Kumpaa teillä syödään enemmän: paisti- vai sika-nauta-jauhelihaa?
Kommentit (24)
sisäfilettä (kotimaista, naturellement) ja jauhan siitä itse ihanaa jauhelihaa perheelleni.
t. kotitalousihme
Jos mies, niin se ostaa aina paistijauhelihaa, itse ostan vain sika-nautaa, koska se on paljon halvempaa, enkä huomaa maussa eroa. Ylipaino-ongelmia ei ole, joten rasvakaan ei pelota.
Siis tämähän on tämä ikiaikainen juttu, jonka minä kuulin ja tiedostin jo lapsena. Ne jotka halusivat ruuallansa leveillä ja näyttää osaavimmilta kokeilta kuin olivat, ostivat paistijauhenlihaa. Se johtui siitä, että ennen liha ostettiin aina lihatiskiltä.
Nykyään on aika typerää ostella ns. parempaa (=kalliinpaa), vain koska haluaa näyttää fiksummalta. Lihan saa valmiissa pakkauksissa. On ihan täysin makuasia kummasta tykkää, ja millaiseen ruokaan minkäkinlainen liha sopii.
Niin ja sille yhdelle: ei sitä ole koskaan koiranruokaa lihatiskiltä ihmisten ruuan vierestä myyty.
Ihminen on sitä mitä syö kuka haluaa olla sika :D
Vierailija:
Niin ja sille yhdelle: ei sitä ole koskaan koiranruokaa lihatiskiltä ihmisten ruuan vierestä myyty.
Joku on ilmeisesti ottanut äitinsä sanat vähän liian tosissaan :D :D kyllä se sika-nauta olisi tosiaan siellä eläintenruokahyllyssä jos se olisi eläimille tarkoitettu.
Paistijauheliha on pahaa ja possun jauhelihaa ei meidän tuppukylästä saa.
Possua ostan aina, kun käyn isommassa kaupassa...
sika-nauta on muuten ymmärtääkseni suunnattu eläintenruokaan (kissat, koirat tms lihansyöjä-lemmikit)
Mä en jostain syystä pidä paistijauhelihasta.
Sitten nautaa, ja joskus tosi harvoin sikanautaa
sika-nauta on parempaa, kokeilkaapa bolognaise paistista tai s-n. Meillä syödään porsaan jauhelihaa ja joskus sitä sekoitettuna paistijauhelihaan.
No mulle on jo lapsuudenkodissa opetettu, että sika-nauta on eläimille tarkoitettu... Joten sitten äitinikin on idiootti, niinkö?
Eihän siinä mitään pahaa ole jos sitä ihmisetkin syö, ei eläinten purkkiruuatkaan ole meille myrkyllisiä, samaa tavaraa kuin nk. nötkötti.
Tosiasia kuitenkin on, että sika-nauta sopii moneen herkulliseen perinneruokaan paremmin...esim. lihapullat, lihamakaronilaatikko, jauhelihakeitto jne.
Vai minkä takia sinun ( ja äitisi) mielestäsi sianliha on eläinten ruokaa?
Vierailija:
No mulle on jo lapsuudenkodissa opetettu, että sika-nauta on eläimille tarkoitettu... Joten sitten äitinikin on idiootti, niinkö?
Sikajauheliha haisee ruskistettaessa niin kammottavalle, etten voi sitä ostaa.