Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisurin poisto - Kuinka kauan teki kipeää?

Vierailija
03.08.2023 |

Hammas leikattu reilu viikko sitten. Vieläkin vihlaisee välillä, mutta toistaiseksi Burana auttanut. Kuinka kauan tämä voi kestää? Voiko tuntemukset johtua tikkien sulamisesta ja paranemisprosessista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se joitakin viikkoja välillä vihloi/särki.

Onhan toi kuitenkin aika iso operaatio.

Vierailija
2/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylä- vai alapuolelta? Mulla alapuolen viisurin poisto aiheutti tulehduksen. Ja jäätävä kipu alkoi tietenkin perjantaina virka-ajan jälkeen. Viikonloppu meni kylmällä teellä ja tulehduskipulääkkeen voimin. Maanantaina uudelleen vastaanotolle, aukon putsaus ja antibioottikuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää. Minulta on poistettu kaksi viisuria, mutta niitä ei tarvinnut leikata vaan ne kiskottiin pois. Saattaa olla, että sen vuoksi parantuivat melko nopeasti.

Vierailija
4/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Ensimmäinen kerta minulle ja hoito-ohjeissa puhuttiin kipujen häviävän parissa päivässä.

Ap

Vierailija
5/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei kyllä viikkoja särkenyt enkä usko että sellainen on edes kovin tavallista. Ei ole tietenkään mikään miellyttävä kokemus, muttei mikään kauheakaan. Mulla on poistettu viisureita perinteisesti repimällä ja sitten ns leikkauksellisesti.

Molemmat ihan ok kokemuksia, ehkä muutaman päivän vähän jomotti.

Vierailija
6/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylä- vai alapuolelta? Mulla alapuolen viisurin poisto aiheutti tulehduksen. Ja jäätävä kipu alkoi tietenkin perjantaina virka-ajan jälkeen. Viikonloppu meni kylmällä teellä ja tulehduskipulääkkeen voimin. Maanantaina uudelleen vastaanotolle, aukon putsaus ja antibioottikuuri.

Alhaalta. Olen saanut jo yhteensä kaksi antibioottikuuria, sillä sain tulehduksen, kun hammaslääkäri yritti ottaa hammasta ensin pois vetämällä, joka ei onnistunut.

Vierailija
7/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisurin jälkeen voi sattua jopa pari viikkoa.  Riippuu kuinka poisto sujuu jne.

Kun vietiin kolmijuurinen iso motti, sattui viikon.

Vierailija
8/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos viikkoja tuntuu kipua, sitten on joku mennyt jotenkin pieleen..

Ei tuo mikään iso operaatio nyt kuitenkaan ole, ei tuota nyt liioitella pidä..

Parin vuorokauden ajan oli vaivaa sen jälkeen kun oli viisaudenhampaat poistettu. Ja toki operaatioon meno vähän jännitti. Mutta hammaslääkäri oli osaava tyyppi ja homma hoitui erinomaisen hyvin, mikäs siinä oli istuessa loppujenlopuksi.

Vierailija
9/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa särki koko ajan. Sitten helpotti.

Vierailija
10/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä purin poskeeni puudutuksen vielä vaikuttaessa, ja naama turposi toiselta puolelta palloksi. Jouduin vielä uusintaleikkauksiin, kun oli lihaa irronnut posken limakalvoilta.

Vierailija
11/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi samoin, kolme oli poistettu jo teininä mutta toi viimeinen jäi, poistettiin vasta paljon myöhemmin. Tosiaan ihan karsea kipu.

Noista nuorena poistetuista ei mitään muistikuvaa, tuskin oli yhtään kipeet.

Vierailija
12/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei montaakaan tuntia. Otinkohan kumminkin seuraavana päivänä särkylääkettä vai en, en muista. Alhaalta leikattiin. Oli vissiin sitten sen verran osaava suu- ja leukakirurgi.

Vierailija
13/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme on lähtenyt aiemmin vetämällä "helposti" ja niissä 1-2 päivää ollut kivut. Seuraava pitäisi ilmeisesti leikata. Sisarella leikkaus meni jotenkin pieleen, oli kuulemma kipeä viikkoja ja vaati antibiootit kun tulehtui. Ei houkuta.

Vierailija
14/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin särkylääkettä varmaan pari viikkoa, vai oisko menny jopa kolme. Leikkaus meni hyvin, mutta kyllä se kipeetä teki pitkään. Oon ymmärtäny, että pari viikkoa on vielä ihan normaali aika.

Vierailija
15/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä poistaa viisari kellosta?

Vierailija
16/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolmisen päivää oikein paha. Burana kasisatanen oli helppaamassa.

Vierailija
17/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin saan olla tyypillinen ketjuun aiheen vierestä vastaava, rehentelevä ääliö, joita tuntuu etsiytyvän aina yksi tai kaksi paikalle! Minulla on kaikki neljä viisaudenhammasta tallella, kaikki puhkesivat nätisti parikymppisenä, eikä niistä ole vuosikymmeniin ollut pienintäkään harmia. T. Aivokääpiö

Vierailija
18/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaan poisto tehtiin noin 30 vuotta sitten, ja vieläkin kärsin poiston aiheuttamista ongelmista; hermovaurio on pysyvä haitta.

Vierailija
19/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipulääkettä vaativaa kipua 3-4 päivää. Ajoittaista lievää jomotusta oli vielä kahden viikon kohdalla ja se oli kuulemma normaalia. 

Vierailija
20/21 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme