Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuisi, jos et saisi vuoteen ostaan mitään ylimääräistä?

Vierailija
03.08.2023 |

Vain ruokaa, pakolliset lääkkeet ym. Ei mitään vaateshoppailuja ellei ole ihan pakko ja silloinkin käytettynä. Samaten huonekalut ja sisustusjutut vain pakon edessä ja käytettynä. Olisiko elämäsi kauheaa?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Talvisaappaani ovatnkauheat, mutta kai niilläkin pärjää.

Potisin vain syyllisyyttä, etten pidä talouden rattaita pyörimässä, vaikka minulla olisi varaa. Minun takiani joku joutuu työttömäksi.

Miksi olet ostanut kauheat talvisaappaat? Jos olet pystynyt niitä viimetalvenkin käyttämään, niin kai niillä nyt yhden talven lisää voit mennä. Seuraavaksi talveksi voisit taas ostaa uudet kauheat talvisaappaat.

Vierailija
42/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. Talvisaappaani ovatnkauheat, mutta kai niilläkin pärjää.

Potisin vain syyllisyyttä, etten pidä talouden rattaita pyörimässä, vaikka minulla olisi varaa. Minun takiani joku joutuu työttömäksi.

Miksi olet ostanut kauheat talvisaappaat? Jos olet pystynyt niitä viimetalvenkin käyttämään, niin kai niillä nyt yhden talven lisää voit mennä. Seuraavaksi talveksi voisit taas ostaa uudet kauheat talvisaappaat.

No eihän ne olleet kauheat viime talvena, kun kani ei ollut vielä purrut reikiä niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes varaa ostella ylimääräisiä. Ei huvishoppailua.

Vierailija
44/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Normaali elämäni jatkuisi. Noin minä nytkin elän.

Sama juttu. Ei mitään muutosta! Rahat menee nimenomaan 1) ruokakauppaan 2) apteekkiin 3) matkalippuihin.

Vierailija
45/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi mitenkään. Mutta jos en saisi ostaa haluamani merkkien hygienia- ja ihonhoitotuotteita, tai en pääsisi kotoani mihinkään matkoille tai kulttuurijuttuihin tai illanviettoihin... Sitten olisi elämä ankeaa.

Vierailija
46/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuottaisi vaikeuksia. Ostan  tavaraa vain todelliseen tarpeeseen. Oli viime vuoden vaatteiden ostolakossa (johon kuului myös kengät, laukut yms.) ja tuo aika meni ilman mitään hankaluuksia. Tämän vuoden puolella olen ostanut lenkkarit (kun edelliset hajosivat) ja mekon (joten olenkäyttänyt lähes päivittäin koko kesän).

Vierailija
47/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaajäätelötehdas menis konkurssiin.

Vierailija
48/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt noin kohta 24 vuotta. Minulla on ulosotossa 300 000 euroa. Sen enempää selittämättä, velka koostuu summista, joita maksan nyt yksityishenkilölle. Velka vanhenee sen täytettyä 25 vuotta. Voin vaikka kuolla ennen sitä. Vouti vie kaiken, mitään en ole hankkinut näiden vuosien aikana uutena. Jos reilun vuoden päästä saan ensimmäisen eläkkeeni itselleni, menen Absille syömään.

Vierailija
49/80 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu mikä lasketaan ylimääräiseksi. Esim eilen ostin kaupasta mehujään kun teki mieli. Ja viikonloppuna haettiin sushia. Nämähän on periaatteessa ylimääräistä "luksusta". Mutta aika ankeaa silti olisi jos ei voisi vuoteen syödä tai juoda mitään ylimääräisiä herkkuja. Varmaan myös suoratoisto- ja äänikirjasovrllukset lasketaan ylimääräiseksi, niitäkin tulisi ikävä.

Vierailija
50/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sopeutuisi

Vierailija
51/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon keski-ikäinen, ja mulla on jo kaikkea. En halua muutenkaan ostaa mitään, jäisipä se vähäkin turha pois. Luulen, että olisin tosi onnellinen. On kivaa, kun ei mene aikaa ja energiaa tavarasta haaveiluun. Se ei kuitenkaan lopulta ole tärkeää.

Vierailija
52/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oikeasti saisi ostaa mitä vaan, kunhan on käytettyä?

Vierailija
53/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut, eikä ole tapahtunut mitään.

Vierailija
54/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, varmuusvarastoa riittää kaikessa myös vaatteissa. En voi kuvitella luuhaavani ostareilla rättikaupoissa.

Vierailija
55/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman vaate-ja sisustusshoppailuja voisinnkin elää mutta ilman kosmetiikkaa en. Eli pakko olisi ainakin ostaa hammastahnat, harjat, shampoot, hoitoaineet, kasvo-ja vartalonhoitotuotteet, hiusmuotoiluaineet, kynsituotteet, meikkejä, ym.

Ei onnistuisi jos kosmetiikka olisi pois listalta.

Vierailija
56/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mikään ongelma olla ostamatta ylimääräistä. Mutta olisi kauheaa, jos joutuisin ostamaan vaatteeni käytettynä. Alushousuja ja sukkia olisi varmaan pakko hankkia ja todennäköisesti kengätkin. Mitään noista en halua käytettynä ostaa.

Vierailija
57/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin hulluksi, masentuisin ja hyppäisin junan alle.

Vierailija
58/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko palvelut ja elämykset tähän myös? Sitten voisi tulla vähän tylsät lomat, yleensä ollaan jossain reissussa käyty, uimahallissa tai hoplopissa arkenakin epäsäännöllisesti.

Lasten synttäri- ja joululahjat jäisi varmaan vähän suppeiksi. Omia "tarpeitani" pystyn kyllä helposti siirtämään, olen jo 1,5 vuotta ollut ostamatta kännykän kanssa yhteensopivia kuulokkeita ja uutta vyötä.

Vierailija
59/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen shoppaaja.kärsisin hirveästi ,jos ei saisi ostaa esim. kauneustuotteita ja hygieniatuotteita kasoittain. kengät myös kuluu helposti, joten voisi olla vaikeaa.

en tykkää ankeilla yhtään,vähävaraisenakin nautin elämästä täysillä.en ole yhtään minimalismin kannalla,vaan more is more.

Vierailija
60/80 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko esimerkiksi suoratoistopalveluita olla? Spotify esimerkiksi korvaa aika monen esineen olemassaolon ja ostamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme