Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon otatte juhlissa huomioon kasvisruokailijat?

Vierailija
05.08.2023 |

Jos minulla on tilattu leipomosta kinkkuvoileipäkakku niin pitääkö minun kahdelle ihmisille tilata puolestaan 10 hengen vastaava kasvisvoileipäkakku? Tulee muuten ihan saatanan kalliiksi kutsua näitä erityisruokavaliotyyppejä juhliin, kun pienimmät leipomotuotteet ovat 10 hengelle.

Kommentit (298)

Vierailija
1/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kasviksille ihan perus voileipiä.

Vierailija
2/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä perusvoileipä  ole vähän nolo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan huomioon, jos kerran kutsun. Kasvisruoka on vielä älyttömän helppo toteuttaa ja maistuu monesti myös muillekin.

Vierailija
4/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan juhlissani huomioon kaikki vieraani ja pyrin siihen, että jokaiselle on riittävästi ja vähän liikaakin. En tilaisi kahdelle hengelle 10 hengen kakkua, vaan selvittäisin saisiko heille sieltä tai muualta vastaavaa pienempänä. Jos ei, niin tekisin itse.

Vierailija
5/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pelkkää kasvisruokaa. Sitä voivat kaikki syödä.

Vierailija
6/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseppä ovat ruokavalionsa valinneet.

Vierailija
7/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse , tilaa pienempi tai tee näyttäviä voieipiä tai ( tee itse/ osta) kasvispiirakka.

Vierailija
8/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen pelkkää kasvisruokaa. Sitä voivat kaikki syödä.

Juu voi, mutta 99% ihmisistä ei pidä pelkästään kasvisruoista

Vierailija
9/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan yleensä joko vain kasvisruokaa tai kahta eri ruokaa, toinen lihalla ja toinen ilman. Sitten on muillekin 2 vaihtoehtoa ja kasvisyöjille jotain.

Vierailija
10/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanaraastetta on, jos ei (liha)makaronilaatikko kelpaa.

Vierailija
11/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kahta eri ruokaa niin porukka ottaa molempia ja pian jouudt kahden ruoan sijasta kustantamaan kaksi ruokaa. Tulee kalliiksi.

Vierailija
12/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä yleensäkään kahta voileipäkakkua tarvitse, jos juhlat eivät ole kamalan suuret. Tekisin vaikka kasvispiiraan toiseksi suolaiseksi. Se maistuu varmasti myös sekasyöjlekin.

Vierailija
13/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai otetaan huomioon. Aika syvällä takapajulassa saisi olla, että lihavaihtoehto pakotettaisiin kaikille. 

Vierailija
14/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi mitenkään jos kyse jostain isommista rippi- tms juhlista. Homma menisi ihan hulluksi jos yrittäisi jokaisen erikoisruokavaliota huomioida.

Pääsääntöisesti meillä pöydästä aina löytyy muutenkin jotain kasvispohjaista joten eivät nälkään kuole, mutta en todellakaan ala leipomaan mitään erikoiskakkuja muutamalla vieraalle. Jos on niin erikoinen ruokavalio ettei pysty normaalia ruokaa syömään niin sitten varmasti ruokailevat joko ennen tuloaan tai tuovat omat eväät.

Ja ennen kuin joku vetää herneen nenään niin olin nuorempana lähes 10v kasvissyöjänä. Ei olisi ikinä tullut mieleenkään olettaa että joka paikassa olisi juuri minua varten tehty omat ruuat.

Lastenkutsuilla olen valmis näkemään asian suhteen vaivaa ettei kenenkään pienen laktoosi-intolerantikon tarvitse katsoa sivusta kun muut syövät kermakakkua.

Vierailija
15/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onneksi kaupoista löytyy ihan valmis sapuskoita pakasteena/tuoreena näille erilaisille ruokarajoitteellisille henkilöille.

Vierailija
16/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän pöydässä on sitä enemmän ihmiset ottaa. Edellisissä juhlissa olin varannut muutamia gluteenittomia leivonnaisia niille, joilla tiesin olevan keliakia. Siellä ihan tavisruokavalion omaavat tyypit söivät nekin suihinsa.

Vierailija
17/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan juhlissani huomioon kaikki vieraani ja pyrin siihen, että jokaiselle on riittävästi ja vähän liikaakin. En tilaisi kahdelle hengelle 10 hengen kakkua, vaan selvittäisin saisiko heille sieltä tai muualta vastaavaa pienempänä. Jos ei, niin tekisin itse.

Eihän sen pakko ole olla juuri voileipäkakku.

Vierailija
18/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota huomioon.

Vierailija
19/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokailijoille toimii aina esim. karjalanpiirakat. Vegaaneja en kutsu tai jätän huomiotta esittäen etten tunne ruokavaliota. Syövät kasvisvaihtoehtoja jos syövät

Vierailija
20/298 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi mitenkään. Kasvisruokailun valinta on sama asia kuin juoda joka aterialla punaviiniä. Jostain syystä meillä ei oteta punaviinistä nauttivia huomioon oikeastaan koskaan.