Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei osta enää Torissa.

Vierailija
07.08.2023 |

Miksi Torissa tuntuu, että ei ole ostajia? Vain myyjiä? Sama Facebook Marketplacen kanssa?

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän huuto.netin systeemiä parempana. Siellä palaute systeemi, josta voi varmistua myyjän luotettavuudesta. Olen ostanut torista sohvan näkemättä muutoin kuin kuvista huonekalu firmalta, mutta sohvan kangas oli rikki eikä ilmoituksessa mitään mainintaa asiasta. Lisäksi yksi tunnistautunut käyttäjä huijasi 600e kun ostin kultaketjua. Ei ikinä lähettänyt tuotetta.

Vierailija
62/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa.  Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.

En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä.  Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.

Minä kerran sovin siellä Torin keskustelussa kaupat erään tyypin kanssa ja sovittiin, että hän tulee hakemaan tuotteen tiettyyn aikaan. Odotin häntä pihalla sovittuna aikana mutta ei näkynyt. Odotin ja odotin, mutta ei. Ajattelin hänen tehneen oharit, sillä eihän noista ostajista aina tiedä. Kirjauduin myöhemmin illalla Torin tililleni, niin tämä ostaja oli monella viestillä yrittänyt kysyä, että missä paikka on, kun ei meinaa löytää, että varmaan hän jossain lähellä pyörii. Lopulta oli pistänyt tylyä kommenttia kun en ollut vastannut. Silloin minulla keitti yli ja haistatin tyypille täysillä. Totesin, että sinulla oli osoitteeni, kellonaika sovittuna, ja minun puhelinnumeronikin. Odotin sinua ties kuinka pitkään ja nyt syytät minua, että minä olin se, joks sössi tämän. V i t u n k e h a r i.

Olet varmasti tosi hetero ja käytät sanoja "vitunkehari"? Lienet itse suvaitsevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä tavara liikkuu. Ostan ja myyn paljon siellä, kesänä möin muutaman tuotteen, useampia kiinnostuneita muutaman tunnin sisään, nouto alle 48h ilmoituksen laitosta.

Vierailija
64/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori-myyjät? Onko turvallista antaa tilinumeroa ostajalle? Pari kertaa olen antanut jollekin selvästi mummelille joka on ostanut oman mummoni jäämistöstä nypläystuotteita ja pitsejä ja sanonut ettei ole mobile pay. Mutta oma salaliittosammakko heräsi kun älypuhelinta myydessäni moni ostaja olisi halunnut maksaa tilille, ostajat vaikutti tavaroidensa perusteella myyvän varastettuja fillareita yms. (Joskus jos myyjän nimi on erikoinen, hänen nimi ja tori.fi haussa löytää myyjän oman myyntipaikan).

No mitä hittoa sillä toisen tilinumerolla voisi muka tehdä paitsi laittaa sinne tilille rahaa?

Vierailija
65/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori-myyjät? Onko turvallista antaa tilinumeroa ostajalle? Pari kertaa olen antanut jollekin selvästi mummelille joka on ostanut oman mummoni jäämistöstä nypläystuotteita ja pitsejä ja sanonut ettei ole mobile pay. Mutta oma salaliittosammakko heräsi kun älypuhelinta myydessäni moni ostaja olisi halunnut maksaa tilille, ostajat vaikutti tavaroidensa perusteella myyvän varastettuja fillareita yms. (Joskus jos myyjän nimi on erikoinen, hänen nimi ja tori.fi haussa löytää myyjän oman myyntipaikan).

Sillä sun tilinumerolla ei kukaan voi tehdä mitään. Moni järjestökin pitää tilinumeronsa vapaasti näkyvillä esim. rahankeräyksessä. Pelkän tilinumeron perusteella ei voi nähdä tilin saldoa, ei nostaa rahaa, ei lakkauttaa tiliä... Rahaa sinne kyllä voi laittaa. (Tästä huomaa, että on tullut vanhaksi, kun tämä asia ei enää ole itsestäänselvyys nuoremmille. Tilinumero ei ole PIN-koodi, tunnusluku tai muukaan sellainen. Se on vain tilin numero.)

Vierailija
66/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mutta kukaan ei vastaa.

Ei vaikka on nähnyt viestin.

Juuri eräskin luki viestin melkein heti mutta viitsi vastata reilu kuukauden päästä!

No olin jo siinä vaiheessa ostanut muualta.

Vierailija
67/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa sillä toisen tilinumerolla voisi muka tehdä paitsi laittaa sinne tilille rahaa?

Oletko tyhmä vai todella tyhmä?

Vierailija
68/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä sun tilinumerolla ei kukaan voi tehdä mitään. Moni järjestökin pitää tilinumeronsa vapaasti näkyvillä esim. rahankeräyksessä. Pelkän tilinumeron perusteella ei voi nähdä tilin saldoa, ei nostaa rahaa, ei lakkauttaa tiliä... Rahaa sinne kyllä voi laittaa. (Tästä huomaa, että on tullut vanhaksi, kun tämä asia ei enää ole itsestäänselvyys nuoremmille. Tilinumero ei ole PIN-koodi, tunnusluku tai muukaan sellainen. Se on vain tilin numero.)

Voisitko ilmoittaa tilinumerosi julkisesti täällä? Eihän siitä ole mitään haittaa? "Sillä sun tilinumerolla ei kukaan voi tehdä mitää". Ilmoita nyt nyt kun mainitsit, eihä siitä voi olla haittaa?

Vierailija
69/103 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavarat on joko kuluneita paskoja, tai sitten jos kunto on hyvä, niin niistä haetaan kivijalkaliikkeen hintaa.

Itse myyn hyvää tavaraa puoleen hintaan. Aina mennyt kaupaksi.

Vierailija
70/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vähän hepoa kaupan päälle ja pistä myyntiin Tor:iin.

Vierailija
71/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat on joko kuluneita paskoja, tai sitten jos kunto on hyvä, niin niistä haetaan kivijalkaliikkeen hintaa.

Itse myyn hyvää tavaraa puoleen hintaan. Aina mennyt kaupaksi.

Puoleen hintaan mistä, ostohinnasta? Siitä mitä muut pyytävät?

Vierailija
72/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen metsästänyt sieltä sohvaa 3 kk ja kaikki hyvät on myyty nenän edestä. Hyvin tuntuu kauppa käyvän kun tavara on laadukasta ja hinta kohdallaan. Niitä kamalia koinsyömiä tai ylihintaisia siellä kyllä riittää. En ostaisi enää mitään mikä pitää etukäteen maksaa, huijattu kerran ja se oli siinä.

Netissä on vaaransa. Tilasin kaksi paria kenkiä sain lippiksen (https://www.akukengat.com) EI JATKOON!

Vierailija
73/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettyä vaatetta en osta ellei ole täyisn uusi, laput kiinni. EI ole palautusoikeutta. 

Olen ottanut vastaan lahjoitusvaatteita sieltä, mut aina ollu väärää kokoa. Jääny kaappiin. Ilmottajat valehtelee, liian pieni vaate sanotaan isommaksi. Ovela huijaus on panna S vaate S-M. Moni M vaate on liian pieni tai pesussa pienentynyt. Huijaavat.

Sit oma tapauksensa on nää jotk aon "lahjottamassa" jotain loppuunkulunutt rumaa riepua, mut pyydetään 5 euron arvosta ruokaa, karkkia, suklaata yms. Plus postimaksut. Saan halvemmalla uutta tokmannilta. Mikä tässä on ettei ymmärretä ettei käytetystä VOI pyytää rahaa?

Jos annat niin anna. Myymiseen pitää olla täyisn uusi.

Vierailija
74/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käytettyä vaatetta en osta ellei ole täyisn uusi, laput kiinni. EI ole palautusoikeutta. 

Olen ottanut vastaan lahjoitusvaatteita sieltä, mut aina ollu väärää kokoa. Jääny kaappiin. Ilmottajat valehtelee, liian pieni vaate sanotaan isommaksi. Ovela huijaus on panna S vaate S-M. Moni M vaate on liian pieni tai pesussa pienentynyt. Huijaavat.

Sit oma tapauksensa on nää jotk aon "lahjottamassa" jotain loppuunkulunutt rumaa riepua, mut pyydetään 5 euron arvosta ruokaa, karkkia, suklaata yms. Plus postimaksut. Saan halvemmalla uutta tokmannilta. Mikä tässä on ettei ymmärretä ettei käytetystä VOI pyytää rahaa?

Laput kiinni -vaatteet saattavat olla varastettuja, ootko tullut ajatelleeksi? En uskaltaisi ostaa, ellen tietäisi myyjää ennestään .

Vierailija
75/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mutta vain noudolla. Jotkut lähelläkin asuvat eivät suostu noutoon vaan haluavat lähettää. Jooei.

Vierailija
76/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaapas. Mutta ehkä kaikkia ei kiinnosta sinun ylihintaiset rumat romusi.

Ei ole rojumpaa kuin ennenkään, itse asiassa päinvastoin, koska muuton edestä myymässä kaikki tavarat pois. Hinnat samat kuin ennen. Ei siis omalla kohdalla toimi tämä teoria.

"Hinnat samat kuin ennen". Juuri siksi et saa myytyä. Etkö ole kuullut ostovoiman pienentymisestä?

Vierailija
77/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaisko käyttää huuto.netiä??? Vai eikö täti osaa?

Joo. Nämä osaavat tädit pilanneet koko huutonetin idean. Osta heti ilmoituksillaan.

Vierailija
78/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaapas. Mutta ehkä kaikkia ei kiinnosta sinun ylihintaiset rumat romusi.

No helpottiko? Ei, eikös vaan. Mitäs, jos menisit nyt selvittämään oman pipi pääsi.

Vierailija
79/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laput kiinni -vaatteet saattavat olla varastettuja, ootko tullut ajatelleeksi? En uskaltaisi ostaa, ellen tietäisi myyjää ennestään .

No helpottiko? Ei, eikös vaan. Mitäs, jos menisit nyt selvittämään oman pipi pääsi.

Vierailija
80/103 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa voi. Ostaja voi olla huijari, joka on myynyt torissa vaikkapa 50e olemattoman pleikkarin, ja ostaa sitten sinulta 50e arvoisen tavaran. Ohjaa huijauspleikkarin rahat sun tilille, saa sinulta 50e arvoisen tavaran, ja sinulle tulee poliisilta soitto että huijasit pleikkarikaupoilla sinun tilille on tullut huijauksella rahaa.

Pahimmillaan menee niin että "kaveri pistää sulle rahat just oho se laitto vahingossa 250e voitko nostaa mulle sen 200e ja 50e siitä tavarasta maksua."

Eli kyllä, pelkällä tilinumerollakin voi yrittää huijausta, jos tilin omistaja on hyväuskoinen eikä tiedä tuota huijausta.

Periaatteessa tuo voi tapahtua myös mobile payssä, mutta ne on niin realiaikaisia että siinä yleensä ei pysty tuollaista sähläystä vetämään läpi, jos on ostamassa.