Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei osta enää Torissa.

Vierailija
07.08.2023 |

Miksi Torissa tuntuu, että ei ole ostajia? Vain myyjiä? Sama Facebook Marketplacen kanssa?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijareita täynnä, kirjautuminen tapahtuu vähintään oudolle sivustolle ja sisaryhtiöllä on toimintaa puolassa. Myyjä saa olla nimetön ja käyttää prepaid liittymää. Tyhmä pitää olla jos tuota sivustoa käyttää?

Tein muuten asiasta aloituksen aikoja sitten, ketään ei kiinnostanut ja aloitus poistettiin. Mutta happy "Schibsted-tilin" luomista ja tietojesi antamista puolaan.

Vierailija
42/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tälläkin hetkellä ostaa kahta tavaraa, mutta myyjät eivät vastaa. Eilen aamulla lähetin viestit.

Oliko sun viesti: "Onko vielä myynnissä?"

Oma kokemukseni on, että n. puolet yli 2 viikkoa vanhoista ilmoituksista on sellaisia, että ne on unohdettu poistaa, vaikka tavara on jo myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa.  Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.

En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä.  Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.

Minä kerran sovin siellä Torin keskustelussa kaupat erään tyypin kanssa ja sovittiin, että hän tulee hakemaan tuotteen tiettyyn aikaan. Odotin häntä pihalla sovittuna aikana mutta ei näkynyt. Odotin ja odotin, mutta ei. Ajattelin hänen tehneen oharit, sillä eihän noista ostajista aina tiedä. Kirjauduin myöhemmin illalla Torin tililleni, niin tämä ostaja oli monella viestillä yrittänyt kysyä, että missä paikka on, kun ei meinaa löytää, että varmaan hän jossain lähellä pyörii. Lopulta oli pistänyt tylyä kommenttia kun en ollut vastannut. Silloin minulla keitti yli ja haistatin tyypille täysillä. Totesin, että sinulla oli osoitteeni, kellonaika sovittuna, ja minun puhelinnumeronikin. Odotin sinua ties kuinka pitkään ja nyt syytät minua, että minä olin se, joks sössi tämän. V i t u n k e h a r i.

Vierailija
44/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta torista ihmisten puhelinkammon takia.

En jaksa chattailla myyjän kanssa päiväkaupalla jonkun parinkympin ostoksen takia.

Useat vastailevat tyyliin pari sanaa/vrk tahdilla.

Puhelimitse asia olisi selvä minuutissa, mutta kun ei.

Eihän nykypäivänä ihmiset edes uskalla vastata puhelimeen jos vieras numero soittaa...

Vierailija
45/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa nykyään myös ihan perseestä että kuvista ei saa mitään selvää. Se jotenkin pienentää kuvat ettei mitään yksityiskohtia erota.

Vierailija
46/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin edullisen moottoripyörätakin Torista.

Tekstareilla sovimme kaupoista ja tyyppi antoi osoitteensa.

Menin sovittuna aikana osoitteeseen ja kysellessäni moottoripyötakkia, kaveri katsoi minua hoomoilasena ja huuteli taakseen, onko joku kauppaamassa takkia.

Ei löytynyt takin myyjää.

Kävelin takaisin autolleni ja soitin myyjälle ja kerroin juuri käyneeni hänen antamassaa osoitteessa josta takkia ei löytynyt.

Mies kerto nyt tulevansa alovelle vastaan ja tallustelin uudelleen kerrostalon pihalle.

Odottelin aikani, mutta ketään ei näkynyt, menin takaisin autolleni ja ajelin läheiselle kirppikselle.

Hetken kuluttua tekstaria pukkasi ja mies halusi nyt tulla sinne missä olin ja tehtäisiin kaupat.

Tässä vaiheessa olin jo aika kyrpiintynyt koko tilanteeseen, mutta ajattelin tehdään nyt niin ja sovitaan tapaaminen kirppiksen pihassa.

Hetken kuluttua paikalle ilmaantui ihan siisti nuorimies moottoripyörätakki kainalossaan.

Takki oli juuri sellainen jota halusin, upouusi ja hinta suoraansanoen halpa joten ostin sen.

En jaksanut alkaa tivaamaan, että mikä helkutti tästä kaupankäynnistä teki näin vaikeaa, eikä hän asiaan millään tavalla selittänyt.

Kotimatkalla aloin miettimään, että jospa takki oli ritsattu jostain ja jostain syystä myyjä antoi väärän osoitteen, mutta ei sekään kovin loogiselta selitykseltä tunnu.

Outo tapaus.

Vierailija
47/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästyin tinkijöihin muihin kieroilijoihin. Hikkykostonani pidän houkuttelevia tavaroita listoilla, mutta en vastaa kyselijöille, kenellekään, vaikka olisi valmis ostaja.

Tinkijöiden oma vika että pilasivat hyvän kaupankäyntialustan.

Vierailija
48/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa nykyään myös ihan perseestä että kuvista ei saa mitään selvää. Se jotenkin pienentää kuvat ettei mitään yksityiskohtia erota.

Avaat ilmoituksen ja suurennat kuvan. Jos sekään ei riitä niin pyydä myyjältä lisäkuvia.

Vierailija
49/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa en kauppoja enää tee. Facebookin kautta voin, jos on joku tuttu tästä lähikunnista. Liian vaikeaa kaikki tuntemattomien kanssa. Milloin ollaan tunti myöhässä sovitusta tai ei tulla ollenkaan. Joskus joku tavara ei ollut lähellekään sitä mitä piti. Kyllästyin niin totaalisesti.

Vierailija
50/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on nykyään niin hemmetisti kaikkea tuubaa tai huonokuntoista roinaa, ettei siellä kukaan ostajaksi haluava kykene seulomaan sitä kaikkea. Yhteiskunnassa on liikaa tavaraa! Huonostakin roinasta pyydetäänihan uskomatonta hintaa! Tavaroiden kiertoon laittaminen ja huuto tai tori on idealtaan loistavia, mut ei ihme, että tällainen kaatopaikkafiilis loitontaa ostajia. 

Ostajillakin on muuten jo pikkuhiljaa kaikkea, ei pelkästään myyjillä. Mitäs ostat kun et enää tarvi.

Vierailija
51/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa.  Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.

En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä.  Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.

Minä kerran sovin siellä Torin keskustelussa kaupat erään tyypin kanssa ja sovittiin, että hän tulee hakemaan tuotteen tiettyyn aikaan. Odotin häntä pihalla sovittuna aikana mutta ei näkynyt. Odotin ja odotin, mutta ei. Ajattelin hänen tehneen oharit, sillä eihän noista ostajista aina tiedä. Kirjauduin myöhemmin illalla Torin tililleni, niin tämä ostaja oli monella viestillä yrittänyt kysyä, että missä paikka on, kun ei meinaa löytää, että varmaan hän jossain lähellä pyörii. Lopulta oli pistänyt tylyä kommenttia kun en ollut vastannut. Silloin minulla keitti yli ja haistatin tyypille täysillä. Totesin, että sinulla oli osoitteeni, kellonaika sovittuna, ja minun puhelinnumeronikin. Odotin sinua ties kuinka pitkään ja nyt syytät minua, että minä olin se, joks sössi tämän. V i t u n k e h a r i.

Mä kanssa jos on ollut kasvotusten tapaaminen, olen aina etukäteen kysynyt osoitteen ja tarkistanut mapsista, että osaan paikalle. Eihän se sen myyjän vastuulla ole opastaa (ellei nyt porttikongi tms ole ihan outo). Myyjänä sama, pyrin ilmoittamaan koordinaatit selkeästi jo etukäteen.

No, tässä keväällä asioin jonkun keski-ikäisen naisen kanssa (luulisi, ettei sellainen ole aivan pihalla kaikesta, mut nyt oli jotenkin täysin eri maailmat). Hän kieltäytyi kertomasta osoitetta, kun kysyin. Ja siis ymmärrän, ettei halua kotiosoitettaan antaa, mut voisi sitten sopia jonkun muun tapaamispaikan marketin edestä tms. Tai kertoa suunnilleen oikean paikan. Hän antoi puhelinnumeron. No fine.

Lähdin tuntia ennen sovittua aikaa linja-autolle, ja soitin hänelle viisi minuuttia ennen sovittua aikaa siitä lähistöltä. Kertoi osoitteen. En tuntenut seutua, joten minulla meni vartti päästä sinne, vaikka se oli ihan lähellä. Tämän vartin aikana hän soitteli mulle useamman kerran ja kysyi, koska tuun, sätti kun en löydä ja sanoi luulleensa, että tunnen paikan. Eh. Sanoin, että ihan syystä haluan mielelläni tietää osoitteen jo etukäteen, niin välttyy tällasilta. 

Lopulta löysin, kama vaihtoi omistajaa ja olin tyytyväinen, paitsi että olin h*tin ärsyyntynyt. 

Nykyään, jos kukaan koittaa ola vähäänkään vaikea, kerron lyhyesti, miten tahtoisin toimia ja jollei onnistu, kiitän ja poistun. Helpompaa on kun vaan lähetetään paketit. Paitsi ettei sitäkään kaikki osaa, ja mulla on siitäkin hauskoja tarinoita! Ehkä kerron ne enskerralla.

Vierailija
52/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla /mjuk/ on muuten käytettyjä huonekaluja. Puhdistettuja. Ainakin sohvan osalta kertovat esim "värjäytymiä kuvioinnissa".

En ole itse asioinut siellä.

Vierailija
53/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaapas. Mutta ehkä kaikkia ei kiinnosta sinun ylihintaiset rumat romusi.

Jos on hinnasta kiinni, niin miksei yritä tinkiä? Nämä kun on kuitenkin tehty ihmisten väliseen kauppaan, ja onhan kirppareillakin ihan normaalia neuvotella hinnoista. Kummallista.

Mun kokemuksen perusteella siellä tingitään nyt paljon, ennen ei läheskään yhtä paljon.

Tämän tinkimisen olen huomannut. Jos satasta pyytää niin äkkiä tulee tarjouksia tyyliin: Myytkö 50€? Voin tulla heti hakemaan.

Eli sellaisia epätoivoisten kauppiaiden tilannetta hyödyntäviä ostelijoita. Ei auta edes se, että ilmoitukseen laittaa: Hinnassa huomioitu viat.

Vierailija
54/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän tälläkin hetkellä ostaa kahta tavaraa, mutta myyjät eivät vastaa. Eilen aamulla lähetin viestit.

En vastaa ikinä näihin! Vastasin ennen ja 9/10 ei vastaa takaisin enää tai kysyy jotain muuta tuhanpäiväistä/alkaa tinkaamaan. Ihan sama vaikks tulisi pelkkiä kysymysmerkkejä/hei, huomasitko aiemman viestini tms sen "onko vielä vapaana" jälkeen. Tavara menee sille joka menee suoraan asiaan eli kysyy milloin sopii tulla noutamaan tms.

Torimyyjä

Vierailija
55/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä odotellut pöydän hakijaa, mutta taisipa tehdä Olarin. Sovittu aika meni jo tunti sitten.... jotenkinnoli sellainen aavistus kirjoitustyylistä, että näin saattaa käydä. Onko vinkkejä, miten tunnistaa etukäteen nämä oharintekijät, jottei turhaan nyhvää kotona odottelemassa.

Vierailija
56/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oharin, ei Olarin 😀

Vierailija
57/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin hinnat ovat taas nousseet, myisin tavaraa halvalla, kirjoja, leffoja, pieniä vaatteita, nuo mahtuvat kirjeenä menemään mutta tulee 4.60 postimaksua. Olen myynyt torissa iät ja ajat ja todella vähän on ollut pientä tavaraa mikä painaisi alle 50 grammaa että saisi yhdellä postimerkillä lähetettyä.

Ostajana olen huomannut että on paljon huonompaa tavaraa, epäselviä kuvia mistä ei näe mitä myydään, teksti hepreaa missä ei kerrota olennaisia asioita, turhauttaa selata ilmoituksia kun on niin paljon ilmoituksia ja niistä saa hakemalla hakea oikeasti siistiä ja oikein hinnoiteltua tavaraa.

Vierailija
58/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa ikinä näihin! Vastasin ennen ja 9/10 ei vastaa takaisin enää tai kysyy jotain muuta tuhanpäiväistä/alkaa tinkaamaan. Ihan sama vaikks tulisi pelkkiä kysymysmerkkejä/hei, huomasitko aiemman viestini tms sen "onko vielä vapaana" jälkeen. Tavara menee sille joka menee suoraan asiaan eli kysyy milloin sopii tulla noutamaan tms.

Torimyyjä

En minäkään nykyisin. Jos vastaa niin seuraavaksi tulee viesti: "Postitatko?" vaikka ilmoituksessa selvästi mainitaan 'postitus 6 e'.

Asiallisiin kysymyksiin vastaan aina. Pyrin tekemään ilmoitukset niin ettei jäisi kysyttävää, vaatteisiin laitan mitat ja materiaalit ym.

Vierailija
59/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei liiku mikään ja kyselijät ghoustaa.

Vierailija
60/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on tosiaan joku kysymysmerkillä pommittaja, jos myyjä ei ole samalla minuutilla ollut vastaamassa hänen Onko tää vielä myymättä - kyselyihin. Joillakin saattaa olla vaikka ihan työpäivä tms. ettei ole koko ajan vastaamassa. Kyllä niihin vastataan heti kun ehditään.

Toisekseen, käsitykseni ihmisten epäluotettavuudesta on vain vahvistunut kun olen tehnyt kirpparikauppaa monessakin paikassa. Eikä sovittu puhe pidä. Ei katsota aiheelliseksi ilmoittaa jos kauppoja ei voikaan tehdä. Toivottavasti edestään löytävät vielä.