Millaiselta tuntuu olla suhteessa, kun tajuatkin olevasi varavaihtoehto, joku johon tyydyttiin?
Kuinka pitkään olit tällaisessa suhteessa ja miten se lopulta päättyi? Vai oletko vieläkin tällaisessa suhteessa? Mistä tajusit, että olitkin varavaihtoehto tai sellainen, jonka kanssa nyt vain ollaan, kun ei muutakaan saanut?
Kommentit (501)
Kun otan huomioon ulkonäköni, vaurauteni jne niin olen pakosti joku johon puolisoni on tyytynyt. Kun tiedostaa realiteetit niin ei se kyllä pahalta edes tunnut.
M35
Olin vaihtoehto ja hetken hurma miehelle jota rakastin. Koin että minun tunteitani hyväksi käytettiin. Tunti pahalta.
Olisipa mun nuoruudessani ollut tällaisia keskustelupalstoja. Olisi kannattanut lukea vaikka tämän kaltainen keskusteluketju, että olisin voinut paremmin yhdeltä niin paskalta suhteelta, että vieläkin raivostuttaa. Lyhyt suhde se oli, mutta olisi saanut jäädä kokonaan kokematta miehen skitsoilu toisen naisen perään, vaikka hän ei saanutkaan mitään positiivista vastakaikua tunteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille kaikille, jotka olette vastanneet, olen tuo, kenelle tämä haaveilu tuli puskista. Antoi paljon ajattelun aihetta teidän vastaukset.
Siihen kysymykseen, että onko suhteessa muutakin rajojen rikkomista, niin tosiaankaan ei. Siksihän tämä niin puskista tuli. Ajattelin meillä olevan ihan tavallinen, vakaa suhde, etten sanoisi normaali.
Kai se on sitä vieläkin, mutta en vaan nyt pääse tästä ajatuksesta. Mies tosiaankin nyt lipsautti pah
Jos sä olet vielä linjoilla, mitä teidän suhteeseen nyt kuuluu?
Ilmeisesti olen ollut kaikissa suhteissani se johon tyydyttiin, koska kaikki naiseni ovat lopulta minut jättäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni elää tuollaisessa suhteessa, eli ollaan sen kanssa kenet sattuu saamaan.
Top-miehiä on pieni määrä, ja naiset tunnetusti haluavat pariutua tasoaan ylemmäksi, joten lopputulos on mitä on. Joukko kompromisseja.
Top-naisia on pieni määrä, ja miehet haluavat tunnetusti pariutua tasoaan ylemmäksi, joten lopputulos on mitä on. Joukko kompromissejä.
kompromissejä :D
Vierailija kirjoitti:
Kun otan huomioon ulkonäköni, vaurauteni jne niin olen pakosti joku johon puolisoni on tyytynyt. Kun tiedostaa realiteetit niin ei se kyllä pahalta edes tunnut.
M35
Eli luonteesi on sellainen, että vaimosi ei ole oikeasti sinuun rakastunut, vaan on pinnallinen ihminen joka on etsinyt vain ulkonäköä ja varallisuutta? En kyllä ymmärrä, miksi ylipäätään joku jaksaisi olla vuosia jonkun kanssa intiimisti jota ei edes rakasta, kun se on joskus vaikeaa vaikka rakastaakin syvästi. Enkä tarkoita intiimillä vain fyysistä, seksiä jne. vaan ylipäätään koko elämän jakamista, sairauksia, menetyksiä, stressiä, iloja, voittoja, henkisiä ongelmia, epävarmuuksia, ongelmia muiden läheisten ihmisten kanssa, sellaisia asioita joita ei muut kuin puoliso tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M35
Eli luonteesi on sellainen, että vaimosi ei ole oikeasti sinuun rakastunut, vaan on pinnallinen ihminen joka on etsinyt vain ulkonäköä ja varallisuutta? En kyllä ymmärrä, miksi ylipäätään joku jaksaisi olla vuosia jonkun kanssa intiimisti jota ei edes rakasta, kun se on joskus vaikeaa vaikka rakastaakin syvästi. Enkä tarkoita intiimillä vain fyysistä, seksiä jne. vaan ylipäätään koko elämän jakamista, sairauksia, menetyksiä, stressiä, iloja, voittoja, henkisiä ongelmia, epävarmuuksia, ongelmia muiden läheisten ihmisten kanssa, sellaisia asioita joita ei muut kuin puoliso tietää.
Miten luit asian noin väärin? Mieshän kertoo, että hänellä EI ole ulkonäköä eikä varallisuutta, joten nainen on pakostikin joutunut tyytymään vähään.
Fakta on, että ihminen on biologisesti apina ja yleensä vietit sekä hormonit ohjaavat toimintaa kumppanin valinnassa. Pieni osa on kenties ns. sielukkaampaa materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on, että ihminen on biologisesti apina ja yleensä vietit sekä hormonit ohjaavat toimintaa kumppanin valinnassa. Pieni osa on kenties ns. sielukkaampaa materiaalia.
Jep, jokainen huonojen elintapojen tekemä pullukka on se viimeinen vaihtoehto.
Tosin ei tuota sais sanoa ääneen.
Miksi ihmeessä olisin sellaisessa suhteessa?
Olen mies ja menin aikoinani naimisiin sen "varavaihtoehdon" kanssa, koska nainen johon olin oikeasti rakastunut, ei halunnut lapsia. Itselleni taas perhe on ollut aina tärkein syy parisuhteelle. Olemme olleet yli 20 vuotta naimisissa, ja tänä aikana olemma kasvaneet yhteen. Enää en missään tapauksessa suostuisi vaihtamaan vaimoani tuohon nuoruuteni rakastettuun. Ei olisi tullut mieleenkään liiton aikana tuoda esiin ikinä sitä, ettei vaimoni alun perin ollut minulle se ykkösvaihtoehto.
m49
"Mieshän kertoo, että hänellä EI ole ulkonäköä eikä varallisuutta, joten nainen on pakostikin joutunut tyytymään vähään."
Ei parisuhde ole mikään ominaisuus- ja omaisuuslista jossa olisi sen tyytyväisempi mitä enemmän noita on.
Parisuhde on tunnesuhde joka perustuu rakastumiseen ja rakastamiseen ja ne tulevat jostain ihan muusta kuin toisen lompakosta tai nätistä naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Ne hormonit saavat kyllä aikaan myös sen että ihminen voi ihan aidosti hullaantua myös muusta kuin täydellisestä kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
"Mieshän kertoo, että hänellä EI ole ulkonäköä eikä varallisuutta, joten nainen on pakostikin joutunut tyytymään vähään."
Ei parisuhde ole mikään ominaisuus- ja omaisuuslista jossa olisi sen tyytyväisempi mitä enemmän noita on.
Parisuhde on tunnesuhde joka perustuu rakastumiseen ja rakastamiseen ja ne tulevat jostain ihan muusta kuin toisen lompakosta tai nätistä naamasta.
ei siltä tunnu kun katsoo varsinkin naisten listoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mihin pyrit näillä katkerilla aloituksillasi?
Hänellä on pakkoajatuksia. Varmasti sama kuin ihastunut varattuun-hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän 15. vuotta miehen kanssa joka ei rakasta minua.
Meillä on ihan hyvä suhde, mutta minun tunteistani huolimatta hän ei tunne samoin. Eikä ole koskaan rakastanutkaan.Miksi? Meillä on yhteinen lapsi ja talo. Meillä on ihan kivaa yhdessä. Tai siis emme ole paljon yhdessä. Olen tyytynyt tähän. En halua lähteä suhteesta. Tämä on kuitenkin parempi kuin yksinolo.
Lapsi saa vääristyneen kuvan parisuhteista. Seurustelun ei tulisi perustua läheisriippuvuuteen.
Tai aika realistisen kuvan? Aika yleinen kuviohan tuo on. Ei jokainen suhde voi olla vuosisadan rakkaustarina ja silti voi sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% miehistä tyytyy puolisoonsa. Vain top 5% pystyy valitsemaan itselleen haluamansa naisen.
Et puhu rakastumisesta mitään. Tuo kuulostaa siltä, että kumppani valitaan puhtaasti ulkonäön takia, ei sen takia, että on rakastunut tai että luonne mätsää.
Kyseessä ovat ulkonäön lisäksi muutkin ominaisuudet, henkiset sellaiset ja kiinnostuksen kohteet yms. Vain top-tyypit saavat sellaisen combon kuin haluavat.
t: eri
Höpöhöpö!!!