"Isän" hautajaiset ahdistaa
Ne on viikon kuluttua ja ahdistaa ja nyt, millaista teatteria ne tulee olemaan. Tämä "isä" ei oikeastaan koskaan ollut mikään isä, vaan jäi ainakin minulle käytännössä ventovieraaksi ihmiseksi. Kuoli sairaskohtaukseen. Menen sinne vain ja ainoastaan äidin ja veljen vuoksi. Aluksi kyllä ajattelin etten menisi lainkaan.
Tämä "isä" oli käytökseltään arvaamaton, itsekeskeinen, väkivaltainen ja piittaamaton. En ksokaan tuntenut oloani turvalliseksi tämän seurassa, koska aina piti pelätä raivokohtauksia. Veli on minua pari vuotta nuorempi ja muutenkin "isä" kohteli häntä paljon paremmin, joten hänellä on aivan eri käsitys koko ihmisestä. Samoin monilla sukulaisilla ja tutuilla joille hän piti kulissit pystyssä. En tosiaankaan voi sanoa suruun osaa ottaville muuta kuin kiitos. Tekisi kyllä mieli lisätä, että ei tarvitse. Samoin jos joku kysyy miten jaksan, niin tekisi mieli sanoa että erittäin hyvin. Miten kestän koko teatterin?
Kommentit (108)
Asiallisella ja muodollisesti hyvällä käytöksellä pärjää aina.
Se että et tunne surua, ei ole ehkä ole ongelmasi - siinä tapauksessa hautajaisissa olisi melko neutraalia olla. Vaille jäämättömyytesi ja surusi sekä ehkä vihasi siitä lienevät tunteitasi, joita on vaikeaa kestää.
Selviydyt kyllä varmasti hyvin, kun selkiytät ajatuksesi ja päätät, miten haluat mennä hautajaiset läpi.
Lapseni hautajaiset kestin oikein hyvin. Sen sijaan en olisi kestänyt mennä isäpuolen hautajaisiin, koska se olisi tuntunut liian feikiltä. En pystyisi olemaan sellaisen ihmisen surutilaisuudessa kuka on mm. käskenyt minun tehdä itsemurhan kun olin teini.
Kirjoita kukkalappuun joku piilomerkityksellinen teksti missä toivotat tämän alimpaan helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vastata ihan totuudenmukaisesti. Jos joku kysyy miten voit niin ihan voit vastata että oikein hyvin. Sinun oletetaan vaan olevan reipas ja kohtelias. Mutta älä pukeudu mustaan jos et sure.
Ihan mielenkiinnosta, mikä ei sitten olisi hyvä?
Mikä vaan käy.
Vaatteet on jo, sininen hame ja vaaleansininen paita. Mitä ne värit sitten ikinä merkitseekään, en ole pohtinut asiaa.
Jotain sanottavaakin pitää ehkä keksiä tilaisuuteen..
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita kukkalappuun joku piilomerkityksellinen teksti missä toivotat tämän alimpaan helvettiin.
Ei ole kukkia. Mennään koko porukka samoilla kukilla. Ei aavistustakaan mikä teksti siinä on mukana.
Voimia. Ymmärrän, että kielteiset tunteet ovat raskaita ja tulevat pintaan nyt. Selviät kyllä.
Älä mene ja sano että auto hajos matkalla.
Niissä hautajaisissahan ei ole kyse sinusta ollenkaan. Sinä menet paikalle ja käyttäydyt kuin sivistynyt aikuinen ihminen, ellet sitten halua näyttäytyä kaikille muille täydellisenä moukkana.
Siinähän ne isän hautajaiset meni omalla painollaan. Osanottoihin sanoin vain kiitos. Mukava oli nähdä sukulaisia ja syödä hyvin.
Minä jätin isän hautajaiset väliin, mutta puin tavallisen mustan sijaan keltaista kun lähdin juhlimaan.
Älä kuitenkaan tee kuten siskon 4v lapsi isomummon hautajaisissa. Kun arkku oltiin kantamassa hautaa kohti, tämä kävi kurkkaamassa avoinna olevaan hautaan ja huusi kovaan ääneen, että ei näy helvettiä. Oli kuullut melko uskonnollisten sukulaistensa pohdintaa siitä mihin isomummo päätyy, pääseekö taivaaseen vai joutuuko helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Niissä hautajaisissahan ei ole kyse sinusta ollenkaan. Sinä menet paikalle ja käyttäydyt kuin sivistynyt aikuinen ihminen, ellet sitten halua näyttäytyä kaikille muille täydellisenä moukkana.
Mikään ei ole leimimpää kuin antautua ikäville perinteille vain siksi ettei kukaan vaan suutu ja ajattele pahasti. Korrektimpaa olisi kunnioittaa kuolleen mulkun tahtoa ja jättää hautajaiset väliin.
Vierailija kirjoitti:
Jotain sanottavaakin pitää ehkä keksiä tilaisuuteen..
Mitä sanottavaa?
Sano mielessäsi se mitä oikeasti ajattelet. Mutta varo ette sano ääneen.
Ei hautajaisiin ole pakko mennä. En mennyt äitini hautajaisiin, koska se olisi ollut falskia.
Jotkut vaan on herkempiä kuin toiset. Suurentelet ja kuvittelet juttuja. Kyse on kuitenkin isästäsi. Muu suku on osannut laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Isä oli täyspaska, ei välittänyt kenestäkään muusta kuin itsestään, lapset ja muut läheiset oli hänelle vain hyödykkeitä, mistä piti olla jotain hyötyä. En nyt sanonut tätä hautajaisissaan, mutta en kyllä jaksanut esittääkään mitään. Hautajaiset meni vasemmalla kädellä kaiken muun ohella.
Mä vedin hautajaisteatterin krokotiilin kyynelillä läpi ja heti sen jälkeen nauroin matkalla pankkiin.
Mikä vaan käy.