Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikoita 8e/l - kannattaisiko ite mennä poimimaan?

Vierailija
03.08.2023 |

Lähin metsäsi on 10km päässä.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain max 10% marjasadosta kerätään metsistä. 

Työttömyyskorvaukset pitäisi katkaista marjastusajaksi, 2kk. 

Alkaisi syntyä vipinää?

Työtön saisi liikuntaa ja hyvää mieltä. Yhteiskunta hyötyisi. Marjat tulisi poimittua metsistä. 

Kaikki hyötyisi. Kyllä se 500-600€ sieltä helposti tulisi kuukaudessa.

Kunta voisi järjestää linja-autokuljetuksen marjamaille .  Työttömyyskorvaukset pois ainakin kuukaudeksi kokonaan Suomesta.  Siihen loppuisi työttömyys elokuulta.

Vierailija
162/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta lähden taas pojan kanssa keräämään. Aikaa käytetään 2h. Eilen saatiin 2h 50€. Tänään jos saisi saman.

Vastaan itselleni. Mentiin metsään 13.00 -14.56 juon limua terassilla. 50€ rikkaampana.

Väittäisin että ihan kohtuullinen ansio 8v pojan kanssa alle 2 tunnista.

Vastaan uudelleen itselleni. Lähden illalla vielä keräämään yhden 50€ lisää. Ei mun mielestä paha 150€ nettorahaa 3 päivän aikana. Helposti pystyisi ilman poikaa keräämään 5-10ämpäriä päivässä. Poika vaan tylsistyy nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta lähden taas pojan kanssa keräämään. Aikaa käytetään 2h. Eilen saatiin 2h 50€. Tänään jos saisi saman.

Vastaan itselleni. Mentiin metsään 13.00 -14.56 juon limua terassilla. 50€ rikkaampana.

Vastaan uudelleen itselleni. Lähden illalla vielä keräämään yhden 50€ lisää. Ei mun mielestä paha 150€ nettorahaa 3 päivän aikana. Helposti pystyisi ilman poikaa keräämään 5-10ämpäriä päivässä. Poika vaan tylsistyy nopeasti.

Korjaus 150€ 2 päivän aikana 😁

Vierailija
164/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti mustikoita poimivat ja myyvät täällä Suomessa asuvat. Poimijoissa on ala-ikäisistä eläkeläisiin ja työttömistä opiskelijoihin. Osa on täällä syntyneitä ja osa tänne muuttaneita. Ulkomailta pelkästään marjoja poimimaan ei ainakaan tänne päin tänä vuonna ollut mitään ryntäystä

Minä olen toistaiseksi poiminut 25 ämpärillistä ja osa-aikaisesti normaalia työtä tekevälle hyvä alku. Huomenna ja samoin koko loppuviikko siitä eteenpäin vapaata ja menee mustikkabisneksen parissa.

Vierailija
165/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä, vaikka keräisit 20 pv kuukaudessa se olisi 1500€ puhtaana. Voittaa työttömyyskorvaukset mennentullen.

Vierailija
166/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi. Maksan mieluummin. Eikö se ole vain hyvä että joku maksaa niille jotka sillä haluavat tienata?

Ei mustikoita poimimalla muut tienaa kun thaimaalaiset, kun elävät thaimaassa loppuvuoden.

Ai ei. Hyvä mustikkapaikka ämpärin keräys kestää 45-60min. Teet 8h päivä, päivän päätteeksi vedät imuri putsaimella marjat menee n1h. Olet tehnyt 9h töitä vrk aikana. Ja tienaat noista marjoista 500-800€ nettona.

Toistat tuon 30 päivää.

Mistä ihmeestä sä vedät 80 litraa päivässä?

Eikä roskaisia ja kantaisia mustikoita haluta ostaa.

Vierailija
167/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, itse poimituista ei tarvitse maksaa veroa lainkaan, myydessäkään.

Vierailija
168/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi. Maksan mieluummin. Eikö se ole vain hyvä että joku maksaa niille jotka sillä haluavat tienata?

Ei mustikoita poimimalla muut tienaa kun thaimaalaiset, kun elävät thaimaassa loppuvuoden.

Ai ei. Hyvä mustikkapaikka ämpärin keräys kestää 45-60min. Teet 8h päivä, päivän päätteeksi vedät imuri putsaimella marjat menee n1h. Olet tehnyt 9h töitä vrk aikana. Ja tienaat noista marjoista 500-800€ nettona.

Toistat tuon 30 päivää.

Mistä ihmeestä sä vedät 80 litraa päivässä?

Eikä roskaisia ja kantaisia mustikoita haluta ostaa.

Metsästä. Ja joo imuriputsari on kova keksintö. 2* läpi niin voi myydä siivottuna.

Vierailija
169/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä, vaikka keräisit 20 pv kuukaudessa se olisi 1500€ puhtaana. Voittaa työttömyyskorvaukset mennentullen.

Joo kerätään varmasti nyt ainakin seuraava 10pv vähintään 50€ päivässä. On kyl todella helppoa rahaa. Laitoin Facebook kirppikselle ilmoituksen ja tilauksia olisi liikaakiin.

Vierailija
170/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso homma kantaa ämpäreitä metsästä kotia  ja sitte myyntipaikalle.

Kävelleen 300 kiloa niskassa paarikytä kilsaa..

Vierailija
171/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ja missä maksaa 50e per ämpäri?

Vierailija
172/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poimin aina itse. Tiedän mistä on poimittu ja lisäksi nautin metsässä olosta.

Tänä vuonna on mansikan hintakin ollut niin suolainen, että istutin pihamaalle 25 mansikan pistokasta, josko niistä ensi kesänä saisi omat mansikat.

Vierailija
173/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk seudulla ihan perus hinta.

Vierailija
174/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain max 10% marjasadosta kerätään metsistä. 

Työttömyyskorvaukset pitäisi katkaista marjastusajaksi, 2kk. 

Alkaisi syntyä vipinää?

Voihan sen tuen katkaista, jos annat työtä ja maksat siitä palkkaa?

Olen työtön ja nimenomaan siksi kerään, koska se on tuloa tuen päälle ja se säästyy pahan päivän varalle.

Jos multa tuki menis niin se ois +-0.

Ja miksi kaikki on ajamassa työttömät ilmaiseksi töihin, miksi aina unohtuu se, että pitäis olla se palkanmaksajakin?

Olen aivan varma, että metsät tthjentyisi jos joku maksaisi kunnon palkkaa ja järjestäisi kyydityksen metsään. En itsekään pääsisi autottomana täältä kaupungista 20 kilometrin päähän jos mulla ei olis autollista kaveria, sinne ei julkiset kulje, enkä kyllä tajua miten mä ämpäritolkulla saisin edes bussissa kannettua mitään.

Vierailija
175/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normihinta tuo 50 euroa. Toki aina joku myy halvemmalla mutta kaikki menee mitä ehtii kerätä joten tyhmäähän se vain on.

Vierailija
176/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä Savossa myös ollut useamman vuoden. Ensimmäisistä marjoista voi pyytää enemmänkin eikä kukaan ole ikinä kitissyt hinnoista.

Vierailija
177/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

,50 on halpa PK seudulle. Mä kerään mikkelis ja myyn Sipoossa 10€ enemmän saa siel eli 60€ ämpäri.

Vierailija
178/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kannata se ei ole ihan kevyttä hommaa, lisäksi punkit ja hirvikärpäset yms. riesana

Jos tykkää muutenkin ulkoilla ja metsässä oleskella niin tuossapa kaks kärpästä samalla iskulla

Ihminen, joka täällä kyselee kannattaako itse poimia, tuskin tykkää ulkoilla ja oleskella metsässä. 

Vierailija
179/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesän mustikkamyyntisaldo 1000 euroa. Tänä kesänä en myy kun mustikkaa on vähemmän. Kerään vain omalle perheelle. t. Työtön luuseri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi