Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus selvittää, voidaanko toimeentulotuki evätä kokonaan

Vierailija
07.08.2023 |

https://yle.fi/a/74-20043998

Työttömyysturvaa leikataan, asumistukea leikataan, toimeentulotukea leikataan. Miltä tuntuu, persujen äänestäjä?

Kommentit (1112)

Vierailija
901/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin sairaalassa työkokeilussa niin hoitajat oli tunnin kahvitauolla.

Puhuvat kiireestä paskaa.

Vierailija
902/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töihin vaan, niin ei koske teitä tämäkään leikkaus

On sadistista jos ahdistushäiriöisiä, epileptikoita tai fyysisesti sairaita raahataan väkisin panikoimaan työpaikoille, joissa on kamala ilmapiiri, pieni palkka ja ankea paikka. Kyllä työssä olevankin pitäisi saada työstä, ympäristöstä ja elämästä jotain irti, myös lepoa jos vointi on huono. Ja lisäksi edetä jotenkin alalla tai päättää itse onko siellä. Ei voi olla niin että orjapajaan työnnetään kaikki kuin laitokseen ja sitten luullaan että kansa kiittää. Se on valheellista. 

Ei raahata väkisin ketään minnekään, eikä edes pakoteta julkishallinnon puolelle minkäänlaisiin työllistystoimenpiteisiin. Kaikki on täysin vapaaehtoista.

Jos sinä haluat jotain, on sille ehtonsa. Elämä toimii näin. Kaikesta saa päättää itse, niin levosta, työilmapiiristä yms. Sadismi on siis aika kaukana tästä asiasta.

Eikö olisi aika aloittaa oman elämän kustantaminen omalla työllä. Huomaan, että sinua pelottaa mutta ennen pitkää huomaat miten kaikki alkaa lutviutua.

Semmonen sanasalaatti silkkaa pashkaa.

Valtion ainoa duuni on huolehtia kansalaisistaan, jos valtio ei suostu/halua, me ei suomalaisina sitten enää tarvita valtiota.

Huvitti tuo "sanasalaatti" tuossa, toivottavasti muistan tuon ja saan sen vielä käyttöönikin.

Niin, kyllähän sinä ymmärrät, että valtio huolehtii heikommistaan. Ollaan tultu siihen pisteeseen, jossa valtion varat eivät riitä joka paikkaan. Se tarkoittaa sitä, että ihmisiä tulee aktivoida tai saattaa työnpiiriin. Tänne ollaan tuomassa ihmisiä muualta, kun oman maan kansalaisia ei saada työhön. Tämäkin on varmaan tuttu asia sinulle.

Jos ja kun tt-tuensaajilta odotetaan panosta tuen saamisen edellytyksenä, tulee ehkä joillekin mieleen hakeutua ihan oikeisiin töihin niiden leikkitöiden ja leikkipalkkojen tai leikkietuuksien sijaan.

Monilla aloilla ei etsitä työvoimaa työvoimatoimiston sivujen kautta, koska kuva työttömistä on se lorvaileva, työtä välttelevä vätys. Tästä esimerkkinä majoitus -ja ra vintola-ala sekä kiinteistöhuolto siivouksineen. Nämä tulevat ensimmäisinä itselläni mieleen. Olen ollut palkkaamassa työvoimaa Mara-alalla, joten tiedän asian olevan näin. Ne, jotka halusivat työtä, soittivat itse ja sitä kysyivät. Tässä kohtaa on turha selitellä mitä työnantajat siitä tuumaisivat, jos kaikki alkaisivat työmaille soitella. Kerroin omakohtaisen kokemuksen asiasta.

Onks nää jotain chatgpt vastauksia? Aivan täysin ympäripyöreätä vääristelyä, miten jaettavaa on enemmän jos se otetaan eka köyhiltä pois ja annetaan orpon kavereille? Reaganomics?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söivät myös potilailta jääneitä pullia ja piirakkaa.

Vierailija
904/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu, mä asun muualla, nauttikaa sisällisodastanne, sitä saa mitä tilaa! <3

Voi teitä lapsia. Hirveä öyhötys päällä ja termitkin sellaisia, että tuskin edes tiedätte mitä ne tarkoittavat :D

Taidat nyt projisoida itseäs muiden juttuihin?

Minä olen 70 vuotias joka on 2000 luvun alusta asti paasannu siitä mihin ollaan menossa taas, pääsin pois suomesta turvaan, minä en halua kokea samaa kuin vanhempani.

Lapsi voi olla myös älyllisesti. Sinä selkeästi olet, kun sisällissotaan meuhkaat vaikka puhutaan vain hallituksen SUUNNITELMISTA. Ei edes vielä päätöksistä, vaan vasta SUUNNITELMISTA. Siitä on vielä hyvin pitkä matka sotaan. 

Ai? Ei koskaan ennen ole ollu.

Mitäs jos kävelisit kirjastoon muiden haukkumisen sijaan ja suuntaisit historian äärelle, ei maksa mitään ja on vähemmän noloa kun tää sun porvarin työkaluna huseeraaminen.

Mummohyvä. Nyt elämme jo vuotta 2023, emme enää sinun lapsuusaikoja vuonna 1918. 

Lapsi hyvä, 'ttu mitä venkoilua, koko ajan aiheen vierestä ja argumentointivirheillä.

Historia ei toista itseään, se rimmaa ja nyt ollaan jo knees weak, vielä ei syödä moms spagetti, mutta kyllä se riimi sieltä aina tulee.

Nulikka stna mummottelee ja on vielä itse ihan va jakki jutuilla varusteltu, mullon sama matka 100 vuotiaaks kun mitä sä oot ollu olemassa.

Nyt heittää iso pyörä ja pahasti.

Vierailija
905/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sadistista jos ahdistushäiriöisiä, epileptikoita tai fyysisesti sairaita raahataan väkisin panikoimaan työpaikoille, joissa on kamala ilmapiiri, pieni palkka ja ankea paikka. Kyllä työssä olevankin pitäisi saada työstä, ympäristöstä ja elämästä jotain irti, myös lepoa jos vointi on huono. Ja lisäksi edetä jotenkin alalla tai päättää itse onko siellä. Ei voi olla niin että orjapajaan työnnetään kaikki kuin laitokseen ja sitten luullaan että kansa kiittää. Se on valheellista. 

Ei raahata väkisin ketään minnekään, eikä edes pakoteta julkishallinnon puolelle minkäänlaisiin työllistystoimenpiteisiin. Kaikki on täysin vapaaehtoista.

Jos sinä haluat jotain, on sille ehtonsa. Elämä toimii näin. Kaikesta saa päättää itse, niin levosta, työilmapiiristä yms. Sadismi on siis aika kaukana tästä asiasta.

Eikö olisi aika aloittaa oman elämän kustantaminen omalla työllä. Huomaan, että sinua pelottaa mutta ennen pitkää huomaat miten kaikki alkaa lutviutua.

Valtion ainoa duuni on huolehtia kansalaisistaan, jos valtio ei suostu/halua, me ei suomalaisina sitten enää tarvita valtiota.

Huvitti tuo "sanasalaatti" tuossa, toivottavasti muistan tuon ja saan sen vielä käyttöönikin.

Niin, kyllähän sinä ymmärrät, että valtio huolehtii heikommistaan. Ollaan tultu siihen pisteeseen, jossa valtion varat eivät riitä joka paikkaan. Se tarkoittaa sitä, että ihmisiä tulee aktivoida tai saattaa työnpiiriin. Tänne ollaan tuomassa ihmisiä muualta, kun oman maan kansalaisia ei saada työhön. Tämäkin on varmaan tuttu asia sinulle.

Jos ja kun tt-tuensaajilta odotetaan panosta tuen saamisen edellytyksenä, tulee ehkä joillekin mieleen hakeutua ihan oikeisiin töihin niiden leikkitöiden ja leikkipalkkojen tai leikkietuuksien sijaan.

Monilla aloilla ei etsitä työvoimaa työvoimatoimiston sivujen kautta, koska kuva työttömistä on se lorvaileva, työtä välttelevä vätys. Tästä esimerkkinä majoitus -ja ra vintola-ala sekä kiinteistöhuolto siivouksineen. Nämä tulevat ensimmäisinä itselläni mieleen. Olen ollut palkkaamassa työvoimaa Mara-alalla, joten tiedän asian olevan näin. Ne, jotka halusivat työtä, soittivat itse ja sitä kysyivät. Tässä kohtaa on turha selitellä mitä työnantajat siitä tuumaisivat, jos kaikki alkaisivat työmaille soitella. Kerroin omakohtaisen kokemuksen asiasta.

Onks nää jotain chatgpt vastauksia? Aivan täysin ympäripyöreätä vääristelyä, miten jaettavaa on enemmän jos se otetaan eka köyhiltä pois ja annetaan orpon kavereille? Reaganomics?

Kova on persuilla tarve suoltaa kokoomus-tuubaa tänne, vaikka ennen vaaljea olivat niin köyhän puolella ja oma kansa ensin. Huominen myrkykin on vain seurausta siitä kun persuilla takki kääntyyy niin vauhdilla, että tulee trombeja ja syöksyvirtuksia :D

Vierailija
906/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvältä tuntuu, mä asun muualla, nauttikaa sisällisodastanne, sitä saa mitä tilaa! <3

Voi teitä lapsia. Hirveä öyhötys päällä ja termitkin sellaisia, että tuskin edes tiedätte mitä ne tarkoittavat :D

Minä olen 70 vuotias joka on 2000 luvun alusta asti paasannu siitä mihin ollaan menossa taas, pääsin pois suomesta turvaan, minä en halua kokea samaa kuin vanhempani.

Lapsi voi olla myös älyllisesti. Sinä selkeästi olet, kun sisällissotaan meuhkaat vaikka puhutaan vain hallituksen SUUNNITELMISTA. Ei edes vielä päätöksistä, vaan vasta SUUNNITELMISTA. Siitä on vielä hyvin pitkä matka sotaan. 

Mitäs jos kävelisit kirjastoon muiden haukkumisen sijaan ja suuntaisit historian äärelle, ei maksa mitään ja on vähemmän noloa kun tää sun porvarin työkaluna huseeraaminen.

Mummohyvä. Nyt elämme jo vuotta 2023, emme enää sinun lapsuusaikoja vuonna 1918. 

Lapsi hyvä, 'ttu mitä venkoilua, koko ajan aiheen vierestä ja argumentointivirheillä.

Historia ei toista itseään, se rimmaa ja nyt ollaan jo knees weak, vielä ei syödä moms spagetti, mutta kyllä se riimi sieltä aina tulee.

Nulikka stna mummottelee ja on vielä itse ihan va jakki jutuilla varusteltu, mullon sama matka 100 vuotiaaks kun mitä sä oot ollu olemassa.

Valehteleks/herjaaks sä joka kerta mielenterveydestä jos et pärjää?

Taidat itse olla aika sekaisin/vajaasti varusteltu, ei se mitään, mut älä nyt ainakaan paha sydämmiseks ala, tyhmä ja paha on aika karu yhdistelmä sun itses kannalta.

Vierailija
907/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehteleks/herjaaks sä joka kerta mielenterveydestä jos et pärjää?

Taidat itse olla aika sekaisin/vajaasti varusteltu, ei se mitään, mut älä nyt ainakaan paha sydämmiseks ala, tyhmä ja paha on aika karu yhdistelmä sun itses kannalta. <3

Ok, boomer. Miten olisi iltalääkkeiden ottaminen? Voisi helpottaa oloasi. 

Vierailija
908/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söivät myös potilailta jääneitä pullia ja piirakkaa.

Ihan kamalaa. Kyllä olisi pitänyt ennemmin heittää hyvät tuotteet roskiin. 

Vierailija
909/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajavat ihmiset kuolemaan nälkään ja pakkaseen. Eli kokoomus haluaa laillistaa kuolemantuottamukset säästöjen nimissä. 

Eiköhän teille joku solukämppä kainuusta järjesty jos on pakko. Järjetöntä tukea ihmisen asumista ruuhkasuomessa.

Vierailija
910/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kysymys enää valtion talouden tasapainottamisesta vaan ihmisvihasta joka on kohdistettu köyhiin.

Jahas. Mites kun toi meidän naapuri, ikänsä työtyömänä olleena, pääsi just eläkkeelle. Joo, siis ollu jotain 3 viikkoa elämässään töissä niin saikin sen työeläkkeen. Koko eläke maksettiin yhdellä kertaa. Tonni viissataa..

Kukahan hänet on elättänyt kaikki nuo vuodet työttömänä ?

Vierailija
911/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei sitä jaettavaa ole enemmän. Et ihan ole ymmärtänyt miten tämä homma toimii. Siltä rikkaalta otetaan. Noin. Nyt, se annetaan köyhälle - noin. Mitä tapahtui? Rikkaalta otettiin ja köyhälle annettiin. Nyt köyhältä leikataan, noin. Mitä se tarkoitti? No, se tarkoitti sitä, että rikkaan ei tarvinnut antaa niin paljon. Mistä rikkaalta voi leikata, kun tämä ei ole valtiolta saamassa mitään? Tarkoitus on leikata tulonsiirtoja, eli antaa vähemmän. Köyhä ei anna mitään missään vaiheessa (mitä se antaisi -vittuilisivaan), mutta toisessa visiossa tämä saa vähemmän.

Tarkoitus on se, että kaikki toisivat siihen yhteiseen kokkoon eikä vain se ns rikkaampi väestönosa. Suomessa edes ole mitään oikeasti rikkaita. Ne rikkaat voi ihan oikeasti laskea omilla pikkusormillaan.

On muuten järkyttävää selitellä miten rikkaalta ei leikata ja miten rikkaan ei tarvitse osallistua.... tässä kukaan muu osallistukaan kuin se ns rikas. Nyt aivot käteen ja ajattele.

Vierailija
912/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ihan hulluja nämä työttömät.

Vierailija
913/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole kysymys enää valtion talouden tasapainottamisesta vaan ihmisvihasta joka on kohdistettu köyhiin.

Jahas. Mites kun toi meidän naapuri, ikänsä työtyömänä olleena, pääsi just eläkkeelle. Joo, siis ollu jotain 3 viikkoa elämässään töissä niin saikin sen työeläkkeen. Koko eläke maksettiin yhdellä kertaa. Tonni viissataa..

Kukahan hänet on elättänyt kaikki nuo vuodet työttömänä ?

Sinä.

Vierailija
914/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajavat ihmiset kuolemaan nälkään ja pakkaseen. Eli kokoomus haluaa laillistaa kuolemantuottamukset säästöjen nimissä. 

Eiköhän teille joku solukämppä kainuusta järjesty jos on pakko. Järjetöntä tukea ihmisen asumista ruuhkasuomessa.

Aikuiset ihmiset eivät ole opiskelijoita ja soluasuminen väkisin ei ole mitenkään hyväksi, ehkä kenellekään. Asuntola ei ole "asunto" myöskään. Ihmisten pitää voida asua itsenäisesti rauhassa ja yksityisesti. Myös iäkkäät tarvitsevat yksityisyyttä, ryhmäkoti ei ole kaikille.

Vierailija
915/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinä vain Kainuun korpeen. Kaikkien etu. 

Vierailija
916/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta takavuosien erään nimeämättömän saksalaisen ajatuksilta ja toimintatavoilta tuollainen.

Ei minustakaan ole kivaa, että suomessa hyysätään toimeentulotuella narkareita ja alkoholisteja, joiden rahat menevät sitten suoraan kaikenlaisiin päihteisiin ja jotka jättävät vuokrat maksamatta ym. ym., mutta sitten toisaalta heitä on ehkä turha syyttää, jos yhteiskunta antaa tilanteen mennä tuollaiseksi yksiönvapauden nimissä. Ei ihmisiä voi jättää vaille perustoimeentuloturvaa, ei mitenkään, se on harkittu m u rha ja tietyn väestönosan eliminointia.

Miten ei osata nähdä metsää puilta. Esimerkiksi tuntemani alkoholistipariskuntaan tuhlataan ihan järjettömästi yhteiskunnan varoja. Ambulanssia ja poliisia, sossua ja kriisitukia (kun rahat tulikin juoduksi ja nyt on niin nälkä että vavisuttaa ja pyörryyttää)

Ei nähdä metsää puilta. Halvemmaksi tulisi antaa noille kerran kuussa raha, josta on ensin poistettu vuokra, muut laskut ja tilattu ruoat ja sitten loppurippeet rahana käteen tai tilille. TÄmän lisäksi velvoite käydä terapiassa päihderiippuuvuuden vuoksi. tulisi halvemmaksi kuin nykymalli. Tietenkin noita ennen pakollinen katkaisuhoito, nämäkin kun ovat niin parkkiintuneita alkoholisteja, niin eivät varmasti voisi lopettaa kerrasta juomista ilman vakavia terveydellisiä haittoja. silti tulisi lopulta halvemmaksi.

kaikille päihderiippuvaisille tukia saaville pitäisi tehdä sama.

ei mitään järkeä kepittää orpon sairailla mielihaluilla jo maassa makaavia. Pitää tarjota ratkaisuja eikä keppiä.

Vierailija
917/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni. Moneltako alkaa ensimmäinen työvuoro sinun palkkaamanasi? Minä ainakin voin tulla vaikka heti. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta sinuahan ei pikkumaniat haittaa. Rohkeaa, että haluat tukea myös meidän sairaiden työllistymistä. Kukaan muu ei siihen olekaan halukas. 

Mun paras kaveri on myös bipo. On opettajan virassa. Toinen luennoi yliopistolla. Kolmas on sijoittajana. Miksi sun biposi olisi sen enemmän töitä estävä kuin muidenkaan.

Uutispommi lapselle: Sairauden oireilevat eri ihmisillä eri tavoin. Se, että sinä et sitä ymmärrä, ei poista sitä tosiasiaa, että bipo niin kuin moni muukin sairaus voi tehdä ihmisestä täysin työkyvyttömän. 

Tietenkin voi, jos ei ota lääkityksiä.

Vierailija
918/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo sinun sekoilusi liittyy ketjun aiheeseen eli toimeentulotukeen? 

Ai nyt me teeskennellään et tämä keskustelu ei liikkunu alkuperäsestä aiheesta mihinkään?

Ai no kai mä sit olin väärässä, te ootte iha 'tun rehellisiä älyllisesti, hienosti hoidettu, isänmaan toivot oikeen.

Vierailija
919/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni. Moneltako alkaa ensimmäinen työvuoro sinun palkkaamanasi? Minä ainakin voin tulla vaikka heti. Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta sinuahan ei pikkumaniat haittaa. Rohkeaa, että haluat tukea myös meidän sairaiden työllistymistä. Kukaan muu ei siihen olekaan halukas. 

Mun paras kaveri on myös bipo. On opettajan virassa. Toinen luennoi yliopistolla. Kolmas on sijoittajana. Miksi sun biposi olisi sen enemmän töitä estävä kuin muidenkaan.

Uutispommi lapselle: Sairauden oireilevat eri ihmisillä eri tavoin. Se, että sinä et sitä ymmärrä, ei poista sitä tosiasiaa, että bipo niin kuin moni muukin sairaus voi tehdä ihmisestä täysin työkyvyttömän. 

Tietenkin voi, jos ei ota lääkityksiä.

Ei lääkkeet ole mitää taikapillereitä, jotka automaattisesti tekevät kaikista heti työkykyisiä. Lääkkeiden vaikutukset ovat yksilöllisiä ja oikean hoitotasapainon löytäminen voi kestää vuosia. Joskus sitä ei löydetä ollenkaan. Aika harvoin bipoa edes hoidetaan pelkillä lääkkeillä, jos kyse on muusta kuin lievästä oireilusta.  

Vierailija
920/1112 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoille avataan sijoitustili, mitäpä jos kerralla laitettaisiin 200 000 per vauveli. Kyllä siinä sitten kelpaa myös kymmenen lapsen yh:n tepastella ja jatkosijoitella.