Mitä sinä opiskelit aikuiskoulutustuella?
Minä hankin opettajanpätevyyden eli suoritin pedagogiset opinnot (n. 9 kk).
Kommentit (41)
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja opintoja jäljellä vielä puolitoista vuotta. Opiskelen töiden ohessa, mutta välillä olen opintovapaalla.
Luokanopettajasta erityisopettajaksi 1v.
Ainoa järkevä on prosessi ala. Nopea koulu sairaat palkat.
Perushoitajasta sairaanhoitajaksi (2 1/2 v.,erikoistuin samalla).
Koska aikuiskoulutustuki lakkautetaan?
Mielestäni epäreilu tuki ja hyvä että lakkautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin epäreilu tuki? On mahdollistanut monen aikuisen ihmisen uudelleen kouluttautumisen tai jatko-opinnot. Pula tekijöistä joillakin aloilla olisi vieläkin suurempi jos ei tuota tukea olisi ollut olemassa ja sen vuoksi moni jättänyt opiskelematta esim. sairaanhoitajaksi. Kyllä hallitus kusee omaan nilkkaan kun lakkauttaa kyseisen tuen.
Kauppatieteiden maisteriksi. 4pvä viikossa palkkatyö, 1pvä viikossa opintovapaa ja viikonloput luonnollisesti myös opiskelua. Vuosi takana, vuosi edessä, gradu sitten työnohessa ilman opintovapaata
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lainkaan epäreilu tuki. Olet vain katkera kun et sitä saa kun ei täyty 8 vuoden työkokemus eikä vähintään vuoden kestänyt työsuhde.
Mielestäni on oikein, että kaikki opiskelijat joutuvat samalle viivalle. Ei ole oikein, että esimerkiksi työtön ei saa korkeakouluopintoihin aikuiskoulutustukea, vaikka kaikkein eniten hyötyisi siitä toisin kuin vakitöissä olevat.
Ehkä opiskelijoiden asiat alkaisi lopulta kiinnostaa päättäjiä, kun ei olisi ylimääräisiä tukia jo valmiiksi hyväosaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on oikein, että kaikki opiskelijat joutuvat samalle viivalle. Ei ole oikein, että esimerkiksi työtön ei saa korkeakouluopintoihin aikuiskoulutustukea, vaikka kaikkein eniten hyötyisi siitä toisin kuin vakitöissä olevat.
Ehkä opiskelijoiden asiat alkaisi lopulta kiinnostaa päättäjiä, kun ei olisi ylimääräisiä tukia jo valmiiksi hyväosaisille.
Mä en tiennytkään olevani jotenkin hyväosainen raskasta kolmivuorotyötä tekevänä lähihoitajana ja samalla sairaanhoitajaksi opiskelevana. Opintovapaata pakko ottaa palkattomien harjoittelujen ajaksi ja silloin saan aikuiskoulutustukea. En pidä tukea mitenkään epäreiluna vaan hallitus kusee omaan nilkkaansa kun lopettaa tuen. Olen ollut myös köyhä opiskeleva yh, joten tiedän mitä se köyhyys on. En pyöri rahassa nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennytkään olevani jotenkin hyväosainen raskasta kolmivuorotyötä tekevänä lähihoitajana ja samalla sairaanhoitajaksi opiskelevana. Opintovapaata pakko ottaa palkattomien harjoittelujen ajaksi ja silloin saan aikuiskoulutustukea. En pidä tukea mitenkään epäreiluna vaan hallitus kusee omaan nilkkaansa kun lopettaa tuen. Olen ollut myös köyhä opiskeleva yh, joten tiedän mitä se köyhyys on. En pyöri rahassa nytkään.
Moni opiskelee sairaanhoitajaksi ilman sitä aikuiskoulutustukea ja elättää itsensä opintolainalla. Onko se oikein?
Jos menettää työpaikkansa vaikkapa yt-neuvotteluiden tuloksena, ei voi opiskella sairaanhoitajaksi aikuiskoulutustuella. Sen sijaan se, jolla on vakituinen työ, saa vastaaviin opintoihin tuen. Eikö se ole epäreilua?
Miksi opiskelijat on jaettu kahteen kastiin täysin omituisin perustein?
Sosiaalityön maisterin tutkinnon. Työn ohella valmistuminen.