Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että nykyään ei uusita reseptejä kuin lääkärin vastaanotolla?

Vierailija
06.06.2023 |

Kyseessä lääkkeet joita olen syönyt noin 15 vuotta, ilman mitään ongelmia. Tähän asti uusittu myös ilman ongelmia. Ja nyt, kun lääkärille on jo sairauden takia todella vaikea saada aikaa, niin reseptit pitää mennä lääkärin vastaanotolle uusimaan?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkäri joka ei ole koskaan edes tavannut asiakasta, päättää että tämä lääkitys on nyt loppu? Mitä hittoa?

Vierailija
2/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uusin kanta.fi:ssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. En ole koskaan joutunut uusimaan paikan päällä.

Vierailija
4/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uusin kanta.fi:ssä

Niin olen minäkin uusinut aina aikaisemmin mutta nyt ei enää onnistu. -ap

Vierailija
5/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telegram

Vierailija
6/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkäri joka ei ole koskaan edes tavannut asiakasta, päättää että tämä lääkitys on nyt loppu? Mitä hittoa?

Juuri näin kävi minullekin.

Vierailija
7/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne lääkkeet jotain ssri -lääkkeitä tai vahvoja kipulääkkeitä? Muuten en tiedä, miksei kannassa uusiminen onnistuisi, itse uusin ongelmitta kaikki reseptit siellä.

Vierailija
8/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin poikkeustapauksissa. Mutta jos et ole käynyt kontrolleissa aikoihin tai lääkäri on uusi, eikä ole koskaan tavannut sinua, on ihan yleistä, että uusintaa ei suoriteta kumileimasinautomaationa, vaan jossain vaiheessa halutaan tavata ja katsoa, onko se lääkitys edelleen oikea, vain pitäisikö jotain muuttaa. Ihan sinun parhaaksesi tämä - ei kiusantekoa.

Vierailija
9/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ei ole koskaan tavannut asiakasta, on ihan asiallista tavata ja puhua lääkityksestä, ennen kuin uusitaan.  Siinä suojellaan myös potilasta. 

Vierailija
10/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuin poikkeustapauksissa. Mutta jos et ole käynyt kontrolleissa aikoihin tai lääkäri on uusi, eikä ole koskaan tavannut sinua, on ihan yleistä, että uusintaa ei suoriteta kumileimasinautomaationa, vaan jossain vaiheessa halutaan tavata ja katsoa, onko se lääkitys edelleen oikea, vain pitäisikö jotain muuttaa. Ihan sinun parhaaksesi tämä - ei kiusantekoa.

Olen viimeksi käynyt lääkärissä tämän vuoden alkupuolella ja silloin oli kyllä puhetta myös näistä lääkkeistä ja reseptien uusimisen piti jatkua entiseen tapaan. Että kyllä tämä nyt kiusanteolta vaikuttaa. Ja minun syynikö se on että lääkärit vaihtuu koko ajan?

Vierailija
11/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin on varmasti jokin syy. Voi olla, että lääkitys on alun perinkin ollut sellainen, jota ei ole tarkoitettu jatkuvaksi, mutta se on jäänyt syystä tai toisesta vain roikkumaan, kun lääkärien vaihtuessa kukaan ei ole aiemmin tajunnut olla uusimatta. Voi olla, että jonkin uuden lääkityksen myötä on tullut päällekkäisyyksiä ja sen takia vanha on päätetty lopettaa. Voi olla, että alat olla jo siinä iässä, että tiettyjä lääkkeitä ei ikäisellesi enää pitäisi antaa, koska haitat ovat hyötyjä suuremmat. Voi olla, että jokin uusi sairaus tai vaiva, joka sinulla on tuona aikana puhjennut, on sellainen, että vanha lääkkeesi pahentaa sen oireita. Tai jokin muu syy. Mene sinne lääkäriin, niin kyllä se asia selviää. Toivottavasti saat jonkun tuttavan avuksi, että lääkärikäynti sujuu helpommin.

Vierailija
12/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia lääkkeitä joita määrätessään lääkäri haluaa nähdä mut ja uusii vain vuodeksi kerrallaan.

Jospa sullakin on ja lääkäri on vaihtunut.

Vierailija
13/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis ok että lääkäri vaan päättää että reseptiä ei enää uusita, vaikka olisi kyseessä sellainen lääke joka pitäisi lopettaa asteittain annosta pudottamalla? Kyseessä ei ole mikään rauhoittava, panacod tai muu sellainen.

Vierailija
14/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitääkö mun tässä nyt kertoa teille niiden lääkkeiden nimet?

Vierailija
15/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää.

Vierailija
16/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli hyvinvointialueet ainakin multa poistui Kannasta mahdollisuus uusia reseptit. En tiedä onko väliaikaista, varmaan, koska eihän lääkäreillä ole mahdollisuutta tavata vain lääkkeiden uusinnan takia.

Vierailija
17/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se siis ok että lääkäri vaan päättää että reseptiä ei enää uusita, vaikka olisi kyseessä sellainen lääke joka pitäisi lopettaa asteittain annosta pudottamalla? Kyseessä ei ole mikään rauhoittava, panacod tai muu sellainen.

Jos sinulla pitäisi olla niitä lääkkeitä entisestä reseptistä vielä ohjeen mukaisesti käytettynä jäljellä sen verran, että lopetus sujuu? Tai jos lääkäri juuri siksi haluaa sinut nyt sinne vastaanotolle, että käytte läpi sen lopetuksen ajoituksen ja annokset sen sijaan, että saisit taas kahden vuoden satsin lääkkeitä automaattisesti pyytämällä, etkä edes yrittäisi lopettaa? 

Vierailija
18/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun omakannasta ovat kaikki tiedot kadonneet. Kävin itse ihmettelemässä ja varmistamassa tämän terveyskeskuksessa.

Osaako joku selittää tämän? Terveyskeskuksessa ei osattu, enkä saanut mitään neuvoja.

Vierailija
19/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, täällä ei kukaan reseptejä uusi. Ota yhteys hoitopaikkaan että pääset lääkärille.

Vierailija
20/102 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla pitäisi olla niitä lääkkeitä entisestä reseptistä vielä ohjeen mukaisesti käytettynä jäljellä sen verran, että lopetus sujuu? Tai jos lääkäri juuri siksi haluaa sinut nyt sinne vastaanotolle, että käytte läpi sen lopetuksen ajoituksen ja annokset sen sijaan, että saisit taas kahden vuoden satsin lääkkeitä automaattisesti pyytämällä, etkä edes yrittäisi lopettaa? 

Toinen niistä lääkkeistä on Sifrol. Olen saanut sen levottomiin jalkoihin. Vaiva ei ole poistunut mihinkään, mutta annos on pysynyt samana koko ajan. Sain lisäksi lääkäriltä luvan että voin ottaa sitä vain tarvittaessa, koska minua ei levottomat jalat vaivaa läheskään joka yö. En ymmärrä, miksi minun nyt pitäisi lopettaa tämä toimiva lääke ja alkaa tuskailemaan yöt kun jalat ei anna nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi