Kukaan ei osta enää Torissa.
Miksi Torissa tuntuu, että ei ole ostajia? Vain myyjiä? Sama Facebook Marketplacen kanssa?
Kommentit (103)
Suurin syy on liian kallis hinta. Itse ostan paljonkin lastenvaatteita kunhan hinta on kohdallaan. En todellakaan osta ties monella lapsella kierrätettyä 10 euron kuratakkia tai kumppareita. NS merkkivaatteita hinnoitellaan todella kalliisti, vaikka ne olisi kunnon puolesta sopivia enää puistoiluun. Sitten myydään ihan kaatopaikalle joutavia huonekaluja tai lasten vaatepaketteihin laitetaan mukaan rikkinäisiä vaatteita. Muutoin hyvä vaatepaketti jää kyllä itsellä ostamatta, jos roskatavaraa laitetaan niihin mukaan. Kirjoja myydään 5-15 eurolla kpl, SPR kontista (lasten kirjat lähes aina 1 e) saa haettua sillä hinnalla kassillisen kirjoja ilman säätöä myyjän kanssa. Yksi syy, että ei suostuta postittamaan ja asutaan jossain percssä. Ei haluta sopia noudosta, kun asuisi ihan vieressä. Postikulut on suhteessa kalliita johonkin muutaman euron tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa. Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.
En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä. Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.
Kolme tuotetta ostin pelkästään torin viestejä käyttäen. Emme vaihtaneet numeroita ollenkaan. Kävin myyjältä hakemassa tuotteet.
Onnistui noinkin.
Näitä kauppoja edeltäneet ostokset olen sopinut puhelimitse.
Ei kiinnosta kaupitella huijareitten kanssa. Sen lisäksi kaikki kamat aikalailla löytyy jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaapas. Mutta ehkä kaikkia ei kiinnosta sinun ylihintaiset rumat romusi.
Jos on hinnasta kiinni, niin miksei yritä tinkiä? Nämä kun on kuitenkin tehty ihmisten väliseen kauppaan, ja onhan kirppareillakin ihan normaalia neuvotella hinnoista. Kummallista.
Olen lähinnä myynyt tavaroita ja hyvin menee aina. Esimerkiksi pojan pieneksi jäänyt Trekin maastopyörä lähti samana päivänä kun sen Toriin laittoi. Ostaja ei tinkinyt hinnasta olle kaan, vaikka olisin voinut myydä sen halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hinnasta kiinni, niin miksei yritä tinkiä? Nämä kun on kuitenkin tehty ihmisten väliseen kauppaan, ja onhan kirppareillakin ihan normaalia neuvotella hinnoista. Kummallista.
Mun kokemuksen perusteella siellä tingitään nyt paljon, ennen ei läheskään yhtä paljon.
Yritän tälläkin hetkellä ostaa kahta tavaraa, mutta myyjät eivät vastaa. Eilen aamulla lähetin viestit.
Vierailija kirjoitti:
Ne kelpuutetut menee suunnilleen vuorokauden sisällä, loput jää käsiin.
Mä olen huomannut aika samaa, omissa myyntikohteissa jos en ole saanut yhteydenottoja ekan kolmen päivän sisällä siitä kun tavara on laitettu myyntiin, niin ei niitä kyselyjä sen jälkeen enää tule ja myytävä hautautuu jonnekin Torin syöveriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tingata.
Jos hinta on mielestäni väärä, siirryn seuraavaan.
Korkeintaan jos on joku yksittäinen tositosispeciaali tuote mitä ei mistään muualta saa ja just sen haluan, silloin olen valmis keskustelemaan hinnasta. Bulkkitavarassa en.
M40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en jaksa alkaa tinkiä. En pidä siitä. Mielestäni myyjä laittakoon hinnan, jolla on valmis myymään, ja jos minä katson, että voin sen hinnan ko. tuotteesta maksaa, niin maksan sen. En ostaisi asuntoakaan tarjouskaupalla. Mikäli myyjä ei osaa kertoa, millä hinnalla myy, en minä osaa enkä jaksa alkaa arvuutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähinnä myynyt tavaroita ja hyvin menee aina. Esimerkiksi pojan pieneksi jäänyt Trekin maastopyörä lähti samana päivänä kun sen Toriin laittoi. Ostaja ei tinkinyt hinnasta olle kaan, vaikka olisin voinut myydä sen halvemmallakin.
Hyvä tavara tekee aina kauppansa.
Trekki on huomattavasti helpompi myytävä kuin joku carraro tai yosemite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen metsästänyt sieltä sohvaa 3 kk ja kaikki hyvät on myyty nenän edestä. Hyvin tuntuu kauppa käyvän kun tavara on laadukasta ja hinta kohdallaan. Niitä kamalia koinsyömiä tai ylihintaisia siellä kyllä riittää. En ostaisi enää mitään mikä pitää etukäteen maksaa, huijattu kerran ja se oli siinä.
Sohva käytettynä? Okei, joillekin kelpaa kaikki satiaiset ja lutikat, mitkä vaan halvalla lähtee.. :D
Kaikki ei asu pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että ei ole myynti-ilmoituksessa puhelin numeroa. Sitten kun laitan myyjälle viestin ja oman numeroni, niin ilmoittavat, että vastaavat vain viesteihin.
En jaksa viestitellä. puhelimitse asiat voi selvittää hetkessä. Olkoot sitten myymättä, jos vain viestittely kelpaa.
Joo en laita viestejä huijareille, jos ei torin viestittely kelpaa niin älä osta. Lähes aina tuollaisen "laitatko viestiä tähän numeroon" myötä on sitten kohta whatsapissa viesti, että tuote on maksettu tähän kätevään huijau... siiis kuriiripalveluun. Käyt vaan sinne näpyttelemässä visakorttisi numeron niin rahat on tililläsi ihan varmasti on! Oletko huijari kun et lähetä tuotetta minulle vaikka maksoin sen jo 👹
Tavarat on joko kuluneita paskoja, tai sitten jos kunto on hyvä, niin niistä haetaan kivijalkaliikkeen hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Yritän tälläkin hetkellä ostaa kahta tavaraa, mutta myyjät eivät vastaa. Eilen aamulla lähetin viestit.
Oliko sun viesti: "Onko vielä myynnissä?"
Tori-myyjät? Onko turvallista antaa tilinumeroa ostajalle? Pari kertaa olen antanut jollekin selvästi mummelille joka on ostanut oman mummoni jäämistöstä nypläystuotteita ja pitsejä ja sanonut ettei ole mobile pay. Mutta oma salaliittosammakko heräsi kun älypuhelinta myydessäni moni ostaja olisi halunnut maksaa tilille, ostajat vaikutti tavaroidensa perusteella myyvän varastettuja fillareita yms. (Joskus jos myyjän nimi on erikoinen, hänen nimi ja tori.fi haussa löytää myyjän oman myyntipaikan).
Ihmettelen vähän ihmisten juttuja täällä hintaan liittyen. Kuka antaisi hyviä tavaroita pois ilmaiseksi? Saatte toki ostaa täysin uuttakin ja maksaa siitä täyden hinnan, mutta onhan se tyhmää, jos löytyy vähänkin halvemmalla lähes käyttämätön jostain kirpparilta.
Olen yrittänyt ostaa Marketplacelta vaikka mitä, mutta kukaan ei koskaan lue viestiäni eikä ilmoitukseen pääse kommentoimaan tai ilmoitus ei aukea. En tiedä mistä johtuu mutta tosi raivostuttavaa.
Liikaa epämääräisiä ilmoituksia, joista näkee, että ilmoituksen laatija ei tiedä, mitä on myymässä: Ilmoitus väärässä osiossa. Kuva (epätarkka) ja otsikko eivät vastaa toisiaan. Itse ilmoituksessa hyvin vähän tietoa myytävästä tavarasta.
Hakusanalla etsin. Tulee näitä epämääräisiä viestejä sivu, tai pari. Sitten tulee vastaan ilmoitus, joka vastaa sitä, mitä haen. Siinä on päiväys 2-3 kk takaa. Laitan viestin: Vieläkö tämä on myynnissä? Ei vastausta, ja ilmoitus katoaa.
Huijareita täynnä, kirjautuminen tapahtuu vähintään oudolle sivustolle ja sisaryhtiöllä on toimintaa puolassa. Myyjä saa olla nimetön ja käyttää prepaid liittymää. Tyhmä pitää olla jos tuota sivustoa käyttää?
Ostin sieltä viimeksi viime viikolla ja sitä edellisellä sain itse tuotteen myydyksi. Nyt etsinnässä on taas yksi tietynlainen tuote ja ostan kyllä heti jos/kun sellainen tulee myyntiin.