Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa pitäisi ostaa myrskyn varalle? Onneksi IL kertoo tämänkin lukijoilleen

Vierailija
05.08.2023 |

Miten me nyt hei selvitään se myrsky? Alkaa kyl pelottaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tänne on tulossa mitään hurrikaania. En varaudu mitenkään. Kaapissa on purkkihernaria, jos ei pääse kauppaan.

Vierailija
22/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelimen säätiedote näyttää huomiselle sadetta, maanantaille aurinkoa ja loppuviikoksi pilvistä/sadetta. Ei tietoakaan myrskystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenties sellaista mikä ei vaadi lämmitystä( jos sähköt menee)..voi keittää teet/kahvit vaikka termariin ja ostat jääkaappiin pari pakettia riisipiirakoita tms helposti syötävää safkaa, jokunen banaani lisäksi, eiköhän siinä hengissä pysy. Ja pullovetta jos sähköt on pidempään pois.

Milläs meinasit sen veden keittää peruskerrostaloasunnossa, jos ei ole sähköjä? Murukahvi liukenee kylmäänkin veteen, joten termaria ei edes tarvita.

Trangia tai joku muu retkipoltin olisi kyllä hyvä hätävara joka kämppään.

Ehkä isommissa taloyhtiöissä näitä voisi olla jossain turvallisessa jemmassa hätätilanteita varten? 

Ihan oikeastiko luulet, että Helsingin lähiömamma tai Kallion hipsteri osaisi noita käyttää oikeaoppisesti? Saattaapi olla, että palokunnille tulee kiirettä.

Vierailija
24/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Mars-jäätelöä ja kaljaa.

Vierailija
25/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostettiin karkkia, sipsiä, pastejjoita, munkkeja, piirakoita ja keksejä myrskyä varten. Kohta on jo puolet syöty.

Oikea meininki teillä. Voitte paastota sen puol tuntii, mitä myrsky kestää :)

Vierailija
26/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelimen säätiedote näyttää huomiselle sadetta, maanantaille aurinkoa ja loppuviikoksi pilvistä/sadetta. Ei tietoakaan myrskystä.

Ei mullakaan, mutta ne myrskyalueet on paikallisia ja ohi nopeasti, joten ne eivät näykään säätiedotuksessa, koska niiden tarkkaa sijaintia on vaikea ennustaa, sanoi meteorologi.

Vierailija
27/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu. Olen ollut uskossa 20 vuotta, eikä minulla ole edes kuoleman pelkoa.

Vierailija
28/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kenties sellaista mikä ei vaadi lämmitystä( jos sähköt menee)..voi keittää teet/kahvit vaikka termariin ja ostat jääkaappiin pari pakettia riisipiirakoita tms helposti syötävää safkaa, jokunen banaani lisäksi, eiköhän siinä hengissä pysy. Ja pullovetta jos sähköt on pidempään pois.

Milläs meinasit sen veden keittää peruskerrostaloasunnossa, jos ei ole sähköjä? Murukahvi liukenee kylmäänkin veteen, joten termaria ei edes tarvita.

Ehkä isommissa taloyhtiöissä näitä voisi olla jossain turvallisessa jemmassa hätätilanteita varten? 

Sitte palaa partsit ja kämpät. Voi paistaa makkaraa tikunnokass.

Vierailija
29/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää huolehtia kunnon tuuletuksesta, jos meinaa sisällä poltella trangiaa tai muuta vastaavaa vempelettä. Teltoissa on kuoltu häkään, kun on suljettu kaikki aukot.

Tuskin kaupungissa kauaa sähköt edes on poikki.

Termarikahvi riittänee. 

Vierailija
30/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu. Olen ollut uskossa 20 vuotta, eikä minulla ole edes kuoleman pelkoa.

No eihän tässä nyt mitään kauheaa ole tapahtumassakaan, mutta aina voi pienten harmien varalta varautua. niin Jeesuskin tekisi.

Tai panisi opetuslapset tekemään, samalla kun valmistaisi itse viiniä vedestä.

Vierailija
31/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. En pelkää kuolemaa, joten miksi hätääntyä. Jeesus on Herramme.

Vierailija
32/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklata

Vierailija
33/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tippaakaan vaikka esim. kaikki läheisesi kuolisivat? Et taida olla kovinkaan kiinnostunut elämästä ylipäätään?

Vierailija
34/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suklata

Suklata taipuu näin:

Minä suklaan

Sinä suklaat

Hän suklaa

Me suklaamme

Te suklaatte

He suklaavat

Vierailija
35/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkutalous kirjoitti:

Italian pata, valmiita ruoka- annoksia, maksalaatikkoa, puurohiutaleita löytyy kaapista sekä spaghettia, jauhenlihaa ostin pari pakettia. Porkkanaa ja pakastevihanneksia omassa pakkasessa. Pari litraa LA piimää sekä Hyla maitoa. Pullaa ostin 3 erilaista kahvin kanssa. Näillä pärjään.

Jauhenliha kannattaa nyt pestä hyvin jo etukäteen. Ja paistaa valmiiksi jos ne sähköt meneekin jonnekin.

Jauhenlihan pesen hyvin ja pitää muistaa myös hyvin lingota ennen käyttöä muuten jauhenliha jää liian vetiseksi. Tämän vaiheen monet ovat unohtaneet siksi syövät liian kosteaa jauhenlihaa.

Vierailija
36/42 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta tippaakaan vaikka esim. kaikki läheisesi kuolisivat? Et taida olla kovinkaan kiinnostunut elämästä ylipäätään?

Aiheuttaakohan uskonnollisuus aiheuttaa tuollaista elämänhalun puutetta ja piittaamattomuutta?

Vierailija
37/42 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä varalta, ettei salama iskisikään kohdalle tai puu kaatuisi päähän, saattaisi sinustakin olla mukavaa napostella jotain myrskyn jälkeisinä sähköttöminä aikoina.

Vierailija
38/42 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suklata

Voi tosiaan joutua suklaamaan,  jos myrsky aiheuttaisi yllättäviä tosi pahoja tulvia. Uimarenkaat olisi hyvä täyttää valmiiksi.

Vierailija
39/42 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä otsikko sai naurahtamaan ennen kuin edes avasin keskustelua. Eihän myrskyn aikana syömiset poikkea millään tavalla tavallisista. Sähkökatko voi aiheuttaa sen, että ruokaa ei voi lämmittää eikä pakastinta avata, mutta kai kaikilla ihmisillä on jotain sellaista ruokaa, jota voi syödä kylmänä.

Oikeasti vesi on se, jota maaseudun asukkaankin on aina hyvä varata, sillä pumput eivät toimi ilman sähköä, ja myrskyllä on huono mennä noutamaan vettä lähteeltä.

Vierailija
40/42 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää huolehtia kunnon tuuletuksesta, jos meinaa sisällä poltella trangiaa tai muuta vastaavaa vempelettä. Teltoissa on kuoltu häkään, kun on suljettu kaikki aukot.

Tuskin kaupungissa kauaa sähköt edes on poikki.

Termarikahvi riittänee. 

Trangiasta ei tule häkää, ja siinä poltetaan niin pieni määrä polttoainetta, että ei käy kuinkaan. Pian sen oppi, minkä verran ainetta kannattaa laittaa niin, että se ehtii palaa loppuun siinä ajassa kuin vesi kiehuu. On sillä keitelty interraililla hotellihuoneessakin.  Ja voi käyttää metsäretkellä, kun ei ole avotuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän