Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.
Otsikossahan se jo on.
Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.
Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.
Meneekö oikeasti näin?
Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.
Kommentit (769)
Vierailija kirjoitti:
Kukanelapsethoitikukanelapsethoiti ... vitunväliä. Se lapsen hoitaminen ei tuota pysyvää arvoa joka voidaan myydä markkinoilla erossa. Talon rakentaminen tuottaa.
Se lapsen hoitaminen mahdollisti miehen talon rakentamisen. Joten sillä on todellakin väliä. Jos kukaan ei olisi lasta hoitanut niin ei olisi mitään taloa jolla olisi rahallista arvoa...
Tuollaisella ajatusmaailmalla ei kyllä kannata ainakaan lapsia hankkia
Jaha. Eli mies on omilla pienillä kätösillään rakentanut talon vertavuotavine käsineen ja hiertymineen. Vaimo poiki pari lasta, kasvatti ne päiväkodissa päivisin ja iltaisin miehen vanhemmilla. Mies huhki hiet otsassa töissä, vaimo poti mielenterveyttään kotona. Ruuatkin olivat raakana ja mitään ei osattu tehdä. Siisteys oli sitä ja tätä. Sitten se otti ja kehtasi löytää jonkun joka vaimoa arvostaa! Ennenkuulumatonta. Ja nyt vielä kehtaa pyytää ositusta näistä vuosista!
Tämähän se oli mielenkiintoinen incel-ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukanelapsethoitikukanelapsethoiti ... vitunväliä. Se lapsen hoitaminen ei tuota pysyvää arvoa joka voidaan myydä markkinoilla erossa. Talon rakentaminen tuottaa.
Se lapsen hoitaminen mahdollisti miehen talon rakentamisen. Joten sillä on todellakin väliä. Jos kukaan ei olisi lasta hoitanut niin ei olisi mitään taloa jolla olisi rahallista arvoa...
Ei mahdollistanut. Lapsia voi laittaa kyllä hoitoon kodin ulkopuolellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyynikko tietää kaiken hinnan mutta ei minkään arvoa"
- Oscar Wilde
Wilden latteuksia muka nokkelasti ilmoille heittävä, on nolo ja aiheuttaa myötähäpeää.
- Kaikki lukijat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä taas on miesvihassa kylpeviä, katkeroituneita akkoja. Onko mikään ihme kun jäitte yksin.
Ja naisvihaahan tässä ketjussa ei ole ollut yhtään, mitä nyt muutamaan kertaan todettu että pettävän "akan" saa tap paa vaikka veitsellä...Aina projisoitte naisiin sen oman vihanne ja katkeruutenne
Onneksi sinunkaltaiset miehet jäävät aina lopulta yksin. Naisvihanne nimittäin näkyy teistä ulospäin
Edelleen minä NAISENA kirjoitin tuon veitsikommentin. Ja kirjoitan kyllä uudestaankin.
Voihan nainenkin vihata muita naisia. Jos todella olet nainen, niin sanon saman: olet sairas päästäsi ja tarvitset hoitoa. Tuollainen väkivaltainen viha ei ole normaalia. Myös sinunkaltaiset naiset jäävät lopulta yksin, koska kukaan mies ei halua aggressiivista kahelia elämäänsä
Luuletko kertovasi jotain uusia faktoja? En todellakaan jää yksin, ei ole koskaan tarvinnut olla yksin. En ole myöskään tippakkaan mustasukkainen tai väkivaltainen. Mutta pettäjät saavat kuolla, etkä voi sille mitään
Eli aiot tap paa miehesi sitten jos se jää kiinni vieraissa käymisestä :D Todella tervehenkinen ajatusmaailma sinulla
Miks pitäis olla tervehenkinen?
Ole mun puolestani ihan niin sairas kuin haluat, kunhan et ala toteuttaa noita väkivaltafantasioitasi
Sä et edelleenkään voi mitään millekkään. Typerä ä*mä
Tuo äm mittely paljastaa että olet mies :D
Busted!
No en todellakaan ole. Vauvapalstan idioottiakat aina naisten puolella joka asiassa, vaikka nainen olisi tehnyt selkeästi väärin
No normaali nainen ei kyllä äm mittele ja akoit tele toisia naisia täällä netissä, kuten teillä miehillä on tapansa...Et ole kovinkaan uskottava nainen käyttäessäsi tuollaista kieltä. Muista petrata seuraavalla kerralla kun alat esittämään naisoletettua
Eipä kiinnosta pätkääkään mitä kuvittelette. Ette nyt vaan voi mitään sille että pettäjät saavat mitä ansaitsevat tiettyijen ihmisten kohdalla.
Eli aiot siis tap paa jonkun? Pitäisiköhän ilmoittaa susta poliisille...
Et ymmärrä näköjään mitään mistään. Tollaisissa tapauksissa pitää olla konkreettinen kohde ja suunnitelma, ei mitään teoreettistä lätinää vauva palstalla. Mua ei sitäpaitsi ole onneks koskaan petetty.
Aina voi nettivinkata. Poliisi sitten selvittää ip-osoitteen
Noloa uhkailua. Yleiselle tasolla saa foorumeilla puhua ihan mitä haluaa.
Niin, onhan se noloa elätellä väkivaltafantasioita että tap paisi puolisonsa jos tämä pettäisi. Kertoo siitä että ei ole ns kaikki kynät penaalissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole kysymys siitä, että vaimo olisi uhrannut elämäänsä miehen vuoksi. On saanut elää kuitenkin aika rentoa elämää, kun mies on hoitanut oman osuuden kasvattajana ja rakentanut oman kodin ja tuonut leivän pöytään kun vaimolle liian raskasta ilmeisesti käydä töissä, vaikka olisikin tiukkaa. Mielestäni näiden tosiseikkojen valossa on kohtuullista, että mies saa pitää oman omaisuutensa, varsinkin kun nainen oli syy eroon
Toisaalta, onko se kovin rentoa elämää jos suurin osa koti-ja metatyöstä kaatuu vaimon niskaan? Vaimo joutunut hoitamaan, tiskit, pyykit, viikkosiivoukset ym ja pyörittämään arkea. Ns naistentyöt on sellaisia, mitkä on tehtävä päivittäin, kun taas mies vaihtaa ne renkaat pari kertaa vuodessa...Että on siinä vähän eroa
Pyykkien pesua, tiskausta ja siivoamista ei kyllä tarvitse tehdä päivittäin. T: ihan normaali kouluttautunut töissä käyvä ihminen
No kyllä lapsiperheessä, etenkin jos on usempi lapsi, pitää pestä päivittäin pyykkiä sekä tiskata, joko käsin tai koneella. Jopa useamman kerran. Jos ei ole varaa ostaa valmisruokia niin kyllä on useamman kerran viikossa ruokaa tehtävä. Ja lasten kakkapyllyjä pestävä, ym ym
t. kotiäiti
Niin, nämä lapsethan siis oli päiväkodissa ja koulussa. Kyseessä siis lähinnä aamupalat koululaisille ja perheen iltapäiväaterioiden valmistus. Monessa perheessä, missä vanhemmat käy töissä, pestään pyykit viikonloppuisin. Kotiäiti voi toki pestä pyykkiä useina eri päivinä, mutta ei se tarkoita että siitä tulisi silti täysiaikaista työpäivää joka päivälle.
Taas muijat arvottamassa tasaperseillään kotona sipsin syömisen ja salkkarien katsomisen samanarvoiseksi kuin talonrakentamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyynikko tietää kaiken hinnan mutta ei minkään arvoa"
- Oscar Wilde
Wilden latteuksia muka nokkelasti ilmoille heittävä, on nolo ja aiheuttaa myötähäpeää.
- Kaikki lukijat
Jaa? Miksi minua kiinnostaisi mitä jotkut randomit tällä palstalla minusta ajattelevat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä taas on miesvihassa kylpeviä, katkeroituneita akkoja. Onko mikään ihme kun jäitte yksin.
Ja naisvihaahan tässä ketjussa ei ole ollut yhtään, mitä nyt muutamaan kertaan todettu että pettävän "akan" saa tap paa vaikka veitsellä...Aina projisoitte naisiin sen oman vihanne ja katkeruutenne
Onneksi sinunkaltaiset miehet jäävät aina lopulta yksin. Naisvihanne nimittäin näkyy teistä ulospäin
Edelleen minä NAISENA kirjoitin tuon veitsikommentin. Ja kirjoitan kyllä uudestaankin.
Voihan nainenkin vihata muita naisia. Jos todella olet nainen, niin sanon saman: olet sairas päästäsi ja tarvitset hoitoa. Tuollainen väkivaltainen viha ei ole normaalia. Myös sinunkaltaiset naiset jäävät lopulta yksin, koska kukaan mies ei halua aggressiivista kahelia elämäänsä
Luuletko kertovasi jotain uusia faktoja? En todellakaan jää yksin, ei ole koskaan tarvinnut olla yksin. En ole myöskään tippakkaan mustasukkainen tai väkivaltainen. Mutta pettäjät saavat kuolla, etkä voi sille mitään
Eli aiot tap paa miehesi sitten jos se jää kiinni vieraissa käymisestä :D Todella tervehenkinen ajatusmaailma sinulla
Ole mun puolestani ihan niin sairas kuin haluat, kunhan et ala toteuttaa noita väkivaltafantasioitasi
Busted!
No en todellakaan ole. Vauvapalstan idioottiakat aina naisten puolella joka asiassa, vaikka nainen olisi tehnyt selkeästi väärin
No normaali nainen ei kyllä äm mittele ja akoit tele toisia naisia täällä netissä, kuten teillä miehillä on tapansa...Et ole kovinkaan uskottava nainen käyttäessäsi tuollaista kieltä. Muista petrata seuraavalla kerralla kun alat esittämään naisoletettua
Eipä kiinnosta pätkääkään mitä kuvittelette. Ette nyt vaan voi mitään sille että pettäjät saavat mitä ansaitsevat tiettyijen ihmisten kohdalla.
Et ymmärrä näköjään mitään mistään. Tollaisissa tapauksissa pitää olla konkreettinen kohde ja suunnitelma, ei mitään teoreettistä lätinää vauva palstalla. Mua ei sitäpaitsi ole onneks koskaan petetty.
Niin, onhan se noloa elätellä väkivaltafantasioita että tap paisi puolisonsa jos tämä pettäisi. Kertoo siitä että ei ole ns kaikki kynät penaalissa
Miks siis pitäis olla ns kaikki kynät penaalissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mahdollistanut. Lapsia voi laittaa kyllä hoitoon kodin ulkopuolellekin.
No siinä tapauksessa yhteiskunta on mahdollistanut sen lapsen hoitamisen ja miehen talon rakentamisen. Eli jos yhteiskunta ja vaimo olisi lyöneet hanskat tiskiin niin miehen olisi pitänyt hoitaa lapsensa ihan itse ja talo olisi edelleenkin jäänyt rakentamatta.
Mutta palstamiehet on niin yksinkertaisia ettei tajua edes näitä perusjuttuja
Vierailija kirjoitti:
Taas muijat arvottamassa tasaperseillään kotona sipsin syömisen ja salkkarien katsomisen samanarvoiseksi kuin talonrakentamisen.
Satanen vetoa että naisella oli lasten kanssa raskaampaa kotona kun miehellä siellä rakennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet korkeintaan saanut hommattua itsellesi vuokra-asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Busted!
Miks siis pitäis olla ns kaikki kynät penaalissa?
Koska tuollainen sairas ihminen on potentiaalinen väkivaltariski ympäristölleen ja pitäisi saada hoidon piiriin ennen kuin aggressiot ottavat vallan ja sairas ihminen menee ja oikeasti tap paa jonkun.
Tiesithän, että vain otettu lääke auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole sen enempää muijaa kuin taloakaan
Älä valita! Se on sitä pilluveroa 🤑, jota miehen on aina varauduttava maksamaan.
"Hyvä pillu on kallista eikä ilmaisia olekaan!"
Kysy vaikka jääkiekkoilija Koivulta.
Vierailija kirjoitti:
Ap tuntuu olevan siis sitä mieltä, että hän haluaa talon ja vaimon pitää muuttaa pois johonkin yksiöön.
Ap ei ole maininnut mitään heidän pienistä lapsistaan, joiden koti se talo on. Ja joita ap ei ole ollut motivoitunut hoitamaan, eikä tekemään kotitöitä, vaannhalusi siksi 'naisellisen ja vähemmän työorientoituneen' vaimon kotipiiakseen.
Mikä on nyt ap:n ratkaisu lasten asumiseen ja huoltajuuteen? Aikooko hän ryhtyä yh-isäksi siinä talossa lasten lähivanhempana? Se voisi olla hyväkin vaihtoehto, vaimo pääsisi elämään lapsettomana sinkkuna uuden miehen kanssa. Miten minusta tuntuu, ettei tämä orjatyöntekijän rooli oikein sittenkään käy ap:lle. Kai hän ajatteli sen menevän jotenkin niin, että hön itse jäisi elämään taloon lapsettomana sinkkuna ja vaimo muuttaisi lasten kanssa yh-äitinä yksiöön. Kun ap ei tunnu mieltävän, että hänellä olisi omista lapsistaan mitään vastuuta.
Oireellista on, että ap on keskittynyt ketjussa pelkkään taloon, eikä tunnu edes tulleen ajatelleeksi, että hei ne lapsetkin ovat yhä olemassa.
Olen eri. Mutta sellainen huomio, että työssä käymätön, tuloton, vaimo tuskin pystyy yksin pitämään taloa. Kyllähän se, joka saa talon, saa myös asuntolainat. Tuloton ei edes teoriassa saa niitä lainoja itselleen. Ja vaimohan tässä on nyt pettänyt ja eroa hakenut, joten on parempi, että vaimo lähtee ja hankkii itselleen asunnon entisen kodin läheltä, niin että lasten tapaaminen onnistuu helposti. Lapset siis jäävät kotiinsa.
Jonkinlainen tasinko tietysti on paikallaan, koska on kotiäitinä ollut. Tasinkorahoilla voi vaikka päivittää opiskeluja, jos on nyt muuten vaikea päästä töihin, tai sitten kun pääsee töihin, voi käyttää sen rahan oman asunnon omarahoitusosuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä omistan kaksi asuntoa joihin varat olen hankkinut omalla työlläni.
Montako kodinpuolikasta sinä olet ansainnut eroamalla ja vaatimalla puolikasta itsellesi palkaksi salkkareiden katsomisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mies puhuu rahallisesta omaisuudesta ja naiset vastaa lapset sitä ja lapset tätä, ei niitä lapsia mitata rahassa...
Jos asia on näin niin miehet voikin jäädä kotihoidotuelle lapsia hoitamaan :)
Mutta eihän se käy kun pitää olla autot, talot, veneet ym korkea elintaso
Jep. Mutta tätä kun ehdottaa miehille niin aina tulee perusteluna ettei ole varaa jäädä kotihoidontuelle. Eli raha tuntuu monelle miehelle merkkaavan loppupeleissä enemmän kuin naiselle.
Mutta naiset tekee miesten mielestä aina väärin. Jos jää kotiin hoitamaan lapsia, on "lompakkoloi nen". Jos tekee uraa, on kylmä ja välinpitämätön äiti, jota ei kiinnosta ne omat lapset. Siksi kannattaa tehdä kuten itse näkee parhaaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä omistan kaksi asuntoa joihin varat olen hankkinut omalla työlläni.
Montako kodinpuolikasta sinä olet ansainnut eroamalla ja vaatimalla puolikasta itsellesi palkaksi salkkareiden katsomisesta?
En ole eronnut enkä katso Salkkareita.