Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt sitten Alex Rühlenkin (se Süddeutsche Zeitungin toimittaja joka haukkui hallitusta) yksityisviestejä jaetaan

Vierailija
03.08.2023 |

Saksalaisen Süddetusche Zeitungin Tukholman-kirjeenvaihtaja Alex Rühle kertoo, että hän ei ole viestinyt henkilökohtaisesti elinkeinoministeri Wille Rydmanin (ps) kanssa. X-viestipalvelussa leviää väite, että Rühle olisi saanut "kuvottavia ja myrkyttyneitä viestejä Rydmanilta.

Viestissäni annoin virheellisen mielikuvan, että Rydman olisi kirjoittanut minulle henkilökohtaisesti. Oikeasti hänen avustajansa vastasi kysymyksiin, jotka olin lähettänyt Rydmanille koskien juttuani Suomen poliittisesta tilanteesta.

Rühle kirjoittaa, että hän ei missään vaiheessa ole väittänyt Rydmanin tai tämän avustajien uhkailleen häntä. Rühlen mukaan Rydman tai hänen avustajansa eivät ole käyttäytyneet häntä kohtaan uhkaavasti tai pelottavasti.

Rühlen mukaan hän on lähettänyt alkuperäisen viestin yksityisesti suomalaiselle lähteelleen. Lähde oli jakanut viestin ilman Rühlen lupaa eteenpäin. Myös viestiä X-palvelussa levittävä käyttäjä on julkaissut yksityiseksi tarkoitetun viestin ilman Rühlen lupaa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009761000.html

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eilen oli silakkapalstalla kauhea huuto ja valitus siitä, että Rydman uhkailee ulkomaisia toimittajia. Tänään sitten onkin tieto, että ei uhkaillut mutta olisi voinut uhkailla, mikä on ihan yhtä vakavaa...

Tuo silakkaryhmä on ihan hullu.

Siellä on joku ihme joukkopsykoosi jatkuvasti meneillään.

Oppineet persujen kännikokouksista.

Vierailija
22/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto on alhaisinta alhaisin misinformaation levittäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

– Minua ärsyttivät Rydmanin toistuvat syytökset kevyin perustein tehdystä ja väärästä raportoinnista.

Rühlen mukaan itse asiassa viesti oli Rydmanin avustajan käsialaa. Rühle ei kerro MTV Uutisille tarkemmin, millainen tuo hänen Rydmanin avustajalta saamansa viesti oli sisällöltään.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaistoimittajan-saamaa-myrkyll…

Eli hallituksen ministerin avustaja perseilee ministerin selän takana?

Vierailija
24/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä koomista, eikö Alex tajua että vassarit julkaisevat kaiken mikä auttaa heidän aatettaan, oli sitten yksityistä tai ei, lupaa ei tarvita.

"Rühlen mukaan hän on lähettänyt alkuperäisen viestin yksityisesti suomalaiselle lähteelleen. Lähde oli jakanut viestin ilman Rühlen lupaa eteenpäin. Myös viestiä X-palvelussa levittävä käyttäjä on julkaissut yksityiseksi tarkoitetun viestin ilman Rühlen lupaa."

No nythän lupia ei enää tarvita, jos vastaanottaja katsoo, että viestin saa julkaista. Tähän se johtaa, kun ei ole selviä pelisääntöjä ja yhden poliitikon tuhoamiseksi on annettu tällainen ase käyttöön. Hyvä tuli?

Tämä keissi avaa hyvin sitäkin, että suuri maailma ei ole lainkaan samaa mieltä Suomen oikeusoppineiden kanssa. Se on selvästi hämmästynyt siitä, että meillä on tällainen ihan oma pelisääntö nyt, että kaiken saa julkaista, oli siitä mitä mieltä tahansa kohde tai viestin lähettäjä. Upea sotku, ja tämä on vasta alkua.

Vierailija
25/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, että silakkaliike tämänkin takana. Onko toimittelijoiden yhteyksiä näihin vasemmiston ääriliikkeisiin tutkittu vakavissaan?

Vierailija
26/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo SoljaPistol -profiili samanlainen venäjätrolliprofiili kuin se Tapio Kuustapio (vai mikä se olikaan?)?

Soijapistol voi hyvin olla samasta tehtaasta.

Vierailija
27/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Minua ärsyttivät Rydmanin toistuvat syytökset kevyin perustein tehdystä ja väärästä raportoinnista.

Rühlen mukaan itse asiassa viesti oli Rydmanin avustajan käsialaa. Rühle ei kerro MTV Uutisille tarkemmin, millainen tuo hänen Rydmanin avustajalta saamansa viesti oli sisällöltään.

Miten niin perseilee? On aiheestakin käärmeissään, misinformaatio ei ole hyvä asia kuin vassareiden mielestä!

Vierailija
28/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyttyneitä viestejä?

Olivat siis lähtiessään ihan hyviä, mutta myrkyttyivät matkalla?

Mikä ne viestit oikein myrkytti?

Vierailija
29/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka tahansa vassari voi ilmoittaa toimittajille olevansa Rydmanin avustaja, haluatteko tietoja ministeriltä.

Vierailija
30/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alexilla ei ole viestiä näyttää, joten miksi luotat hänen sanaansa nyttenkään kun jo jäi kiinni valehtelusta?

Vierailija
31/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

@PistolSoljan päivitykset viestipalvelu X:ssä ovat käynnistäneet viestiketjun, jossa väitetään Rühlen olevan peloissaan ja jopa että Suomen hallitus on uhannut tappaa Rühlen perheineen. Rühle kumoaa väitteet

– En tunne olevani Wille Rydmanin tai hänen avustajansa uhattuna tai peloissani, Rühle toteaa. 

Vierailija
32/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alexilla ei ole viestiä näyttää, joten miksi luotat hänen sanaansa nyttenkään kun jo jäi kiinni valehtelusta?

Toimittajilla on lähdesuoja, joka estää viestien näyttämisen.

Vierailija
33/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimittajilla on lähdesuoja, joka estää viestien näyttämisen.

Kysy uudestaan Hesarilta. Kaikki yksityisviestit saa lain mukaan julkaista.

Vierailija
34/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, eilen oli silakkapalstalla kauhea huuto ja valitus siitä, että Rydman uhkailee ulkomaisia toimittajia. Tänään sitten onkin tieto, että ei uhkaillut mutta olisi voinut uhkailla, mikä on ihan yhtä vakavaa...

Tuo silakkaryhmä on ihan hullu.

Siellä on joku ihme joukkopsykoosi jatkuvasti meneillään.

Oppineet persujen kännikokouksista.

Siis osallistuuko silakat persujen kokouksiin?

Tämä juttuhan muuttuu koko ajan oudommaksi ja oudommaksi.

Vierailija
35/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis silakat uskovat ihan kritiikittösti jonkun anonyymin Twitter-käyttäjätunnuksen väitteitä ihan mistä vain ja hysteerisesti levittävät niitä eteenpäin? Eikö ne ole koskaan kuulleet Venäjän hybridivaikuttamisesta?

Vierailija
36/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi paljastaa tämä suomalainen lähde.

Joka tapauksessa Alexilta meni maine

Vierailija
37/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis avustaja on vastannut toimittajan kysymyksiin. Onko sekin nyt väärin, vaikka ensin vingutaan, jos eivät vastaa toimittajille? Ihan sairasta jo tämä meno. Tuo toimittaja jo myönsi valehdelleensa yksityisviestissään.

Vierailija
38/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi paljastaa tämä suomalainen lähde.

Joka tapauksessa Alexilta meni maine

Todellakin. Väitti Hesarille, että kukaan ei ole yrittänyt vaikuttaa häneen Suomesta. Ja nyt ilmi, että useita kymmeniä ihmisiä on syöttänyt hänelle tietoa yli viikon ajan hänen vieraillessaan täällä.

Ja hänen paikallisymmärryksensä taso on edelleen se, ettei hän osaa edes kirjoittaa "Finland" oikein. Ei osaa suomea.

Vierailija
39/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ryytmani myrkkykirjeen? Lähettikö Jokeri ryytmanille poloniumit? Badman paikalle!!

Vierailija
40/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavalta tosiaan kuulostaa. Vassaritoimittajaa ei saa maalittaa edes unissaan...