde, mutta saa treffailla ja harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Toisessa ääripäässä on sellaiset, jotka pyörittää perhettä useamman aikuisen voimin samassa taloudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kumppanin löytäminen tuntuu olevan nykyään monille työn ja tuskan takana, miten polyamorinen onnistuu löytämään jopa useamman hyvän kumppanin? Vai tyytyvätkö vähempään?
En ole AP, mutta poly. Polyamoriassa on se hieno puoli, ettei yhden ihmisen pidä olla "täydellinen" ja vastata joka ikiseen tarpeeseen. Kai sen voi niinkin sanoa, että tyydytään "vähempään". Itse näen sen niin, että jokainen kumppani on hyvä, mutta eri ihmisten kanssa saatetaan tehdä eri asioita.
Toki tääkin on ihan ihmisestä kiinni, jotkut haluaa että kaikki kumppanit on täydellisiä tai kaikkien kanssa voi tehdä mitä vaan, jotkut taas hakee ihmistä tiettyyn tarpeeseen ja jotkut taas siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvä kysymys, oon miettinyt samaa! Toki kumppanille on ehkä vähemmän vaatimuksia kun yhden ei tarvitse vastata kaikkiin tarpeisiin. Usein ihmiset etsivät täydellistä matchia mikä voi johtaa harhaan. Itse en harrasta varsinaisesti ihmissuhdeanarkiaa mutta pidän sen perusperiaatetta järkevänä: ihmisellä voi olla miljoona erilaista ihmissuhdetta jotka vastaa eri tarpeisiin eikä mikään suhde lopulta ole toista arvokkaampi.
Polyamoriset kyllä usein ovat aika sosiaalisia, ihmisrakkaita ja valoisia tyyppejä joten ehkä näkevät hyvää useammissa ihmisissä kuin muut?
AP
Oletko mies/nainen ja mitä sukupuolta kumppanisi ovat ja kuinka monta heitä on?
Taidat hyppiä sängystä sänkyyn, ap.
Vierailija kirjoitti:
Minkä trauman polyamoriset on kokeneet lapsena?
Jos saa polysuhteen toimimaan on luultavasti keskimääräistä vähemmän traumatisoitunut! On haastavaa ja vaatii hyvää itsetuntemusta, kontrollia ja tunnetaitoja.
Ihan uteliaisuudesta kirjoitti:
Joo en suoraan sanottuna itsekään haluaisi tällaista suhdetta mutta mikä olen muille sanomaan mikä heille toimii... Eli uskoakseni kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Oletko mies/nainen ja mitä sukupuolta kumppanisi ovat ja kuinka monta heitä on?
Olen nainen, deittailen kaikkia sukupuolia. Kumppani 1 mies, pitkäaikainen lähes 7 v suhde
Kumppani 2 mies, n. 1v kestänyt vähemmän intensiivinen suhde
Uudehko juttu 3 nainen, tapailtu vasta vähän aikaa
Muita deittejä on sitten enemmänkin, tilanne elää koko ajan, tykkään ihastua ja käydä treffeillä, useimmat jutut ei johda sen vakavampaan. Kumppaneillani on myös muita kumppaneita.
Vierailija kirjoitti:
Taidat hyppiä sängystä sänkyyn, ap.
Taidat olla aivan oikeassa!
AP
evvk