Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustikoita 8e/l - kannattaisiko ite mennä poimimaan?

Vierailija
03.08.2023 |

Lähin metsäsi on 10km päässä.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä jaksaisi erikseen lähteä minnekään metsään. Jos satun olemaan mökillä ja jos siellä sattuu olemaan mustikoita, voi poimia niitä, mutta ihan mielelläni maksaisin kyllä 8e.

Vierailija
122/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikkametsät löytää nettipalvelusta, ei tarvitse itse edes etsiä. Laiskuutta, jos ei työttömänä vaivaudu edes ämpärillistä keräämään.

Minun mustikkametsät alkavat kotipihalta ja lapsuuden maisemista ja muutama päivä sitten kävin mustikasta ja sain kerättyä noin puoli litraa ja viivyin metsässä lähes 3 tuntia. Ja olen eläkkeellä.

Mistä ihmeestä kaupunkilaiset löytävät netistä mustikkametsät, kun me metsänomistajatkaan niitä löydään, vaan autolla joudutaan ajelemaan kymmeniä kilometrejä, kun mustikka kasvaa eri paikassa jona vuosi. Jos nettiin on merkitty mustiikamaasto, se ei vielä tarkoita mustikoita, koska sato riippuu pölyttäjistä ja sää olosuhteista.

Ja kuka niitä mustikkapaikkoja netissä päivittää, jos joku on ehtinyt kerätä, ei niitä seuraavalle ole.

Montako litraa itse olet kerännyt mustikkaa?

3h puoli litraa. Sait siis 350g mustikkaa 3 tunnissa. Eli 117g/h.

Yksi mustikka painaa 2-3g. Suomeksi keräsit tuona aikana 1 mustikan vähän reiluun minuuttiin.. melko hidas on tahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi. Maksan mieluummin. Eikö se ole vain hyvä että joku maksaa niille jotka sillä haluavat tienata?

Ei mustikoita poimimalla muut tienaa kun thaimaalaiset, kun elävät thaimaassa loppuvuoden.

Ai ei. Hyvä mustikkapaikka ämpärin keräys kestää 45-60min. Teet 8h päivä, päivän päätteeksi vedät imuri putsaimella marjat menee n1h. Olet tehnyt 9h töitä vrk aikana. Ja tienaat noista marjoista 500-800€ nettona.

Toistat tuon 30 päivää.

:DDD Ai ämpärillisestä koneputsattua mustikkaa tienaat 800€

Luetunymmärtäminen sakkaa.

Vierailija
124/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikkametsät löytää nettipalvelusta, ei tarvitse itse edes etsiä. Laiskuutta, jos ei työttömänä vaivaudu edes ämpärillistä keräämään.

Minun mustikkametsät alkavat kotipihalta ja lapsuuden maisemista ja muutama päivä sitten kävin mustikasta ja sain kerättyä noin puoli litraa ja viivyin metsässä lähes 3 tuntia. Ja olen eläkkeellä.

Mistä ihmeestä kaupunkilaiset löytävät netistä mustikkametsät, kun me metsänomistajatkaan niitä löydään, vaan autolla joudutaan ajelemaan kymmeniä kilometrejä, kun mustikka kasvaa eri paikassa jona vuosi. Jos nettiin on merkitty mustiikamaasto, se ei vielä tarkoita mustikoita, koska sato riippuu pölyttäjistä ja sää olosuhteista.

Ja kuka niitä mustikkapaikkoja netissä päivittää, jos joku on ehtinyt kerätä, ei niitä seuraavalle ole.

Yksi mustikka painaa 2-3g. Suomeksi keräsit tuona aikana 1 mustikan vähän reiluun minuuttiin.. melko hidas on tahti.

ööö no jos ei ole mustikoita niin niiden ettimiseen äkkiä menee paljonkin aikaa. Ihminen kävelee hyvällä tiellä sen 5km/h, metsässä liikkuessa etenkin kokemattomalla murto-osan tuosta. Kiva nähdä välillä realistisiakin kirjoituksia eikä joidenkin oikeistotrollien laskelmia kun itse joko keräävät hyviltä paikoilta mökkimetsistä tai eivät oo koskaan metsässä käyneetkään

Vierailija
125/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaamieltä. Kannatan työttömyyskorvausten katkaisemista marjojen poiminta-ajalle.

Yksi parhaista ideoista pitkään aikaan. Jotainha on kuitenkin tehtävä, ettei maa ajaudu konkurssiin.

Katotaan eka kun orpo ja purra käy ilman autoa omin käsin poimimassa sen tonnin eestä mustikoita metästä. ja sit voidaan miettiä paljonko niitä mustikoita löytyy jos kaikki työttömät laitetaan niihin lähimetsiin tekemään samaa

Miksi ilman autoa? Tuolta nettiautosta saat katsastetun auton 500€:lla ja allekin. Niitä on kymmeniä siellä, voit valita. Osarahoituksella muutama kymppi kuussa jos ei käteistä juuri satu olemaan.

Yhdellä päivän poiminnalla (kuten täällä aimemmin kerrottu) parhaimmillaan saat sen autonhinnan takaisin. Miksi kaikki asiat on jollekin niin vaikeita?

Jos sä kehariapina osaist alkeellisintakaan matematiikkaa niin tajuaisit että tuo 500-800€/päivä poiminta oli ihan perseellen laskettua :D kaikkea ei ratkasta sen perusteella mitä jotkut mamampalstan idiootit ylänuolittaa

Harvoin törmään täällä tuollaisiin saamattomiin ja silti täynnä vihaa muihin, kuin sinä:

Thaipoimija paiskii 13-tuntista työpäivää – "Hyvältä paikalta olen poiminut 200 kiloa mustikkaa päivässä"

Ulkomaiset marjanpoimijat eivät lähde sokkona marjojen perään. Porukka kulkee etukäteen etsittyjen marjapaikkojen perässä alueelta toiselle. Oppi suomalaisesta metsästä ja marjoista on saatu aiemmin poimimassa käyneiltä jo kotimaassa.

https://yle.fi/a/3-8189835

Vierailija
126/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaamieltä. Kannatan työttömyyskorvausten katkaisemista marjojen poiminta-ajalle.

Yksi parhaista ideoista pitkään aikaan. Jotainha on kuitenkin tehtävä, ettei maa ajaudu konkurssiin.

Katotaan eka kun orpo ja purra käy ilman autoa omin käsin poimimassa sen tonnin eestä mustikoita metästä. ja sit voidaan miettiä paljonko niitä mustikoita löytyy jos kaikki työttömät laitetaan niihin lähimetsiin tekemään samaa

Miksi ilman autoa? Tuolta nettiautosta saat katsastetun auton 500€:lla ja allekin. Niitä on kymmeniä siellä, voit valita. Osarahoituksella muutama kymppi kuussa jos ei käteistä juuri satu olemaan.

Yhdellä päivän poiminnalla (kuten täällä aimemmin kerrottu) parhaimmillaan saat sen autonhinnan takaisin. Miksi kaikki asiat on jollekin niin vaikeita?

Jos sä kehariapina osaist alkeellisintakaan matematiikkaa niin tajuaisit että tuo 500-800€/päivä poiminta oli ihan perseellen laskettua :D kaikkea ei ratkasta sen perusteella mitä jotkut mamampalstan idiootit ylänuolittaa

Harvoin törmään täällä tuollaisiin saamattomiin ja silti täynnä vihaa muihin, kuin sinä:

Thaipoimija paiskii 13-tuntista työpäivää – "Hyvältä paikalta olen poiminut 200 kiloa mustikkaa päivässä"

Ulkomaiset marjanpoimijat eivät lähde sokkona marjojen perään. Porukka kulkee etukäteen etsittyjen marjapaikkojen perässä alueelta toiselle. Oppi suomalaisesta metsästä ja marjoista on saatu aiemmin poimimassa käyneiltä jo kotimaassa.

Niin, ammattilainen jolla on hyvät työporukat mukana, logistiikkaketjut ja marjapaikat valmiina.

Vierailija
127/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ei ainakaan ole juurikaan mustikkaa, kun koko alkukesä oli niin kuiva.

Vierailija
128/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ööö no jos ei ole mustikoita niin niiden ettimiseen äkkiä menee paljonkin aikaa. Ihminen kävelee hyvällä tiellä sen 5km/h, metsässä liikkuessa etenkin kokemattomalla murto-osan tuosta. Kiva nähdä välillä realistisiakin kirjoituksia eikä joidenkin oikeistotrollien laskelmia kun itse joko keräävät hyviltä paikoilta mökkimetsistä tai eivät oo koskaan metsässä käyneetkään

No hemmetti jos 3h on kiertänyt ja saa 0.5l niin joko ei ole metsään mennyt tai sit ei vaan ole marjaa ollenkaan.

Vierailija
129/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkään siinä kunnossa että pääsee suolle ja metsään niin toki kannattaa itse käydä poimimassa, poimin pakkaseen 5 kg lakkoja 2 tunnissa, torilla ne maksaisi 120 €

Vierailija
130/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänään maksetaan se 8€/kg niin 1600€ tuostakin tulis. Siis päivässä. Toki kaikki ei pysty, eikä kaikkina vuosina. Mutta ulkomailta näköjään kannattaa tulla keräämään. Thaikuissa ei "Kela" elätä -siinä yksi syy.

Vierailija
131/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin ei ainakaan ole juurikaan mustikkaa, kun koko alkukesä oli niin kuiva.

Missä päin?

Vierailija
132/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies 47 kirjoitti:

Helposti poimii 10 litraa päivän aikana jos on hyvät paikat. Itse olen käynyt fillarilla poimimasssa 20 km päässä. Otan 2 10 litran ämpäriä mukaan joissa on kansi

joo-o. menomatka onnistuu, poimiminen onnistunee, mutta miten ihmeessä sä tasapainoilet kahden täyden 10-litrasen ämpärin kanssa 20 kilsan matkan polkupyörällä?

Miksi toisille kaikki vaan on liian vaikeaa?

mutta mihin sä ne ämpärit sijoitat? toinen tarakalle ja toinen reppuun?

Reppuun saa menemään usein ainakin suorakulmion muotosia ämpäreitä.

Vierailija
133/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden taas pojan kanssa keräämään. Aikaa käytetään 2h. Eilen saatiin 2h 50€. Tänään jos saisi saman.

Vierailija
134/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tänään maksetaan se 8€/kg niin 1600€ tuostakin tulis. Siis päivässä. Toki kaikki ei pysty, eikä kaikkina vuosina. Mutta ulkomailta näköjään kannattaa tulla keräämään. Thaikuissa ei "Kela" elätä -siinä yksi syy.

Hyvä vertailla jotain ammattilaisen huippukeräysmääriä :D

Sama sanoo että usain boltti juoksee satasen kymmeneen sekuntiin. Siispä normaali ihminen voi tuolla kadulla mennä jos ei nyt ihan samaa vauhtia, niin melkeen ainakin.

Vierailija
135/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kannata se ei ole ihan kevyttä hommaa, lisäksi punkit ja hirvikärpäset yms. riesana

Just katoin hirvikärpästen elinkaarta. Lenteleviä alkaa olla vaivana elokuun puolenvälin paikkeilla, ja siitä sitten syyskuun loppupuolelle. Ennemmin siellä mettissä nyt mustikka-aikaan on hyttysiä.

Hyttysiin tehoaa karkotesuihkeet. Hirvikärpäsiin ei mikään.

Mutta en ostais 8 euron litrahinnalla nyt, kun niitä kuitenkin mettistä vielä voi löytyä, tosin tänä kesänä lienevät aika pieniä marjoja...  Paljonkos se pakastemustikkapussi maksaa kaupan pakastealtaasta noukittuna? Tuoreidenkaan osalta ei ole mitään takeita, että ovat suomalaisista mettistä poimittuja, ainakaan jos torilta ostat. 

Vierailija
136/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä niin rankkaa selälle, että korkeintaan 2-3 tuntia pystyy kykkimään putkeen. Joskus nuorempana onnistuin saamaan pahat iskiasvaivat keräämällä liikaa mustikkaa. Sitten en pystynytkään edes kävelemään vähään aikaan.

Vierailija
137/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen auton hankintahinnan lisäksi maksat myös liikennevakuutuksen 700-900€, autoveron 250€, katsastus 100€, kesä- ja talvirenkaat 1500€, polttoaineet 2€/litra, korjaus ja huolto jne.

Voi voi kun kaikki on niin vaikeata. Ei voi ansaita kun pitää sijoittaa työvälineeseen. Mene taxilla sitten, siltikin jäät voitolle.

Ps. 3 miljoonalla ihmisellä on jo auto. Miten he ovat selvinneet, kysy joltakin jolla jo on.

Vierailija
138/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sen auton hankintahinnan lisäksi maksat myös liikennevakuutuksen 700-900€, autoveron 250€, katsastus 100€, kesä- ja talvirenkaat 1500€, polttoaineet 2€/litra, korjaus ja huolto jne.

Voi voi kun kaikki on niin vaikeata. Ei voi ansaita kun pitää sijoittaa työvälineeseen. Mene taxilla sitten, siltikin jäät voitolle.

Ps. 3 miljoonalla ihmisellä on jo auto. Miten he ovat selvinneet, kysy joltakin jolla jo on.

En tiiä miten normaalit ihmiset pärjää jos ihan totta puhutaan. Itte en jaksas yhtään arkirumbaa t eri

Vierailija
139/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maksaa puhdistettu mustikka 5 euroa litra.

Taidan ostaa vähän ja poimia vähän.

Vierailija
140/179 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies 47 kirjoitti:

Helposti poimii 10 litraa päivän aikana jos on hyvät paikat. Itse olen käynyt fillarilla poimimasssa 20 km päässä. Otan 2 10 litran ämpäriä mukaan joissa on kansi

joo-o. menomatka onnistuu, poimiminen onnistunee, mutta miten ihmeessä sä tasapainoilet kahden täyden 10-litrasen ämpärin kanssa 20 kilsan matkan polkupyörällä?

Miksi toisille kaikki vaan on liian vaikeaa?

mutta mihin sä ne ämpärit sijoitat? toinen tarakalle ja toinen reppuun?

Reppuun saa menemään usein ainakin suorakulmion muotosia ämpäreitä.

Ennemmin jossain taajamien läheisyydessä olevissa mettissä saa pyörällä mustikkamettään lähtenyt pelätä että joku käy hajottamassa pyörää sillä välin kun on marjoja poimimassa. Nää kullannuput kun ovat nyt taas pari viikkoa keskenään äiskän ja iskän lomien loputtua niin mitäs ne muuta kuin kylillä pahanteossa kiertelevät. Multa pöllittiin renkaista kerran venttiilit, oli se sitten kiva tallustella marjasaaliin kanssa pyörää taluttaen kilometrien matka himaan...

Sellasta! Idioottikakarat... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi