Antaisitko 18v:n lähteä ulkomaille kaverin kanssa?
18v tyttö on lähdössä kaverinsa kanssa Marokkoon. Ovat itse säästäneet rahaa matkaa varten. Äitinä vähän huolestuttaa tietenkin, miten noin nuoret pärjäävät.
Olen yrittänyt puhua tyttöä ympäri, mutta pitää päänsä. En täysi-ikäistä periaatteessa voi kieltääkään, mikä neuvoksi?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joihinkin maihin päästäisin, mutta Marokko ei kuulu niihin.
Miten voit estää täysi-ikäistä?
Sano heille että tulevat joukko rikastetuksi ja tapetuksi.
No mun 18-vuotias muutti muutaman sadan kilometrin päähän kesken lukion, eli eiköhän olisi yhden lomareissunkin selvittänyt.
Provohan tämä on. En tiedä yhtäkään nuorta joka matkustaisi Marokkoon. Mun nuorilla on todella laaja kaveripiiri. Menevätkö vielä telttailemaan syrjäseuduille. Tämän vielä unohdit mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä antaisi lupaa!
Onneksi aikuinen ei lupaasi tarvitse
18 vee ei oo aikuinen, täysikäinen kyllä. Ja niin kauan kun minun katon alla asuu niin minun sääntöjä noudattaa :)
Tiesitkö että 18 vuotias voi muuttaa omaan asuntoon ja ihan ilman sinun lupaasi?
Näytä sille video, jossa ruotsalaiset lesbot liftaavat muslimaiden läpi. Jo Balkanilla sanottiin, että ei kannata, mutta pääsivät Turkkiin saakka, jossa heidät raiskattiin ja päät leikattiin irti. Marokko on vielä pahempi maa kuin Turkki.
18 v on ihan kakara vielä... Ainakin nykypäivänä
Ensin kannattaa tehdä elämyskiertomatka Vantaa-Kerava-Porvoo-Kouvola.
Aloin reissaamaan kavereiden kesken ulkomailla jo 15 vuotiaana. Ei aina edes lupia kyselty. 18v matkustus ei enää vanhemmille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18 vee ei oo aikuinen, täysikäinen kyllä. Ja niin kauan kun minun katon alla asuu niin minun sääntöjä noudattaa :)
Tiesitkö että 18 vuotias voi muuttaa omaan asuntoon ja ihan ilman sinun lupaasi?
Tiesin. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
Vierailija kirjoitti:
Näytä sille video, jossa ruotsalaiset lesbot liftaavat muslimaiden läpi. Jo Balkanilla sanottiin, että ei kannata, mutta pääsivät Turkkiin saakka, jossa heidät raiskattiin ja päät leikattiin irti. Marokko on vielä pahempi maa kuin Turkki.
Terveisiä sinne peräkammariin: Jo 90-luvulla Marokko oli yksi maailman turvallisimpia paikkoja suomalaiselle naiselle. Siellä on erittäin tarkat lait ettei paikalliset saa häiriköidä turisteja. ns Turistipoliisit valvoo että turisti saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvia?
Minä reissasin 16-vuotiaana jo ilman vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesin. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat.
Laki on eri mieltä. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta elättää täysi-ikäistä lastasi.
Mutta vaikka elättäisitkin, se ei anna sinulle määräysvaltaa lapsesi asioihin.
Narubiksut, shortsit ja pikkuruiset topit jo pakattuna?
Pitää antaa vaan mennä. Minkäs teet?
18-vuotias. Hän saa tehdä ihan mitä haluaa! Ei sinulla ole mitään mahdollisuutta kieltää. Tuossa vaiheessa on sitten myöhäistä miettiä, että olisi pitänyt lapsesta kasvattaa vastuullinen ihminen.
Et voi estää. Tyttäresi tulee oppia kantapään kautta.
Siis mitä helvettiä, kaikista kohteista Marokkoon!!?? Sinne en menisi aikuisenakaan. Maa on niin läpeensä korruptoitunut ja vaarallinen, että jopa tullimiehet ovat raiskanneet ja ryöstäneet turisteja. Sehän on oikea persreikämaa ja täynnä rosvoja. Ei nyt missään nimessä sinne, eikä ylipäänsä Afrikkaan. Miksi ihmeessä mikään Euroopan kohde ei kelpaa?
Kreikka ja Espanja ei ole muslimi maita.