Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi monessa perheessä asutaan suorastaan likaisessa kämpässä

Vierailija
06.08.2023 |

Ollaan muutettu muuttuvien tilanteiden takia viimeisen 5 vuoden aikana monesti. Lähes joka kerta (yhtä kertaa lukuunottamatta) asunnot on käydessä katsomassa hirveässä kunnossa ja lopulta jätetään myös niin likaiseksi ja saastaiseksi, että oksennellen joutuu siivoamaan, että itse pystyy muuttamaan.

Minkä takia ihmiset ei siivoa vc-pyttyäkään juuri koskaan? Posliini kellertää ja siellä alhaalla on niiin järkyt kurat pinnoilla. Nyt taas uusi muutto edessä ja edellinen kertoi siivonneensa ja kun kävin katsomassa asuntoa (jo tyhjillään) niin taas sama juttu, kaakelit pas kassa ja kurat pöntössä.

Eikö nykyajan ihmiset siivoa? Jättää vaan kaiken pas kan lojumaan. Hyi että kun oikein oksettaa!!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni puolesta olen nähnyt jos jonkinlaista läävää. Siivoan työkseni ja välillä tulee vastaan todellisia ongelmakohteita.

Mutta pidän silti työstäni. Välillä vaan ihmettelen, miten jotkut voivat elää saastan keskellä. 😳T: siivooja

Vierailija
22/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoissa olen huomannut, että harva myöskään pesee WC pönttöä reunusten alta. Reunusharjallisella wc-harjalla pestessä reunuksen alta tulee moskaa ihan uskomattomia määriä. Monesti pönttöä ei ole pesty vesirajan alapuolelta ja pohja on ihan musta. En voi ymmärtää. Ja ei ole ollut mitkään vuokramurjut kyseessä vaan ihan ostamani pari- ja omakotitalot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoissa olen huomannut, että harva myöskään pesee WC pönttöä reunusten alta. Reunusharjallisella wc-harjalla pestessä reunuksen alta tulee moskaa ihan uskomattomia määriä. Monesti pönttöä ei ole pesty vesirajan alapuolelta ja pohja on ihan musta. En voi ymmärtää. Ja ei ole ollut mitkään vuokramurjut kyseessä vaan ihan ostamani pari- ja omakotitalot.

Monessa vessaharjassa ei edes ole sitä pientä harjaa millä pääsee reunojen alle. Miksi sellaisia harjattomia edes myydään?

Vierailija
24/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Meidän vessanpönttö on kuin uuai vaikka on 10 v vanha. Pesemällä eimjää pinttymiä.

Vierailija
25/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa vessaharjassa ei edes ole sitä pientä harjaa millä pääsee reunojen alle. Miksi sellaisia harjattomia edes myydään?

Mulla on kaksi. Normi ja sitten se reunusharjallinen.

Vierailija
26/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoaminen on helppoa, äkkiähän Ap sen uuden kotinsa siivoaa.

Ei ole niin suuri ongelma. Vaikka ei imuroisi eikä siirtäisi joka viikko tai kuukausi tavaroita kaappeihin, mitään pahaa ei tapahdu. Jää sekin aika muuhun.

Vierailija
27/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Meidän vessanpönttö on kuin uuai vaikka on 10 v vanha. Pesemällä eimjää pinttymiä.

Kiva saada vertaistukea. Tämä meinaan ei ole vain köyhien ongelma tai mitään sellaista. Useissa perheissä ei vaan siis pestä veskiä. Jotenkin ilmeisesti kuvitellaan, että kun sen luukun laittaa kiinni niin pas ka ei näy. Yksikin pariskunta kertoi, että ottivat siivouksen kun muuttivat pois. Kansi oli pytyssä kiinni kun muutettiin ja kaikki tökötit kokeiltuna vihdoin sain soodalla ja monessa liuotuksella sen mustan sieltä alhaalta pois. Että kun edelleen oksettaa miettiä. Eli siivoojatkaan ei siis siivoa pyttyä? What the F?

Vierailija
28/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virheellinen oletus on siinä, että peseminen tapahtuisi pelkästään vessaharjaa käyttämällä. Minulla on yksi vanha tiskiharja sekä sellainen karkea pesusieni joita käytän vessaharjan lisäksi. Vessaharja on paras siihen pytyn sisäosan ja putken putsaamiseen. Sitten kun se on jynssätty voi ottaa muut apuvälineet käyttöön. Tiskiharjalla "tiskaamalla" saa minusta kaikista helpoimmin kaikki kolot ja rakoset putsattua. Lopuksi vielä rätillä pyyhin ulkopuolelta koko valtaistuimen. Hyvillä välineillä siivoaminen on nopeaa ja helppoa.

Vierailija
29/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakin kerralla kun ostin asunnon ja toisella kerralla talon, ostin uudet pytyt. En tykkää käyttää toisten pyttyjä ja nuo pytyt eivät kovin kalliita edes ole. 

Vierailija
30/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole semmoista harjaa ikinä tarvinnut. Kumikäsineet käteen ja karhea sieni ja etikkaa tai pesuainetta ja pesu. Etikka poistaa mahdollisen kalkin sieltä reunojen alta. Ei ole vaikeeta ja kestää kork. 10 minuuttia. 

Vierailija
31/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku ferritiini on vinossa ja verensokeri laskee, pitää syöpötellä eikä ehdi siivota.

Vierailija
32/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pikät työpäivät tekee  tuota.

Sitä jaksaa siivota sitten joskus työttömänä ja se viekin useita viikkoja siivota ihan kaksiokin, kun edellisen kerran on noin vuosi sitten työttömänä siivonnut asunnon. Pitkät työpäivät ja matalat palkat aiheuttaa sen että siivous nähdään toissijaisena asiana elämässä ja kun on köyhä, niin ei ole myöskään ystäviin tai sukuun varaa. Joten kukaan ei käy koskaan kylässä.

Silloin ei tarvitse siivota. Myös vuokrat on liian korkeita että kiinnostaisi pitää huolta vuokrakämpästä joka vie liian  ison siivun palkasta. On oikein että vuokrakämppä saastuu.

Vierailija
33/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kunnon väki asuu omistusasunnoissa. Ne vuokramurjut mitä olet käynyt katsomassa on elämän laatu vähän niin ja näin.

Ei se aina niin mene. Lääkäriperheessä tai vaikka kirkkoherran perheessä järkyttävät läävät. Tv. kotisiivooja

Vierailija
34/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä millaiset ihmiset muuttavat jatkuvasti. Onko jokin elämänhallinnan ongelma?

No esim.kulttuurialan pätkätöissä on pakko muuttaa.

Vierailija
35/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhissä asuinalueissa ihmiset ovat niin saastaisia, että heidän kotinsa väkevä lemu tuntuu jopa rappukäytävässä. Ja jos avaa ikkunan, naapuriasuntojen saastainen ilmaa virtaa sieltä sisään, ainakin lämpimällä säällä. Hajun syynä tyhmä pää, laiskuus, fobia, masennus?

Liian kova työelämä. Mulla lojuu viikonkin roskapussit eteisessä, kun en jaksa enää illalla viedä niitä ja aamulla on duuniin niin kova kiire että ei vaan kerkea minuutin pari joustoa että saisi roskat vietyä. Siksi vien ne lauantaina ja koko viikon haisee, mutta ei se haittaa koska olen kotona vain illan ja yön.

Haistelkoon muut roskiksia.

Vierailija
36/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi todellinen ongelma Suomessa on se, että köyhälistö haisee monesti kuselle (harvemmin kuonalle). Eivätkö suomalaiset duunari-miehet osaa tai jaksa ravistaa pippeliään, vai mistä on kyse? Ei viitsitä kusisia housuja pestä välillä?

Tällä viikolla oli isossa marketissa uitettujen rottien näköinen pariskunta, jotka lemusivat kuselle viiden metrin säteellä - ja vaikka yritin paeta, he "seurasivat" minua jopa kassalle asti! Todella epäkunnioittavaa muita kohtaan, liikkua julkisissa paikoissa niin saastaisena, että se pilaa toisten hengitysilman. Siinä menee ruokahalu ja ostoshalu. Olen ajatellut, että seuraavaksi ilmoitan vartijalle.

Vierailija
37/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhissä asuinalueissa ihmiset ovat niin saastaisia, että heidän kotinsa väkevä lemu tuntuu jopa rappukäytävässä. Ja jos avaa ikkunan, naapuriasuntojen saastainen ilmaa virtaa sieltä sisään, ainakin lämpimällä säällä. Hajun syynä tyhmä pää, laiskuus, fobia, masennus?

Liian kova työelämä. Mulla lojuu viikonkin roskapussit eteisessä, kun en jaksa enää illalla viedä niitä ja aamulla on duuniin niin kova kiire että ei vaan kerkea minuutin pari joustoa että saisi roskat vietyä. Siksi vien ne lauantaina ja koko viikon haisee, mutta ei se haittaa koska olen kotona vain illan ja yön.

Haistelkoon muut roskiksia.

Olisipa vain roskia, kuten sinulla. Mutta pahimmillaan haju on sekoitus ruohonpolttoa, halpoja hajusteita, lääkeaineiden metaboliatuotteita, eltaantunut rasva ja käristettyä silakkaa tai kaalia. Lämmin kostea haju kerran kuukaudessa, kun perse pestään (liiallisen kutinan vuoksi)? Anteeksi karkea puhe, mutta inhoan tietynlaista ihmiskehon saastaa, joka ilmateitse liikkuu.

Asuinalue jota ajattelin on sellaisen porukan asuttamaa, josta suurin osa ei näytä edes duunareilta. Taksilla käyvät säännöllisesti jossain.

Vierailija
38/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menee aika monella sometellessa se aika, minkä voisi käyttää siivoamiseen. Mutta onhan ihmisistä muutenkin tullut veteliä kuin mikä. Ruuatkin woltataan, kun ei jakseta käydä kaupassa eikä tehdä itse ruokaa. Varmaan tuntuu alkuun arkea helpottavalta ratkaisulta, mutta eipä se säästynyt energia koskaan mihinkään hyvään siirry.

Vierailija
39/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamisesta tulee itselle hyvä olo. Siksi ihmettelenkin, miksi ihmiset niin välttelevät sitä.

Vierailija
40/76 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja uunista kävelee ulos mustaksi palaneet einekset. Hyi helkkari!

🤣🤣🤣🤣