Antaisitko 18v:n lähteä ulkomaille kaverin kanssa?
18v tyttö on lähdössä kaverinsa kanssa Marokkoon. Ovat itse säästäneet rahaa matkaa varten. Äitinä vähän huolestuttaa tietenkin, miten noin nuoret pärjäävät.
Olen yrittänyt puhua tyttöä ympäri, mutta pitää päänsä. En täysi-ikäistä periaatteessa voi kieltääkään, mikä neuvoksi?
Kommentit (99)
Joihinkin maihin päästäisin, mutta Marokko ei kuulu niihin.
Itse muutin kotoa 16 vuotiaana ja ulkomaille muutin vuotta myöhemmin. Ja hyvin meni. Kyllä nuoret pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tää on provo tai sitten sulla on todella typerä tytär. Ei kukaan fiksu itseään kunnioittava tyttö lähde kaverin kanssa Marokkoon. Mutta jos mielessä on muuta kuin rannalla makaaminen, niin sitten..
Kuvitteletko, että voit estää naisilta seksin harrastamisen kotimaassa ja ulkomailla? Tai että naisia mystisesti rais kail laan ulkomailla, muttei ollenkaan Suomessa (vaikka meillä näitä sattuu väestöön suhteutettuna Euroopan toiseksi eniten ja ihan kotimaan poikien toimesta).
Rantalomassa ei ole mitään pahaa, mutta sulla on päässä vikaa.
Ootko sä itse käynyt koskaan kokemassa sitä painostavaa ahdistelun ilmapiiriä, joka länsimaalaista naista kohtaa näissä muslimimaissa? Joo, jossain saa olla suht rauhassa, jos liikkuu paikallisen kanssa kunnolla peitettynä, mutta kokeilepa miltä se halveksunta tuntuu, kun sulla yksin kulkiessa vanhingossa näkyykin nilkat, eikä tukka pysy kokonaan huivin alla. Se tehdään kyllä selväksi, että sinua pidetään ilmaisena h*orana jolla ei ole mitään arvoa.
Suosittelisin tytöille jotain sivistynyttä matkakohdetta.
Eikö "maassa maan tavalla" pädekään kun suomalainen menee vieraisille toiseen maahan?
Olen käynyt Casablancassa Marokossa vuonna 2021. Tykättiin kovasti paikasta. Upeita rantoja ja hyvää ruokaa. Ystävällisiä ihmisiä. Olen kiertänyt ympäri maailmaa eri paikoissa, aina on kaikki mennyt hyvin. Tottakai kannattaa tutustua maahan ennen matkaa ja ihan kaikkialla reissatessa on hyvä muistaa turvallisuus. Hyvää matkaa tytöille! Marokossa matkailee vuosittain valtava määrä turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin maihin päästäisin, mutta Marokko ei kuulu niihin.
Miten voit estää täysi-ikäistä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tytär matkusti kaverinsa luokse ulkomaille 16-vuotiaana ja hyvin meni.
Niin, siis Ruotsiin meni.
Mutta kukaan vastuullinen vanhempi ei ole niin naiivi, että Marokkoon päästäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko tää on provo tai sitten sulla on todella typerä tytär. Ei kukaan fiksu itseään kunnioittava tyttö lähde kaverin kanssa Marokkoon. Mutta jos mielessä on muuta kuin rannalla makaaminen, niin sitten..
Tää on provo.
Marokko ei ole mitenkään nuorten suosiossa oleva matkailumaa.Näitä nuoria kiinnostaa juurikin Marokko? Eivät ole tusinateinejä?
Joo, etenkään tähän aikaan vuodesta Marokko ei ole mikään paras matkailu kohde. Nyt sinne ei mene edes suoria lentoja, eikä pakettimatkojakaan.
Joku loka-huhtikuu ois paras aika matkustella sinne.
Vierailija kirjoitti:
En laskisi marokkoon. Ilmoita poliisille että epäilet huumeiden salakuljetusta. Jäävät kentällä tarkistukseen,
Ei ole kauan kun nuoret tytöt tapettiin ja r..skattiin marokossa.
Ja mitähän se ilmoitus auttaa kun ei löydy niitä olemattomia huumeita? Pääsevät maahan.
Voi,,moni lähtee interreilaamaan ympäri maailman
Lähi-itään, Intiaan, asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kukaan käynyt Marokossa? Vastauksista päätellen ei. Ihana paikka! Ja ihan kaikkialla ulkomailla saa olla varovainen, jopa täällä suomessa.
Oon käynyt kahdesti. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. Oli kaukana ihanasta.
Mutta olet silti käynyt siellä kaksi kertaa.. Okei.. Millätavalla joku Espanjan Fuengirola tai vaikka Kreikan saari on turvallisempi? Saati suomalaisten suosima Pattaya. Rikollisuutta täynnä.
No en, vaan nimenomaan yksi kerta riitti, oli siis samalla viimeinen kerta...
Pattayalla en ole käynyt, koska ei oikein se seksiturismi innosta.
Espanjassa tai Kreikan saarilla mua ei ole kukaan koskaan ahdistellut eikä seurannut. Eikä tuijottanut sillä intensiteetillä, kuin esim. mainitussa Marokossa. Ymmärrän kyllä, että rikollisuutta on jokaisessa maassa, mutta kyllä ne vanhoilliset muslimimaat on ihan eri maailma, kuin esim. Eurooppa. Itse myös pidän esim. taskuvarkaita pienempänä turvallisuusriskinä, kuin kulttuuria, jossa "väärin" pukeutunut nainen on ihan ok ottaa väkisin ja sitten vielä rangaista naista miehen teosta.
Markkossa muutama vuosi sitten retkeilemässä olleet, olivatko Ruotsista tai Norjasta ne nuoret parikymppiset naiset, niin joutuivat eroon päistään.
Ryhmä heimolaisia saarsi, otti kiinni, piti vankija, pyysi lunnaita mutta kumminkin tappoi, kova kohtalo kuolla päättömänä Marokossa.
Ei ap kysynyt, että matkustaisitko juuri sinä Marokkopn. Huhhuh.. nää on näitä jotka ei ole kotisohvalta matkustanut ikinä mihinkään. Ehkä johonkin Kanariansaarille korkeintaan.
Jopa Turkki on liian pelottava!
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itään, Intiaan, asiaan.
Miten helvetissä voi interreilata ympäri maailman? Interrail ei toimi kuin Euroopassa.
Me ollaan matkusteltu todella paljon koko lapsien vauva/lapsuus/nuoruusiät. Marokkossa ollaan myös kierrelty työn puolesta perheen kanssa, niin kuin monessa muussakin maassa, että kyllä, omat lapseni uskallan päästää ja olen päästänytkin.
Vierailija kirjoitti:
Markkossa muutama vuosi sitten retkeilemässä olleet, olivatko Ruotsista tai Norjasta ne nuoret parikymppiset naiset, niin joutuivat eroon päistään.
Ryhmä heimolaisia saarsi, otti kiinni, piti vankija, pyysi lunnaita mutta kumminkin tappoi, kova kohtalo kuolla päättömänä Marokossa.
Tätä tapahtuu ihan täällä kotisuomessakin. Ja kaikkialla maailmassa. Mutta jokainen elää tavallaan, joko pelon kautta tai sitten jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteletko, että voit estää naisilta seksin harrastamisen kotimaassa ja ulkomailla? Tai että naisia mystisesti rais kail laan ulkomailla, muttei ollenkaan Suomessa (vaikka meillä näitä sattuu väestöön suhteutettuna Euroopan toiseksi eniten ja ihan kotimaan poikien toimesta).
Rantalomassa ei ole mitään pahaa, mutta sulla on päässä vikaa.
Ootko sä itse käynyt koskaan kokemassa sitä painostavaa ahdistelun ilmapiiriä, joka länsimaalaista naista kohtaa näissä muslimimaissa? Joo, jossain saa olla suht rauhassa, jos liikkuu paikallisen kanssa kunnolla peitettynä, mutta kokeilepa miltä se halveksunta tuntuu, kun sulla yksin kulkiessa vanhingossa näkyykin nilkat, eikä tukka pysy kokonaan huivin alla. Se tehdään kyllä selväksi, että sinua pidetään ilmaisena h*orana jolla ei ole mitään arvoa.
Ongelma Marokkona matkakohteena on kun nuoret tytöt menevät omilla ehdoillaan, napapaidoissa ja avoimena, ei tule päättymään, koska tulevat saamaan "mitä pyysivät" paikallisen tulkinnan mukaan.
Maassa maan tavalla ei toimi teineille, sen me tiedämme.
Markokossa voi naisporukassa matkustaa kun on kokenut matkailija ja tottunut mukautumaan kulttuuriin oman mukavuutensa vuoksi ja esim käyttämään matkan aikana paikallisten kunniallisten naisten pukeutumistapaa, joka on peittävä.
Olen itse matkustanut arabimaissa ja pukeutunut abayaan, sheylaan eli peittänyt hiukset, osannut käyttäytymiskodiston ja saanut kunnioitusta, enkä tullut häirityksi.
Nuorena olen tullut häirityksi, ihan omaa ylimielityyttäni ja tyhmyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itään, Intiaan, asiaan.Miten helvetissä voi interreilata ympäri maailman? Interrail ei toimi kuin Euroopassa.
Tarkoitin että reppureissaavat.. anteeksi jos pahoitit miehesi väärästä sanavalinnasta. Toivottavasti pääset yli tästä koettelemuksesta. Piis änd lööv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itään, Intiaan, asiaan.Miten helvetissä voi interreilata ympäri maailman? Interrail ei toimi kuin Euroopassa.
Tarkoitin että reppureissaavat.. anteeksi jos pahoitit miehesi väärästä sanavalinnasta. Toivottavasti pääset yli tästä koettelemuksesta. Piis änd lööv. <3
Menehän sinä lapsellinen vihervassari interreilaamaan intiaan.
Joo kaikki Marokkoon menijät päätyvät raiskatuiksi ja murhatuiksi. Aaaivan.