Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki kyselee mun poliittista toimintaa

Vierailija
03.08.2023 |

Onko muilla tätä? Ja miten reagoitte?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sulta kyselee?

Vierailija
2/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyselty. Liittyy rahanpesuun. Ihan normaali toimenpide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten rahanpesu ja politiikka liittyy toisiinsa mutta ehkä pankki sitten tietää paremmin. Luulisi että jos rahanpesun tarvetta ei nyt missään julkisessa ammatissa olisi mutta mistä mä tiedän :D

Vierailija
4/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on velvollisuus tehdä niin. Vastasin kyselyyn ja "ongelma" oli ohi parilla klikkauksella. 

Vierailija
5/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeistolainen niin tulee ongelmia

Vierailija
6/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten rahanpesu ja politiikka liittyy toisiinsa mutta ehkä pankki sitten tietää paremmin. Luulisi että jos rahanpesun tarvetta ei nyt missään julkisessa ammatissa olisi mutta mistä mä tiedän :D

Usein poliittisesti vaikutusvaltaisilla henkilöillä ja läheisillään on suurin korruptio/rahanpesuriski. Ei ehkä Suomessa kovin yleistä mutta esim. Etelä-Euroopassa, Venäjällä yms todella yleistä. Pankkien pitää lain mukaan esittää tietyt kysymykset asiakkaifen seulomiseksi.

Vierailija
7/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavaa pas........ . Kyllä rikolliset on aina askeleen edellä.

Vierailija
8/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty. Oli pakko vastata. Ei päässyt verkkopankissa eteenpäin muuten.

Siihen en suostunut, kun olin erään yhdistyksen taloudenhoitajana, ja pankki vaati tietoja yhdistyksen hallitusten jäsenistä. Tuli ensin kirje ja muutaman viikon kuluttua soitto. Sanoin, että minulla ei ole tietoja eikä edes olisi oikeuksia kertoa jäsentemme tietoja ja lopetin puhelun. Sen jälkeen ei mitään kuulunut.

Vierailija
9/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki tekee niin kuin sääntely velvoittaa tekemään.

Vierailija
10/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli töissä henkilö jolla arabinimi niin joka kerta kun maksoin palkan hänelle ihan suomalaiselle tilille niin tuli lisävarmistusviesti eli algoritmit laitettu että tietyt nimet vaatii tarkastusta.

Vierailija
11/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen en suostunut, kun olin erään yhdistyksen taloudenhoitajana, ja pankki vaati tietoja yhdistyksen hallitusten jäsenistä. Tuli ensin kirje ja muutaman viikon kuluttua soitto. Sanoin, että minulla ei ole tietoja eikä edes olisi oikeuksia kertoa jäsentemme tietoja ja lopetin puhelun. Sen jälkeen ei mitään kuulunut.

Miksei sinulla muka olisi oikeuksia kertoa tietoja, jotka löytyvät yhdistysrekisteristä?

Vierailija
12/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kyselyyn, että olet naz i, niin ongelma ratkeaa sillä. Samoin tilisi.

Vierailija
13/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat muuten naurettavia silloin kun kyse on yhteyksistä niihin oikeisiin nats eihin eli NS DAP in saksalaisiin jäseniin 1930-40-luvuilta.

Esim. jenkkeihin päästäkseen täytyy täytellä lomake, jossa kysellään onko suvulla, isovanhemmilla yms ollut yhteyksiä na ts eihin. No totta kai on, isoisäni oli sotaveteraani joka taisteli kolmessa sodassa. Lapin sodassa hän rökittikin sakemanneja, mutta Jatkosodassa oli pohjoisessa sotimassa näiden rinnalla. Vastaa siinä sitten lomakkeeseen, että "suvullani on ollut tapana taistella nat si en rinnalla", niin pääsy Amerikan ihmemaahan evätään varmasti.

Vierailija
14/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli töissä henkilö jolla arabinimi niin joka kerta kun maksoin palkan hänelle ihan suomalaiselle tilille niin tuli lisävarmistusviesti eli algoritmit laitettu että tietyt nimet vaatii tarkastusta.

No ei siellä kenenkään nimiä filtteröidä niin että Muhammmed tai Ali nimiset jää seulaan kiinni🤣

Sehän olisi täysin epäasiallista. Sen sijaan voi olla käytössä hälytykset esim. tileille joilta on tehty paljon ulkomaisia tilisiirtoja, etenkin EU-alueen ulkopuolelle.

Vierailija
15/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikiltahan nuo kysytään

Vierailija
16/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei sinulla muka olisi oikeuksia kertoa tietoja, jotka löytyvät yhdistysrekisteristä?

Kysyttiin henkilötunnusta ja poliittista taustaa.

Vierailija
17/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan sovinnolla tunnustaa ne tekemäsi konnuudet, pääset vähemmällä.

Vierailija
18/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat muuten naurettavia silloin kun kyse on yhteyksistä niihin oikeisiin nats eihin eli NS DAP in saksalaisiin jäseniin 1930-40-luvuilta.

Esim. jenkkeihin päästäkseen täytyy täytellä lomake, jossa kysellään onko suvulla, isovanhemmilla yms ollut yhteyksiä na ts eihin. No totta kai on, isoisäni oli sotaveteraani joka taisteli kolmessa sodassa. Lapin sodassa hän rökittikin sakemanneja, mutta Jatkosodassa oli pohjoisessa sotimassa näiden rinnalla. Vastaa siinä sitten lomakkeeseen, että "suvullani on ollut tapana taistella nat si en rinnalla", niin pääsy Amerikan ihmemaahan evätään varmasti.

Vai niin. Eipä minun ESTA-hakemuslomakkeella ole moista kyselty.

Vierailija
19/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla huijaus.

Mies sai tällä viikolla muka poliisilta rikokseen liittyen sähköpostia. Soitti poliisille ja olivat sanoneet ettei poliisi toimi näin, roskiin vaan.

Vierailija
20/66 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vaan että viherkommari ja trollailee vauvapalstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi