Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako muiden lapsia ojentaa?

Vierailija
06.08.2023 |

Entisaikojen"koko kylä kasvattaa"-henki olisi enemmän kuin tervetullutta takaisin yhteiskuntaamme."

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa. Teen sitä työkseni. Ilmoitus Lasuun heti, kun lapsen vanhemmat eivät ole kykeneviä kasvattamaan lapsiaan.

Kaikkien vanhempien kannattaisi muistaa, että lasulla on oikeus ottaa lapsi huostaan, jos lapsen kasvuolosuhteisiin liittyy huoli.

Vierailija
22/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkunhan niitä mukuloita on pakko kasvattaa. Jos vanhemmista ei ole kasvattajaksi, niin kyllä joku muu sitten kasvattaa. Viimeistään viranomainen.

Näitä vanhempiensa heitteille jätettyjä kakaroitahan ne poliisit sitten tuolta steissiltä keräilee kotiin vietäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut ja puutun jatkossakin, jos näen kiusaamista, tahallista yhteisen omaisuuden tuhoamista tms.

Tilanne, jossa puutuin, oli kun näin poikalauman teippaavan jesarilla yhtä poikaa kiinni sillan kaiteeseen. Muut väittivät sen olevan leikkiä, mutta leikissä harvoin yksi itkee. Tuskin ryöpytykseni perille meni, ja itse sain auttaa tämän yhden pojan irti kaiteesta, mutta pakko oli puuttua.

Vierailija
24/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja on jopa suotavaa. Se mikä jää vanhemmilta kotona tekemättä, se tehdään maailmalla kovalla kädellä. Kyllä Siperia opettaa.

Vierailija
25/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Naapurinpoika heitteli siilejä puusta. Silloin olin niin raivona että sain pidätellä itseäni että ojentaminen jäi vain sanalliseksi.

Itse oisin sen kakaran nostanu puuhun ja tiputtanut samalla tapaa. Oman lapsen kohtalo olisi ihan sama, jos koskaan tekisi jotain vastaavaa viattomille eläimille.

Ei minulla ole aikaa lähteä linnaan istumaan, on omakin perhe huolehdittavana.

Vierailija
26/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan välittömästi poliisit paikalle jos näen yhtään mitään minun lapsieni "ojentamista".

Ja minä teen välittömästi lasu-ilmoituksen välinpitämättömästä vanhemmasta, sinusta.

Vierailija
27/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ojentanut ja monesti kun kulkevat kännykällä pelaten ja eteen ei katsota nk turvallusuuskysymys

Vierailija
28/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puuttunut ja puutun jatkossakin, jos näen kiusaamista, tahallista yhteisen omaisuuden tuhoamista tms.

Tilanne, jossa puutuin, oli kun näin poikalauman teippaavan jesarilla yhtä poikaa kiinni sillan kaiteeseen. Muut väittivät sen olevan leikkiä, mutta leikissä harvoin yksi itkee. Tuskin ryöpytykseni perille meni, ja itse sain auttaa tämän yhden pojan irti kaiteesta, mutta pakko oli puuttua.

Missä näitä sairaita teippaajia kasvatetaan? Jotain kännivanhempien sekopäisiä kakaroita?

Vierailija
29/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakelen luunappeja ja tukkapöllyä jokaiselle huonosti käyttäytyvälle kakaralle, jonka näen.

Vanhemmat ovat lähinnä hölmistyneitä ja silloin ehdin poistua paikalta. Muutaman kanssa on tullut suukopua ja pari on meinannut äityä käsirysyksi. Oppivatpa kakarat olemaan.

Vierailija
30/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan välittömästi poliisit paikalle jos näen yhtään mitään minun lapsieni "ojentamista".

Saattaa hyvin herkästi käydä niin, että tämä 'ojentaja' keräilee irronneita hampaitaan ojan pohjalla. Jos ei ymmärrä olla työntämättä nokkaansa muiden asioihin.

Ja saattaa hyvin herkästi käydä niin, että tämä hampaiden sisäänlyöjä on syytteessä pahoinpitelystä ja merkintä ikuisesti viranomaisten rekisterissä.

Vierailija
31/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa hyvin herkästi käydä niin, että tämä 'ojentaja' keräilee irronneita hampaitaan ojan pohjalla. Jos ei ymmärrä olla työntämättä nokkaansa muiden asioihin.

hhahhahaahhhaaaa! kyllä kyllä. meillä toimitaan niin, että kun ne rääpäleet tekee tyhmyyksiä, ne pakotetaan soittamaan vanhempansa paikalle  ja sitten läski tummuu. kas näin lapsi oppii, ja lapsen rankaisu jää vanhemmille heti, kun tulevat tajuihinsa. 

Vierailija
32/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa. Naapurinpoika heitteli siilejä puusta. Silloin olin niin raivona että sain pidätellä itseäni että ojentaminen jäi vain sanalliseksi.

Itse oisin sen kakaran nostanu puuhun ja tiputtanut samalla tapaa. Oman lapsen kohtalo olisi ihan sama, jos koskaan tekisi jotain vastaavaa viattomille eläimille.

Suomessa ei ihan noin vaan linnaan jouduta

Vierailija
33/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa ja olen kuvannut näitä tilanteita kännykällä, vienyt asian viranomaisille tiedoksi. Todistusaineistoa vastaan on turha edes vanhempien yrittää selitellä mitään.

Vierailija
34/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun välillä ojentamaan myös ihan aikuisia. Ei tämä katso ikää, joskus on vain pakko puuttua.

Vierailija
35/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja pitää jos näkee perseilyä. Ihan voi vaikka tukistaa jos näkee kun riiviöt sylkee mummon päälle tai kivittää autoja.

Vierailija
36/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ihan noin vaan linnaan jouduta

Jos sä lapsen heität puusta niin eiköhän siitä häkki heilahda ja kymppitonnin vahingonkorvaukset.

Vierailija
37/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saa, ja pitää. eihän ne tissiposket muuten opi elämästä mitään. maailma on kova paikka, ja vaikka luulet olevasi kuinka kova, aina löytyy se vahvempi joka sinua leipoo lättyyn.

Vierailija
38/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojentaminen on hyvin ristiriitaista toimintaa. Monesti siihen kehotetaan, mutta toisaalta jos teet sen vähänkin väärin, niin lasu tai jopa rikosilmoitus on uhkaamassa, koska lapsen oikeuksia ei saa rikkoa.

Vierailija
39/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa puuttua. Kerrankin ymmärretty "koko kylä kasvattaa" ajatuksena oikein. Monesti kyseisen ilmiön perään huokailevat ovat niitä ketkä toivovat nimenomaa päinvastaista. On kaikenlaisia kummallisia oletuksia esimerkiksi siitä, että tuntemattomien pitäisi vahtia heidän lapsiaan tai jopa hymyillä heille. Mielestäni koko kylä kasvattaa on juuri sitä, että esimerkiksi satunnainen ohikulkeva mies saattaa ärähtää huonosti käyttäytyville kurittomille kakaroille mikäli on tarpeen.

Vierailija
40/52 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja olen puuttunut. Viimeksi puutuin kun kaksi poikaa olivat keksineet hyvän leikin jossa seisoivat vilkkaan risteyksen kulmauksessa ja potkivat jalkapalloa keskelle risteystä.

Potentiaali hengenvaaralliseen tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi