Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan selville asumistukeni määrän 1.4 alkaen?

Vierailija
02.02.2024 |

Tuleeko uusi asumistuen määrä jossain vaiheessa Kelan Oma asiointi -palveluun nähtävilleni? Koska? Minne sinne? 

En nyt yhtään tiedä millä tavalla ja kuinka voimakkaasti asumistuen muutokset vaikuttavat minuun. Talouteni on erittäin tiukka jo nyt, mitään ylimääräistä en osta koskaan. Haluaisin tiedon tuen määrän muutoksesta nyt jo.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt laskemaan se Kelan sivulla. Laitat samoilla tiedoilla ja päivämääräksi 1.4.24. alkaen

Vierailija
2/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan? Voiko mennä ihan kelan toimistoon kysymään jo nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyt laskemaan se Kelan sivulla. Laitat samoilla tiedoilla ja päivämääräksi 1.4.24. alkaen

Mitenkä? Mihin kohtaan laitan ne tiedot siellä? Oma asioinnissako vai yleisillä kelan sivuilla?

Vierailija
4/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutokset tulevat voimaan sitten kun asumistukesi tarkistetaan seuraavan kerran. Kelan sivuilla on jo aiemmin mainittu asumistuen laskuri johon vaihdat päivämääräksi 01.04.2024.

Vierailija
5/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan? Voiko mennä ihan kelan toimistoon kysymään jo nyt?

kyllä voit mennä kysymään.

Vierailija
6/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole töissä?

Vierailija
7/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole töissä?

En ole. Ap

Vierailija
8/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuri kysyy työmarkkinatuen määrää kuukaudessa. Onko se se summa joka näkyy verkkopankissa?

Vierailija
9/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
10/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskuri kysyy työmarkkinatuen määrää kuukaudessa. Onko se se summa joka näkyy verkkopankissa?

ei ole vaan laita siihen 801 eur/kk

37,21 eur työmarkkinatuen määrä kerrotaan ohjeen mukaan 21,5 llä.

Vierailija
11/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se määrä on eri eri kuukausina koska olen välillä pois kuntouttavasta sairauden takia. Laitanko laskuriin sen määrän joka oli viimeksi vai laskenko vaikka vuoden ajalta keskiarvon? Kiitos.

Vierailija
12/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ole vaan laita siihen 801 eur/kk

37,21 eur työmarkkinatuen määrä kerrotaan ohjeen mukaan 21,5 llä.

Ok kiitos.

Vierailija
13/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se määrä on eri eri kuukausina koska olen välillä pois kuntouttavasta sairauden takia. Laitanko laskuriin sen määrän joka oli viimeksi vai laskenko vaikka vuoden ajalta keskiarvon? Kiitos.

Kuntouttavasta saatu 9 eur per päivä ei vaikuta mitään.

Vierailija
14/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattavuus pienenee 10% ja omavastuu suurenee saman muistaakseni.Minulla se loppuu kokonaan vuoden loputtua.

Vierailija
15/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattavuus pienenee 10% ja omavastuu suurenee saman muistaakseni.Minulla se loppuu kokonaan vuoden loputtua.

Ihmettelen vain millä logiikalla hallitus pitää kaikkia omistusasujia hyvätuloisina.

Vierailija
16/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan brutto.

Vierailija
17/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse piruuttaan kokeilin vaihtaa päivämääräksi 1.4.24. Antoi aivan samat tiedot kuin tähänkin asti. Toki en ole työtön vaan opiskelija ja kahden lapsen huoltaja, jos sillä on mitään vaikutusta.

Vierailija
18/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asumistukea viimeksi 25 vuotta sitten opiskeluaikoina, ja Kela peri nekin kaikki takaisin koska olin osa-aikatyössä. Sen jälkeen on pitänyt maksaa joka sentti asumisesta ihan itse omalla työllä raatamalla. Olen täysin puulla päähän lyöty kuinka koko tämän ajan veronmaksajien eli minunkin kukkarosta revittyä rahaa on jaeltu hövelisti jopa omistusasujia myöten ja vuokralaisten kautta asuntosijoittajille ja isoille ulkomaisille pääomasijoittajille suorina tulonsiirtoina. Koko järjestelmä on täysin läpimätä ja markkinoita vääristävä ja pitää ajaa kokonaan alas ensi tilassa.

Vierailija
19/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukipäätöksessä on kaava siitä miten asumustuki on laskettu, laske se uudelleen ja otat huomioon  muutokset tai käytät laskuria

Vierailija
20/20 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein laskelman kelan sivulla. Päivämäärä 1.4.24 lähtien. Laskurin mukaan tuki pienee 160 :llä eurolla. Mä käyn töissä. On pieni palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän