Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuisi, jos et saisi vuoteen ostaan mitään ylimääräistä?

Vierailija
03.08.2023 |

Vain ruokaa, pakolliset lääkkeet ym. Ei mitään vaateshoppailuja ellei ole ihan pakko ja silloinkin käytettynä. Samaten huonekalut ja sisustusjutut vain pakon edessä ja käytettynä. Olisiko elämäsi kauheaa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisesti onnettomia ovat he jotka täyttävät elämänsä tarpeettomilla ja kalliilla turhuuksilla.

Terveisin Karjalan metsänerakko

Vierailija
62/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen eronnut ja asun yksin. Mulla ei ole eläimiä, lapsia, eikä miestä, joten shoppailu korvaa mulla niiden puutteen. Tykkään hemmotella itseäni ja mulla on aina joku paketti jostain tulossa. Nytkin on yksi hakematta ja toinen matkalla. Omat on rahani ja käytän ne mihin haluan. En kannata minimalismia, en näe siinä mitään järkeä, enkä halua käyttää muitten vanhoja lumppuja, kengistä nyt puhumattakaan 🤯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikuisesti onnettomia ovat he jotka täyttävät elämänsä tarpeettomilla ja kalliilla turhuuksilla.

Ja mua ei taas saisi villit hevosetkaan muuttamaan johonkin alkeelliseen metsätölliin.

Vierailija
64/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi alushousuja, uimapukuja tai mitään alusasuja käytettyinä.

Harvemmin missään kirpparilla käytettyjä alushousuja myydäänkään...

Vierailija
65/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ei taas saisi villit hevosetkaan muuttamaan johonkin alkeelliseen metsätölliin.

En suosittelisikaan. Ensimmäisenä talvena kuolisit nälkään ja pakkaseen.

Vierailija
66/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi vaikeaa. Olin muutama vuosi sitten ostolakossa, enkä ole sen jälkeenkään tuntenut suurempaa intoa shoppailuun.

Vierailija
67/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön elää noin muutenkin. Teini kuluttaa enemmän, bussilippu, viikkoraha, harrastus, vaatteet, meikit. Minä en kuluta, ruokaostokset eivät ole kuluttamista

Vierailija
68/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insta ja facepäivitysten määrä romahtaisi.

Voi harmi kun en ole kummassakaan. Ilmankos mulla ei ole pakonomaista shoppailuvimmaa.

Vierailija
69/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi ihan ok, mutta lomat olisi surkeita. Ei voisi hemmotella itseä millään, mennä paikkoihin ja tapahtumiin tai viedä lapsia mihinkään. Aina vain kotona. Se olisi kamalaa.

Vois kyllä kokeilla jonkin en-osta-mitään-turhaa -kuukauden. Mutta miten se turhakin määritellään? Onko vaikka yksi karkkipussi viikossa turhuutta? Missä menee raja?

Vierailija
70/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuisi samanlaisena kuin tähänkin asti. Ei ole tapana ostella ylimääräistä. 

Vierailija
71/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovinkin moni ala- tai yläosa menisi huonoon kuntoon pitäisi lopettaa työt, koska käytettynä ei saa sopivassa koossa vaatteita, joissa olisi soveliasta mennä töihin. 

Vierailija
72/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ostaa tähän asuntoon mitään. Olen hometoipuja ja kemikaaliherkkä, ja nyt tämäkin asunto on minulle sopimaton.

Koti on mysteeri. Samoin työssäkäynti tmv.

Turha ostaa mitään, paitsi konjakkia.

Lääkkeeksi.

Ei sitä paljon kulu.

Ainahan voin panostaa talvitelttaan tai mennä asumattomaan ok taloon.

Olen huomannut että kalliit tavarat joilla on joku tieteellinen pointti, on loppupeleissä hyvin vähän tekemistä minkään kanssa.

Esim Olen pitkään kärsinyt vartalokivuista ja ostanut vaikka mitä sänkyjä. Paras on kuitenkin ihan peruspatja, n 80e. Suoraan lattialla.

Kahviin ei mene, tupakkaan ei mene. En meikkaa, en shoppaile.

Tulo on niin pientä että ulosoton pitäisi maksaa ennenkuin vois alkaa perimään.

Vierailija
73/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Ylimääräistä ei tarvitse mihinkään.

Shoppailu turhaan on muutenkin saatanasta.

Vierailija
74/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää elämää minä olen tähänkin asti elänyt ostelematta mitään turhaa. Ei siis muuttuisi millään tavalla. 

75/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä juuri mitään tapahtuisi, kun en muutenkaan ostele hirveästi ylimääräisiä.

Vierailija
76/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen elänyt jo monta vuotta. Jos kaikki muutkin alkaa niin saattaapi tulla paljon konkursseja.

Vierailija
77/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh... Luulen, että suurin osa suomalaisista ostaa "vain tarpeeseen" ja "pakon edessä"

Pienellä osalla ei yksinkertaisesti ole varaa muuhun, toinen pieni osa tekee sen ihan järkevän rahankäytön vuoksi ja loput pitävät ostoksiaan järkevinä, oli niitä paljon tai ei.

Vierailija
78/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun turhat ostokset tällä hetkellä on hieronta, ravintolaruoka ja konserttiliput jne jne. Tavaraa olen ostanut vain tarpeeseen iät ja ajat. Eli muutos tulisi vapaa-ajan ankeutumiseen ja aloituksessa taisi olla myös käytettynä ostaminen, jota en ole jaksanut tehdä. Kun harvoin jotain tavaraa ostan, ostan laadukasta ja uutena, koska käytän tuotteen loppuun asti.

Vierailija
79/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, inhoan muutenkin shoppailua. Ostan vain sitä mitä tarvitsen ja senkin tilaan netistä alennuksella.

Vierailija
80/80 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan joutuisin luopumaan vain satunnaisista kahvila/lounas/museokäynneistä ja ilmeisesti vapaa-ajanreissuista. Joulukuusen tilalle tulisi kai takapihalta pieni taimi maljakkoon ja leikkokukkia ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä