Muita 45+ naisia, jotka vielä meikkaavat, hoitavat ihoaan, kynsiään ja hiuksiaan?!
Kun tuntuu olevan muotia ajatus ettei naamavärkille saa eikä viitsi mitään tehdä, pitää mennä luomuna.
Minä meikkaan ja käytän kosmetiikkaa päivittäin. Saattaa olla yksittäisiä päiviä välissä, jolloin en meikkaa, mutta joka aamu ja ilta teen ihonhoitorutiinini yhtä pieteetillä kuin huolehdin hammashygieniastakin.
Muita?
N46
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Kun aloittaa ihonhoidon varhaisteininä, niin miten sen jonakin päivänä vain lopettaisi? Varsinkaan vaihdevuosien lähentyessä, kun taistelu ryppyjä vastaan vasta alkaa? N47
Aloin meikkaamaan 12 vuotiaana ja käytin nuorena meikkiä ihan tolkuttoman paljon. Mammalomalle päästyäni ja kun olin lasten kanssa kotona lähes 10 vuotta ja meikkasin vain silloin, kun lähdimme vaikka kauppaan ja silloinkin meikkaus oli aika vähäistä. Mammaloman jälkeen aloin tekemään työtä, jossa meikit katosivat jo aamun aikana.
Neljänkympin ikäkriisin aikana meikkasin taas enemmän ja tuijotin itseäni muutenkin peilistä suurinpiirtein yhtä paljon kuin teininä, mutta kun ikäkriisi katosi, on mielenkiinto johonkin ripsiväreihin, rajauksiin ja oikeaoppisiin korostuksiin ollut aika vähäinen. Tottakai juhliin sitä meikkaa, mutta aika vähän muuten. Samoin kävi ikäisilleni ystävilleni ja naureskelimmekin, että ne ajat ovat nyt takanapäin ja tulevaisuus on ehdottomasti luonnollisemmalla linjalla. Meillä kaikilla on varaa käydä kampaajalla ja ties missä hoidoissa, mutta jos pitää valita varaanko ajan kampaajalle laitattamaan jo valmiiksi ihan siistejä hiuksia vai menenkö pesemään vaikka kotoa pois muuttavan nuoren kanssa hänen uuden asuntonsa ikkunoita, niin käytän ihan taatusti aikaani mielummin lasteni kanssa.
Jalkakarvat ja kainalot höylään silloin kun huomaan niiden sitä tarvitsevan, varpaiden kynnetkin lakkasin pari viikkoa sitten, hiukseni ovat siistit ja puhtaat, kasvoni ihan kauniit ja hirveän hyvin pärjään näin. Aikuiset tyttärenikään eivät ole mitään kovia meikkaamaam, vaan esimerkiksi 22 vuotias pääsee lähtemään kanssani minne vain pari minuutin varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
En joka päivä meikkaa. En viiti meikata kotiin. Teen etätöitä ja salille ei meikata. Jos kauppareissu on salin jälkeen, menen sinne meikittä.
Jos tekisin töitä kodin ulkopuolella, ehdottomasti meikkaisin.
Nyt ei vaan oikeen ole mitään järkeä meikata vaan sen vuoksi, että on kotona
Ja äkkiä sitä huomaa, että on lähtenyt kodin ulkopuolelle eikä naamassa ole hiukkastakaan meikkiä. Niin minulle ainakin kävi. Kun tuli nopea lähtö, niin ei siinä alkanut naamaansa piirtämään ekana, vaan katsoi vain, että vaatteet ovat asialliset, hiukset jotenkin ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Mä oikeestaan aloitin vasta +35 iässä. Nuorena kasvot oli niin kauniit, etten meikannut kuin juhliin. En ole koskaan tykännyt näyttää arkiselta.
Miten näytetään arkiselta, miten taas ei arkiselta? Katsotko muita ihmisiä ja mietit miten arkiselta he näyttävät? Minä näytän varmasti sinun silmissäsi hyvin arkiselta ja hyvin tavalliselta naiselta, joka ei massasta erotu. En edes halua erottua, vaan tykkään olla ihan se minä, jota ei muisteta vaikka aina tyylikkäistä vaatteista, vaan joka muistetaan vaikka hymystä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta 42, mutta en mene homssuisena mihinkään. Päivittäin käyn suihkussa ja pesen hiukset, vähintään kevyt meikki naamaan, hajuvettä ja nätit vaatteet. Hiuksia värjään, kynnet ja kasvojen sekä vartalon iho on hoidettu.
Sinulla raukalla on ikäkriisi.
Tottakai huolehdin itsestäni ja ulkonäöstäni vielä näin 50 vuotiaana, mutta en ole mitenkään hysteerinen asian kanssa.
Kyllä tottakai meikkaan jne. Miksi ei? Onko 45 v vanha muka?
Pyöräilen töihin, huolehdin kunnosta, ja ruokavaliosta. Hiukset on pitkät ja paksut. Meikkaan aina töihin. Ryppyjä voi estää nimenomaan huolehtimalla ihosta ja käyttämällä aurinkovoidetta tai suojakertoimella varustettuja meikkejä.
Jos elää 90-100 v niin puoliväli menossa. Miks tässä kohtaa pitäis olla ns. linnunpelätin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan jos osaa...... mutta ikuista nuoruuttaa meikkauksella ja hiusten jatkuvalla värjäämisellä hakevat ovat kauhistus. Ou nou. Yritys 'näytän nuoremmalta' säteilee kauas. Luonnollisuus myös näissä parasta. Vähempi parempi. Miksi ei saisi näyttää ikäiseltään, kun se näkyy kuitenkin kaikessa, koko olemuksessa? :D
Tästä hyvä esimerkki on Outi Alanen, joka ei osaa meikata sitten yhtään, hirveät rajaukset ja seitkytluvun sininen luomiväri ei kyllä palvele hänen naama yhtään.
Ei kaikkien tarvitse olla sinun mieleesi.
Toi oli vaan esimerkki siitä, että jos ei osaa meikata, niin kannattaa jättää väliin, ja se järkyttävä rusketus, liekö itseruskettavien vai solariumin aikaansaannosta, mutta on kyllä niin vanhentavan näköistä.
Mutta jos jättää meikkauksen väliin, niin sekään ei teille käy! Silloinkin valitatte tauotta, "miksei naiset meikkaa, miksei naiset huolehdi itsestään"?
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset jämähtävät tiettyyn meikkaustyylin, se mikä toimi nuorena, ei välttis toimi enää vanhana
Aika monella on muitakin harrastuksia kuin meikkaaminen, silloin ei välttämättä ole kiinnostusta opetella uusia meikkityylejä. Ja se on ihan hyvä juttu. Naisellakin on oikeus loistaa muilla taidoilla kuin meikkaamisella.
Totta kai hoidan ihoani ja meikkaan. Olen 46-vuotias ja miksi pitäisi lopettaa laittautuminen.
Hiukset ovat puolipitkät, haluaisin pitemmät, mutta luonnonkihara kasvaa hitaasti ja menee tiukalle säkkärälle.
Onko tämä joku suomalaisuuteen liittyvä juttu, kun täyttää 40, leikataan lyhyt mies-tukka, lopetetaan vähäinenkin ehostaminen, pukeudutaan rumasti ja suorastaan kilpaillaan kuka laittautuu vähiten.
Minulla on kaksi teinitytärtä ja kyllä meillä talon naisilla on purkkia ja purnukkaa, pakkelia löytyy joka lähtöön. Ihanaa!
Mieheni ja tyttöjen isä sanookin, että hänellä on yksi deodorantti ja yksi suihkugeeli ja nekin loppuvat nopeasti, kun tytöt niitäkin käyttävät!
Vierailija kirjoitti:
Totta kai hoidan ihoani ja meikkaan. Olen 46-vuotias ja miksi pitäisi lopettaa laittautuminen.
Hiukset ovat puolipitkät, haluaisin pitemmät, mutta luonnonkihara kasvaa hitaasti ja menee tiukalle säkkärälle.
Onko tämä joku suomalaisuuteen liittyvä juttu, kun täyttää 40, leikataan lyhyt mies-tukka, lopetetaan vähäinenkin ehostaminen, pukeudutaan rumasti ja suorastaan kilpaillaan kuka laittautuu vähiten.
Minulla on kaksi teinitytärtä ja kyllä meillä talon naisilla on purkkia ja purnukkaa, pakkelia löytyy joka lähtöön. Ihanaa!
Mieheni ja tyttöjen isä sanookin, että hänellä on yksi deodorantti ja yksi suihkugeeli ja nekin loppuvat nopeasti, kun tytöt niitäkin käyttävät!
Kuinka lyhyet hiukset ovat sinun mielestä lyhyet? Tuleeko naisesta vähemmän nainen, jos hänen hiuksensa ovat lyhyet? Entä mikä on mielestäsi rumaa pukeutumista? Vartaloita ja tyylejä kun on aika paljon...
Yritähän aikuistua. :)
Puhdistan ihoani ja tasaan hiusten latvat. Ripsiväriä käytän, mutta siihen se jää. Huomasin, että meikkaaminen vanhentaa. Olen paljon freesimmän ja nuoremman näköinen, kun iholla ei ole kaikenmaailman tököttejä.
Sivuhuomautuksena kysyn, että tunteeko kukaan miestä, joka käyttäisi kasvovettä?? Kaikkea turhaa meille naisille yritetään myydä sen varjolla, että "iho tarvitsee".
Vierailija kirjoitti:
Minä! Minusta kaikki tuollainen on ihanaa itsensä hemmottelua. Käyn joka aamu suihkussa, pesen hiukset. Suihkun jälkeen hiusten kuivaus ja muotoilu sekä useampivaiheinen ihonhoitorutiini. Illalla joko suihku tai pelkät pikkupesut ja kasvoille iltahoitorutiini. Ja kyllä, käyn töissä ei tuohon aamusuihkuun ja ihonhoitoon mene puolta tuntia kauempaa.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia. Haluan olla siisti, mutta kaikki puunaaminen on minulle pelkkää ajantuhlausta. Siis vaikka istuisin kampaajalla, niin en todellakaan nauti siitä vaan se on pakollinen paha.
Anoppi on kosmetologi ja siksi käyn joskus ihan kohteliaisuuttani hänen liikkeessään. Enkä viitsi hänelle sanoa, että inhoan sitä lääppimistä. Anoppi on ihana ihminen.
Todellakin! Miksei välittäis..? Tää on joku suomalainen juttu, että kilpaillaan kuka on rönttäisin 🤭
En ymmärrä, mitä vaivaa siitä on jos käy kampaajalla ja meikkaa. Hoidan ihoa, treenaan ja näytän hyvältä. En pidä itseäni edes vanhana, olen 48v.
Panostan ihonhoitoon paljon, mutta meikki on kevyt ja meikkaamisen menee vain noin 5 min aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta 42, mutta en mene homssuisena mihinkään. Päivittäin käyn suihkussa ja pesen hiukset, vähintään kevyt meikki naamaan, hajuvettä ja nätit vaatteet. Hiuksia värjään, kynnet ja kasvojen sekä vartalon iho on hoidettu.
Sinulla raukalla on ikäkriisi.
Tää on kyllä uskomatonta. Jatkuvasti palstalla huudetaan miten suominainen ei huolehdi itsestään ja on ruma ja lihava ja kaikin puolin kamala ja vääränlainen. Sitten kun kerrot huolehtivasi itsestäsi, nälvitään jostain ikäkriisistä.
Mä oon 41. Olen aina huolitellut itseni, teinistä lähtien. Ei se ole muuttunut miksikään ikää myöden. Elinpiirini on Helsingin keskustassa ja täällä kaikki on hyvän näköisiä ja tyylikkäitä, niin miehet kuin naiset. Taitaa todellakin olla niin että Helsinki ja muu Suomi.
Aloitetaan vähän provosoivasti: olen aina pystynyt menemään postilaatikolle tai lähikauppaan ilman meikkiä.
Olen nyt 41-vuotias. En värjää hiuksiani, pidän omaa hiusten väriä upeana. En meikkaa kuin erittäin kevyesti: kiiltoa tasoittamaan cc-puuteri, joskus peitän tummia silmänalusia, ja laitan ripsaria.
Kulmat on mustat luonnostaan, eikä niille juuri mitään tarvitse tehdä (en pidä nykyisestä kulmakarvamuodista). Kynnet pidän lyhyinä, ja niissä on yleensä joko pelkkää kiiltoa tai sitten nude-lakkaa (se on kuulemma nyt muotia, joten tervetuloa joukkoon kaikki).
Hoidan ihoani säännöllisesti, mutta minulle se tarkoittaa enemmän luonnonmukaisempaa kuin teollista. Olen esimerkiksi nuoresta tytöstä lähtien kuorinut vartalon sokerilla ja hunajalla.
Piikkisuoria hiuksiani en aina viitsi laittaa tuntikausia, ja olen aina vältellyt lämpökäsittelyä. Fööneissäni on ollut kylmäilmatoiminto koko aikuisikäni.
Jos haluan tuoksua jollekin, laitan aavistuksen verran eau de parfumia. Kaikki muu on hajusteetonta paitsi suihkusaippua.
Teitä laittautuneita ei kyllä näe tuolla ulkona juuri koskaan. Ainakaan missään kauppakeskuksissa.
Olen ihan katsellut ikätovereita viime aikoina, että eikö kukaan enää laittaudu ja pue nättejä vaatteita päälleen.
Kaikki vaan laahustaa tyyliin pieruverkkareissa tukka sekaisin.
Minä leikkaan VASTA yli 45 vuotiaana. Meikkaaminen heikentää hedelmällisyyttä enemmän kuin tupakointi. Toki se on epäekologista. Elämässä voi tietysti keskittyä itseensä tai muihin. Ehkä oletus on, että tuon ikäisenä osaisi jo keskittyä muihin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkaan VASTA yli 45 vuotiaana. Meikkaaminen heikentää hedelmällisyyttä enemmän kuin tupakointi. Toki se on epäekologista. Elämässä voi tietysti keskittyä itseensä tai muihin. Ehkä oletus on, että tuon ikäisenä osaisi jo keskittyä muihin enemmän.
Siis meikkaan
En joka päivä meikkaa. En viiti meikata kotiin. Teen etätöitä ja salille ei meikata. Jos kauppareissu on salin jälkeen, menen sinne meikittä.
Jos tekisin töitä kodin ulkopuolella, ehdottomasti meikkaisin.
Nyt ei vaan oikeen ole mitään järkeä meikata vaan sen vuoksi, että on kotona