Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni tulevat häät ärsyttävät jo valmiiksi

Vierailija
01.08.2023 |

Ei sillä, että menee naimisiin, vaan sillä, että järkyttävät kustannukset sinne menemisestä. Hotellit ovat kalliita sillä paikkakunnalla ja sinne meneminenkin kallista näin matalatuloiselle.
Lisäksi vanhempani ja muut sisaret painostavat minua antamaan yhtä suuren rahalahjan, kuin he, vaikka olen matalalla palkalla työskentelevä nuori. Elän kädestä suuhun joka kuukausi ja joka viikko, joka surettaa äärimmäisen paljon. Mielelläni haluaisin antaa lahjan, mutta talous ei anna myöten. Tuollainen ylimääräinen kuluerä verottaa aika paljon muista menoista. Lisäksi minulla on ollut ylimääräisiä laskuja pakollisten lääkärikäyntien takia tässä viime aikoina. Tuntuu vaan niin kohtuuttomalta. Tuntuu siltä, että minut halutaan sinne vain rahalahjan takia.
Olen niin ärtynyt, että harkitsen jo pois jäämistä tuon painostuksen ja jatkuvan kyselyn takia. Tiedän tasan tarkkaan, että tämä johtuu siitä, koska siskoni on vanhempieni lempilapsi.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että köyhimmät ja vähiten kouluttautuneet haluavat pitää isot häät, tietysti talouden riskirajoilla. Ehkä se on heille ainoa päivä, jolloin voivat tuntea itensä tärkeiksi ja pukeutua juhlavasti. Sperrikkaat ovat sitten asia erikseen. 

Vierailija
42/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun mahdollista esimerkiksi lainata vanhemmiltasi häälahjaan rahat ja maksat sitten joskus myöhemmin takaisin kun rahatilanteesi on parempi? Näin itse tekisin. Mikäli se ei onnistu, niin et varmaan voi mitään lahjaa antaa jos rahatilanteesi on huono. Tee kuten itsestäsi tuntuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot siskollesi ja vanhemmillesi, että et voi tulla häihin, koska pankki ei anna sinulle lainaa sitä hääreissua varten.

Vierailija
44/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella pitämään napakasti omat puolensa, voit esim ilmoittaa vanhemmillesi ja sisaruksillesi että et osallistu yhteiseen rahalahjaan koska summa on sinulle liikaa. Sen jälkeen asiasta ei enää tarvitse keskustella. Se lähdetkö häihin on sitten eri juttu.

Vierailija
45/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei avioon muusta syystä mennäkään kuin rahan toivossa. Kukaan ei pitäisi mitään juhlia, jos lahjojen vastaanottoa pidettäisiin nolona tai junttimaisena. Maistraatissa käynti ei paljoa maksa eikä sen kuluja ole enää maksamatta, kun kahden lapsen jälkeen se ero kuitenkin tulee. Järkeä päähän. Jää pois. Vanhemmat saavat lahjoittaa, mutta sinulta ei kukaan voi vaatia penniäkään.

Höpsis, tuskin me olemme ainoat jotka halusimme juhlistaa rakkauttamme ja avioliittoamme yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa. Ihan ilman taka-ajatuksia kalliista lahjoista. Parhaita lahjoja olivat muuten sellaiset ehkä melko pienetkin mutta selvästi juuri meitä varten ajatuksella valitut lahjat. Mutta lahjojen saaminen oli ihan sivuseikka.

Vierailija
46/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukusi vaatii, että sinun pitää mennä sinne häihin, ja antaa tulotasoosi nähden iso rahalahja, ja majoittua samassa kalliissa hotellissa kuin muukin suku, ja maksaa se itse, he haluavat sinut vain siksi, jotta voisivat kauhistella, kuinka kamalan ja halvannäköisen mekon olet taas jostain haalinut. 

Vierailija
47/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kuka pakottaa? Se perhekö ja sisko? Ihanko aseella uhaten?

Aikuisten ihmisten känkkäränkkää pitää sietää, jos haluaa tehdä oman päänsä mukaan, koska aina löytyy niitä, jotka haluavat meidän tanssivan heidän pillinsä mukaan.Siinä saa tanssia hautaan asti, jos lähtee siihen ja jos ei siedä sitä, että ihmiset suuttuvat ja saattavat jopa katkaista välit, jos kieltäytyy tanssista.

Lyhyesti:

Et mene, jos et pysty tai halua.

Et anna kalliita lahjoja, jos et pysty tai halua.

Et tarvitse muuta kuin päätöksen, että teet näin.

Vierailija
48/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin työtön kun siskoni meni naimisiin. Ostin jonkun pienen lahjan lahjalistalta (heillä oli kivasti monen budjetin lahjoja) ja asuksi kelpasi 8 euron Seppälä-mekko. Yöpymiskustannukset hoiti vanhempani. He halusivat minunkin pääsevän juhliin. Muuten ei ollut tapana elää vanhempien lompakolla.

Vierailija
49/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun mahdollista esimerkiksi lainata vanhemmiltasi häälahjaan rahat ja maksat sitten joskus myöhemmin takaisin kun rahatilanteesi on parempi? Näin itse tekisin. Mikäli se ei onnistu, niin et varmaan voi mitään lahjaa antaa jos rahatilanteesi on huono. Tee kuten itsestäsi tuntuu

Ei nyt juma...uta toisten häihin menemiseen lainata rahaa senttiäkään!

Vierailija
50/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulisin "kipeäksi" häiden aikaan. 😏

Vierailija
51/58 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähät välität niistä vanhemmistasi ja sisaruksistasi. Onko se naimisiin menevä sisaruksesi järkevämpi? Ehkä se ymmärtäisi vaikka lahjasi olisi esim. vain jotain itsetehtyä ja edullista. Älä nyt ala niiden muiden takia tuhlaamaan vähiä rahojasi johonkin häälahjaan.

Tää "itsetehty" on ihan kamala klisee. Me ommeltiin 1980-luvulla lakanoita hääparille. Mahtoi olla ihana lahja.

:D ei millään pahalla, mutta anopin käsinmaalaama astiasto. Mahdottoman ihana häälahja.

Vierailija
52/58 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin, että nyt pitää valita. Joko menet paikalle tai annat rahalahjan, kumpaankin ei ole varaa. Jos ne valitsee rahan niin nakkaat tilille 5€ ja toteat, että ei tarvi olla jatkossa tekemisissä.

Mitä aloittajalle sitten enää jää jäljelle? Huonoissa suhteissa roikkuu ne joilla ei muillakaan sektoreilla vahvasti mene.

Tasan sama mitä nytkin, mutta ilman iilimatoja. Se huono suhde on täysin yksipuolinen ja ap on siellä antajan puolella.

Vierailija
53/58 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähät välität niistä vanhemmistasi ja sisaruksistasi. Onko se naimisiin menevä sisaruksesi järkevämpi? Ehkä se ymmärtäisi vaikka lahjasi olisi esim. vain jotain itsetehtyä ja edullista. Älä nyt ala niiden muiden takia tuhlaamaan vähiä rahojasi johonkin häälahjaan.

Ei ole yhtään sen järkevämpi. Haluavat rahaa häämatkaansa varten jokaiselta vieraalta. Toivomuksena oli, että vähintään sellainen summa, mitä menee tarjoiluihin per henkilö.

Ap

SUN ei kuulu kustantaa kenenkään matkailua! Jos ei kerran kelpaa se, mitä suunnittelet, anna olla. Olet "sairas" just silloin! Ainutlaatuinen tilaisuus, toivottavasti, mutta EI SUN Kustannuksellasi! Aivan hyvin voit sanoa, EI OLE RAHAA!

Ole tiukkanan nyt!

Vierailija
54/58 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perheelle reality check, .[/quote]

MIKSI SOTKET ANGLISMEJA!

Typerää!

Vierailija
55/58 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet jo iso tyttö. Olisiko aika ottaa sitä todellista vastuuta siitä omasta elämästä?

Jos on parikymppinen, ei ole "iso tyttö"

Vierailija
56/58 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan reippaasti, että ei ole varaa osallistua. Lähetät vaan kauniin kortin ja jonkun pienen lahjan.

Et sinä enää saa ostettua vanhempiesi suosiota vaikka miten yrittäisit.

Vierailija
57/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap päädyit?

Vierailija
58/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Voit vielä laittaa vanhemmille ja sisaruksuksille viestiä et onpa harmi, että nyt et taida päästä osallistumaan niinkuin toivotaan kun on huono rahatilanne.

Jos ei sen jlk kellään syty lamppuja ja tule vastaan/auta, ni on se ihme. Sitten jäät pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä