Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 45+ naisia, jotka vielä meikkaavat, hoitavat ihoaan, kynsiään ja hiuksiaan?!

Vierailija
05.08.2023 |

Kun tuntuu olevan muotia ajatus ettei naamavärkille saa eikä viitsi mitään tehdä, pitää mennä luomuna.
Minä meikkaan ja käytän kosmetiikkaa päivittäin. Saattaa olla yksittäisiä päiviä välissä, jolloin en meikkaa, mutta joka aamu ja ilta teen ihonhoitorutiinini yhtä pieteetillä kuin huolehdin hammashygieniastakin.
Muita?
N46

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67v ja meikkaan, hoidan ihoani, hiuksiani ja kynsiäni kuten olen tehnyt koko ikäni. Huulipunan olen vaihtanut vähemmän kirkkaaseen koska liian punainen huulipuna näyttää usein veriseltä viivalta. Ikä on tuonut sen verran muutoksia kasvojen ihoon ja kiinteyteen etteivät kovin voimakkaat värit enää näytä hyvältä. Aioin jatkaa meikkaamista ym kunnes kuolema korjaa tai dementia unohduttaa moisen harrastuksen :)

Vierailija
22/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 42, mutta en mene homssuisena mihinkään. Päivittäin käyn suihkussa ja pesen hiukset, vähintään kevyt meikki naamaan, hajuvettä ja nätit vaatteet. Hiuksia värjään, kynnet ja kasvojen sekä vartalon iho on hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä iässä kovin kummia pakkeleita tarvitse. Paremmalta näyttää mahdollisimman minimaalisella määrällä. Ihonhoidonkin yksinkertaistin äärimmilleen kun huomasin kosmetiikan vain katkovan pintaverisuonia kasvoista. Paljon tärkeämpää olisi liikunta ja lihasvoiman harjoittaminen sekä oikeanlainen ravinto kuin rasvat ja tökötit.

Aika vahvaa kosmetiikkaa täytyy olla, jos se pystyy katkomaan verisuonia.

Vierailija
24/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se säälittävää,kun iäkkäämpi yrittää olla "kaunis"

Äitinikin ajatteli noin koko ikänsä. Nyt on yli 70v, sairaalloisen ylipainoinen, hampaaton ja itkee omaa ulkonäköään. Hän inspiroi minua ajattelemaan sitä paljon parjattua ulkonäköä. Isäni ei ole lopettanut missään vaiheessa ulkonäkönsä miettimistä ja on oikein hyväkuntoinen vanhus. Yllättäen se itsestään huolehtiminen kaikin tavoin valuu lopulta sinne vanhuuden toimintakykyynkin.

Vierailija
25/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

62-vuotiaana yhtä huoliteltu kuten aina. Miten ap kuvittelet että itsensä meikkaaminen jne voisi loppua koskaan?

Vierailija
26/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se säälittävää,kun iäkkäämpi yrittää olla "kaunis"

Olen taatusti kivemman näköinen kuin ne halvannäköiset tusina-ankkahuulet, jotka eivät vielä elämästä tiedä mitään. Meikkaamisessä olen aina panostanut väreihin, siis sävyjen yhteensopivuuteen. Ihonhoito on myös rentouttavaa. Kyllä jotkut kivat miehet vielä huomaavat.

Vierailija
27/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä iässä kovin kummia pakkeleita tarvitse. Paremmalta näyttää mahdollisimman minimaalisella määrällä. Ihonhoidonkin yksinkertaistin äärimmilleen kun huomasin kosmetiikan vain katkovan pintaverisuonia kasvoista. Paljon tärkeämpää olisi liikunta ja lihasvoiman harjoittaminen sekä oikeanlainen ravinto kuin rasvat ja tökötit.

Aika vahvaa kosmetiikkaa täytyy olla, jos se pystyy katkomaan verisuonia.

Minulla on sairauksia jotka vaikuttaa ihon kuntoon ja elastisuus on olematonta.

Vierailija
28/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostan enemmän liikuntaan ja siihen että syön terveellisesti. Aika moni mies muuten tykkää ettei meikkaa ja oo laitetun näköinen. Ne jotka siitä yleensä tykkää on aika pinnallisia itsekin.

Vierailija
29/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tietenkin. Olen aina huoliteltu kun lähden ovesta ulos.

Vierailija
30/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa meikata, mutta kasvohieronnan teen joka päivä. 

Vierailija
31/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan ripsiväriä enää harvoin, sillä ei se aamulla laitettu ripsari minulla enää illalla ole ripsissä, joten ihan turhaa hommaa sitä on yleensä edes laittaa.

Ole vaan laittamatta, ei se minua häiritse, mutta ongelma poistuu kun vaihdat ripsivärin laadukkaaseen ripsariin. Vanhat kökkäreiset tunnetusti valuvat poskille.

Ole hyvä.

Vierailija
32/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 51 eikä ole vielä hiipunut innostus kosmetiikkaan - päin vastoin! Hoidan ihoani, meikkaan ja panostan ulkonäkööni enemmän kuin koskaan. Nyt on tietoa ja taitoa. Okei, yksi juttu on myönnettävä - pidän hiukseni nykyään aina kiinni, kun en ole enää vuosiin jaksanut sitä suoristamista ja väkertämistä (mulla itsepäinen luonnonkihara tukka).

51 vuotta etkä ole oppinut tekemään kiharoillesi muuta kuin suoristamaan ne?

Vierailija
33/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mun lisäksi muita 25 vuotta täyttäneitä naisia, jotka jaksavat vielä panostaa ulkonäköön vai olenko jo liian vanha välittämään moisesta turhuudesta?

Ehkä olet liian nuori ymmärtämään, kuinka iän karttuessa joudutaan panostamaan ihonhoitoon ja hammashygieniaan yhä enemmän, kun ikää tulee.

Jollakin 70-90v iho voi olla kuin ohutta paperia, joka vaatii puhdistusta ja rasvausta jatkuvasti ja pesämään hampaita monta kertaa päivässä ja hammaskalusto vaatii hammaslääkäri käyntejä useamman kerran vuodessa ja helposti uppoaa tuhansia euroja. Myös niillä paikoilla on elinkaarensa ja ne pitää uusia.

Nykyään monella vanhuksella on omat hampaat suussa. Eikä vanhuksetkaa lakkaa elämästä, vaan yhtähyvin joku huulipuna tai meikki piristää päivää ja antaa mielihyvää, vaikka olisi 95+.

Ja siksi ap. 45+ naisesta kuullostaa vähän huvittavalta. Ihan kuin naiset siinä iässä lakkaisi huolehtimasta itseään tai lakkaisi elämästä.

Vierailija
34/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan (kevyesti) toimistotyöpäivinä, illanviettoon ym. Hiukset laitan myös. Etätyöpäivinä ja kauppareissulla menen luomuna. Töihin ym. kivat vaatteet, korkkarit ja kauppareissut ym. ns. tuulipukutyyli. Nuorena meikkasin joka paikkaan, nyt en jaksa (halua). Geenien ansioista en tarvitse läträystä ihonhoitotuotteilla, kevyt pesu illalla ja aamulla vedellä riittää, jos on kuivaa talvella niin nivea/perusrasva. Ihoani on jopa kehuttu ja kyselty "rutiineista". Kynnet pidän aina siisteinä, en tosin ole käyttänyt koskaan kynsilakkaa. Minusta jokainen toimii näissä miten haluaa, joillekin huoliteltu ulkonäkö on kaikki kaikessa ja jotkut menevät luonnollisena 24/7/365. Tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. N46

Vierailija
35/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilen päivittäin vähintään kaksi tuntia, vältän sokeria, alkoholia ja vehnää sekä kasvoille teen kaikenlaista jumppaa ja hierontaa. Kaksi kertaa viikossa meikkaan hieman, kun käyn toimistolla, mutta muuten aina meikittä. Töistä tullessa pesen heti kasvot ennen lenkille lähtöä. 

Vierailija
36/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olen 51 eikä ole vielä hiipunut innostus kosmetiikkaan - päin vastoin! Hoidan ihoani, meikkaan ja panostan ulkonäkööni enemmän kuin koskaan. Nyt on tietoa ja taitoa. Okei, yksi juttu on myönnettävä - pidän hiukseni nykyään aina kiinni, kun en ole enää vuosiin jaksanut sitä suoristamista ja väkertämistä (mulla itsepäinen luonnonkihara tukka).

51 vuotta etkä ole oppinut tekemään kiharoillesi muuta kuin suoristamaan ne?

Heh, no itse asiassa tuo väkertäminen tarkoitti juurikin kiharoiden korostamista. Eli yritinpä sitäkin vuosia ja sain paljon kehuja hiuksistani. Mutta melkoisen työn se silti aina vaati ja sitä en enää jaksa.

Vierailija
37/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan (kevyesti) toimistotyöpäivinä, illanviettoon ym. Hiukset laitan myös. Etätyöpäivinä ja kauppareissulla menen luomuna. Töihin ym. kivat vaatteet, korkkarit ja kauppareissut ym. ns. tuulipukutyyli. Nuorena meikkasin joka paikkaan, nyt en jaksa (halua). Geenien ansioista en tarvitse läträystä ihonhoitotuotteilla, kevyt pesu illalla ja aamulla vedellä riittää, jos on kuivaa talvella niin nivea/perusrasva. Ihoani on jopa kehuttu ja kyselty "rutiineista". Kynnet pidän aina siisteinä, en tosin ole käyttänyt koskaan kynsilakkaa. Minusta jokainen toimii näissä miten haluaa, joillekin huoliteltu ulkonäkö on kaikki kaikessa ja jotkut menevät luonnollisena 24/7/365. Tärkeintä on olla sinut itsensä kanssa. N46

Meikki ei lähde pelkällä vedellä.

Vierailija
38/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten meikkaamisen yhdistää hammashygieniaan? 

Lukutaito olis kiva.

Vierailija
39/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostan hammas- ja ihonhuoltoon. Meikkaan jos menen työasioille, juhliin tai muihin tilaisuuksiin.

Vierailija
40/107 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mun lisäksi muita 25 vuotta täyttäneitä naisia, jotka jaksavat vielä panostaa ulkonäköön vai olenko jo liian vanha välittämään moisesta turhuudesta?

Ehkä olet liian nuori ymmärtämään, kuinka iän karttuessa joudutaan panostamaan ihonhoitoon ja hammashygieniaan yhä enemmän, kun ikää tulee.

Jollakin 70-90v iho voi olla kuin ohutta paperia, joka vaatii puhdistusta ja rasvausta jatkuvasti ja pesämään hampaita monta kertaa päivässä ja hammaskalusto vaatii hammaslääkäri käyntejä useamman kerran vuodessa ja helposti uppoaa tuhansia euroja. Myös niillä paikoilla on elinkaarensa ja ne pitää uusia.

Nykyään monella vanhuksella on omat hampaat suussa. Eikä vanhuksetkaa lakkaa elämästä, vaan yhtähyvin joku huulipuna tai meikki piristää päivää ja antaa mielihyvää, vaikka olisi 95+.

Ja siksi ap. 45+ naisesta kuullostaa vähän huvittavalta. Ihan kuin naiset siinä iässä lakkaisi huolehtimasta itseään tai lakkaisi elämästä.

Ehkä se vanhan ihmisen iho pysyisi parhaiten kunnossa, kun sille ei tekis mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi