Kuinka paljon otatte juhlissa huomioon kasvisruokailijat?
Jos minulla on tilattu leipomosta kinkkuvoileipäkakku niin pitääkö minun kahdelle ihmisille tilata puolestaan 10 hengen vastaava kasvisvoileipäkakku? Tulee muuten ihan saatanan kalliiksi kutsua näitä erityisruokavaliotyyppejä juhliin, kun pienimmät leipomotuotteet ovat 10 hengelle.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä olettaa että yhtä vierasta varten väännetään erikseen oma ruoka. Jos on erikoisruokavalio, erityisesti vapaaehtoisesti valittu, hintana on köyhempi valikoima.
Ei kukaan sellaista oleta. Mutta normaaliälyiset haluavat, että kaikki vieraat viihtyvät juhlissa ja ottavat siksi ihan vapaaehtoisesti huomioon myös erityisruokavaliot. Se kun ei ole keneltäkään pois jos tuotteet ovat laktoosittomia tai tarjolla on normikakun lisäksi myös vegaaninen kakku tms.
Ei ole keneltäkään pois paitsi siltä juhlien järjestäjältä, jolla maksatat erikoisuutesi. Yhden kakun leipomisessa sinua varten on aina helvetin iso vaiva
Samalla se vegaaninen kakku paistuu kuin ei-vegaaninenkin. Ei ole edes vaikeaa. Gluteeniton sitten onkin jo vähän haastavampi juttu, jos on keliakiasta kyse. Silloin pääse helpoimmalla, kun ostaa valmiin kaupasta tai leipomosta. Jos on niin köyhä, ettei yhteen kakkuun ole varaa, kannattaa jättää juhlat pitämätttä.
t. paljon leipova
Mukavaa jos sinun juhlistasi voin tilata itselleni henkilökohtaisesti räätälöidyn kakun
Otan huomioon vain allergiat ja diabeteksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä olettaa että yhtä vierasta varten väännetään erikseen oma ruoka. Jos on erikoisruokavalio, erityisesti vapaaehtoisesti valittu, hintana on köyhempi valikoima.
Ei kukaan sellaista oleta. Mutta normaaliälyiset haluavat, että kaikki vieraat viihtyvät juhlissa ja ottavat siksi ihan vapaaehtoisesti huomioon myös erityisruokavaliot. Se kun ei ole keneltäkään pois jos tuotteet ovat laktoosittomia tai tarjolla on normikakun lisäksi myös vegaaninen kakku tms.
Ei ole keneltäkään pois paitsi siltä juhlien järjestäjältä, jolla maksatat erikoisuutesi. Yhden kakun leipomisessa sinua varten on aina helvetin iso vaiva
Samalla se vegaaninen kakku paistuu kuin ei-vegaaninenkin. Ei ole edes vaikeaa. Gluteeniton sitten onkin jo vähän haastavampi juttu, jos on keliakiasta kyse. Silloin pääse helpoimmalla, kun ostaa valmiin kaupasta tai leipomosta. Jos on niin köyhä, ettei yhteen kakkuun ole varaa, kannattaa jättää juhlat pitämätttä.
t. paljon leipova
Mukavaa jos sinun juhlistasi voin tilata itselleni henkilökohtaisesti räätälöidyn kakun
Sori, mutta et voi. Sinua ei ole kutsuttu. Ei ole tapana kutsua provojonneja.
Vierailija kirjoitti:
Diabeetikko syö kyllä ihan normaalia ruokaa.
Etkö huomioi laktoosi-intoleranssia?
Vierailija kirjoitti:
Jälkimmäistä ei tarvitse ottaa mitenkään huomioon. Diabetes ei estä minkään syömistä.
t. diabetikko
Vierailija kirjoitti:
Teillä on sitten mukavan kaasupitoisetjuhlat, jos laktoosi-intolerantikko sattuu paikalle.
Annan aina niille lautaseltani salaatit.
Olen oikeasti jättänyt ystävystymättä ihmisiin, jotka ovat paljastuneet vegaaneiksi. :D haluan rentoa ystävyyttä, jossa voin esimerkiksi hakea kahvitarjoilut vartin varoitusajalla viereisestä kahvilasta
Kerran pyysin vegaanimoniallergikon kylään ja luoja kun kaikki oli vaikeaa, ei ollut kahvihetken arvoista
Helppo ratkaisu: en pidä juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Miten diabetes otetaan huomioon 🤔 samaa ruokaahan diabeetikoillekin tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. paljon leipova
Ei tuossa mitään sellaista sanottu. Katosos kun vegaanista kakkua voi syödä, vaikka ei itse olisi vegaani. Suuressa osassa kakuista ei muu vaihdu kuin voi margariiniin. Ja sitä sinä et huomaa ellei sitä sinulle erikseen kerrota :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen pelkkää kasvisruokaa. Sitä voivat kaikki syödä.
Kaikki voivat syödä pelkkää liharuokaa. Tee sitä.
Itse asiassa eivät voi. Olen ollut töissä päiväkodissa ja hoidossa oli lapsi, joka oli ihan lääkärin todistuksen mukaan allerginen naudan lihalle. Hänellä oli myös pitkä lista muita allergioita.
Mun valmistujaisissa oli yksi vegaani. Kävin ostaa hänelle Juhla-aamuna semmosesta salaattipaikasta ison annoksen, jossa oli mm. falafel, tabbouleh, erilaisia marinoitua juureksia, vihersalaattia ja vegejogurttikastiketta. Annoksen kanssa oli leipää tarjolla.
Sit Kakkugalleriasta kävin ostaa kaksi vegaanista kakkupalaa, suklaa-ja marja-.
Emme juurikaan.
Kutsussa pyydämme ilmoittamaan, mikäli kutsuttuvalla on ruokarajoitteita, tai hän on sairauden takia, erikoisruokavalioin piirissä.
Suurin osa suomalaista syö edelleen edelleen sekaruokaa.
Koska pystyy sitå syömään.
- olen pitopalvelu yrittäjä-
Vierailija kirjoitti:
En huomioi mitenkään jos kyse jostain isommista rippi- tms juhlista. Homma menisi ihan hulluksi jos yrittäisi jokaisen erikoisruokavaliota huomioida.
Pääsääntöisesti meillä pöydästä aina löytyy muutenkin jotain kasvispohjaista joten eivät nälkään kuole, mutta en todellakaan ala leipomaan mitään erikoiskakkuja muutamalla vieraalle. Jos on niin erikoinen ruokavalio ettei pysty normaalia ruokaa syömään niin sitten varmasti ruokailevat joko ennen tuloaan tai tuovat omat eväät.
Ja ennen kuin joku vetää herneen nenään niin olin nuorempana lähes 10v kasvissyöjänä. Ei olisi ikinä tullut mieleenkään olettaa että joka paikassa olisi juuri minua varten tehty omat ruuat.
Lastenkutsuilla olen valmis näkemään asian suhteen vaivaa ettei kenenkään pienen laktoosi-intolerantikon tarvitse katsoa sivusta kun muut syövät kermakakkua.
Onko laktoosillisia kermoja enää edes olemassa? Kaikki mahdollinen on maitohyllyssä nykyään laktoositonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. paljon leipova
Ei tuossa mitään sellaista sanottu. Katosos kun vegaanista kakkua voi syödä, vaikka ei itse olisi vegaani. Suuressa osassa kakuista ei muu vaihdu kuin voi margariiniin. Ja sitä sinä et huomaa ellei sitä sinulle erikseen kerrota :)
Joo olen maistanut lukuisia "aivan yhtä hyviä" vegaanisia tarjoiluja ja eivät olleet hyviä. En tarjoile vierailleni kuin parasta eli vegaanimoska jää pois
Trollollooo. Oikeasti söisit ihan hyvällä halulla kakkua, jos sinulle ei etukäteen kerrottaisi, että se on vegaanista. Tämä on nähty NIIIIN monta kertaa teidä vegaaneista öyhöttäjien kanssa.
t. sekasyöjä, jolle muiden ruokavalio ei ole ongelma
Ortodokseilla on nytkin paasto-aika meneillään. Tiedän monia muitakin, jotka noudattaa uskonnon vuoksi paastoaikoja. Vegaanivaihtoehto on ihan hyvä olla juhlissa kaikille halukkaille. Piirakka esimerkiksi on helppo toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomioi mitenkään jos kyse jostain isommista rippi- tms juhlista. Homma menisi ihan hulluksi jos yrittäisi jokaisen erikoisruokavaliota huomioida.
Pääsääntöisesti meillä pöydästä aina löytyy muutenkin jotain kasvispohjaista joten eivät nälkään kuole, mutta en todellakaan ala leipomaan mitään erikoiskakkuja muutamalla vieraalle. Jos on niin erikoinen ruokavalio ettei pysty normaalia ruokaa syömään niin sitten varmasti ruokailevat joko ennen tuloaan tai tuovat omat eväät.
Ja ennen kuin joku vetää herneen nenään niin olin nuorempana lähes 10v kasvissyöjänä. Ei olisi ikinä tullut mieleenkään olettaa että joka paikassa olisi juuri minua varten tehty omat ruuat.
Lastenkutsuilla olen valmis näkemään asian suhteen vaivaa ettei kenenkään pienen laktoosi-intolerantikon tarvitse katsoa sivusta kun muut syövät kermakakkua.
Onko laktoosillisia kermoja enää edes olemassa? Kaikki mahdollinen on maitohyllyssä nykyään laktoositonta.
On kyllä. Se on ainakin minun lähikaupassani 20 senttiä halvempaa kuin laktoositon. Kuohukerma siis.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeasti jättänyt ystävystymättä ihmisiin, jotka ovat paljastuneet vegaaneiksi. :D haluan rentoa ystävyyttä, jossa voin esimerkiksi hakea kahvitarjoilut vartin varoitusajalla viereisestä kahvilasta
Kerran pyysin vegaanimoniallergikon kylään ja luoja kun kaikki oli vaikeaa, ei ollut kahvihetken arvoista
Vegaanin paras ystävä on toinen vegaani
Eli et halua tutustua itseesi :D No se on toki sinun oikeutesi. Itselleni ei sekasyöjänä ole mikään ongelma laittaa voin sijaan margariinia ja kerman sijaan kauravispiä tms. Siis niihin vegaanien ruokiin. Ei omiini,