Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla ristiriitaa parisuhteessa siinä, että toinen haluaa olla työpäivän jälkeen hiljaa itsekseen ja toinen heti jutella päivän asiat

Vierailija
01.08.2023 |

Toisella sosiaalinen työ ja paljon ihmiskontakteja ja toinen tekee yksin etätöitä kotona. Kumman ehdoilla menette?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up?

Vierailija
2/26 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi hetken hiljaisuus vievän voiton. Me molemmat työssä, jossa paljon vuorovaikutuksellisia tilanteita. Joudumme jopa lapsille sanomaan, että antaisivat hetken istahtaa ja sitten ollaan yhdessä. Minä haluan juoda kahvikupposen rauhassa, se riittää minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliähkyn kokeneelle pitää antaa rauha. Illan tullen kuitenkin juttelette asiat läpi. Jos hän ei ollenkaan halua puhua, niin sitten kyllä miettisin, oletteko sopivia toisillenne.

Vierailija
4/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteeseen ei kannata nykypäivänä lähteä siinä joutuu tekemään kompromisseja joka päivä, ei ole sen arvoista...

Vierailija
5/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne juteltavat päivän asiat on? Se, että haluat käydä työpäiväsi läpi vielä kertaalleen puolisosi kanssa? Mitä ylipäätään on pakkojuttelu parisuhteessa? Eikö kumpikin tiedä suunnilleen mitä teillä on ohjelmassa, ilman palaveriakin? Vai oletko sellainen, jonka pitää joka asia jankuttaa tarkalleen moneen kertaan alkaen kauppareissusta?

Vierailija
6/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä saan olla hetken rauhassa ja jutellaan sitten. Olen opettaja, mies tekee it-hommia etänä.

Vierailija
7/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut että kun puhun koko päivän ihmisten kanssa, haluan olla vähän aikaa yksin ja hiljaa töiden jälkeen. Pistän tulpat korviin ja meen hetkeksi makoilemaan silmät kiinni. Sitten jaksan taas olla sosiaalisempi. 

Vierailija
8/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista, mutta näin ulkopuolisen silmin, niin hetken hiljaisuus tuskin haittaa ketään. Olisipa ahdistava ajatus, jos ei sellaista saisi pitää, jos siihen olisi tarvetta.

Vierailija
9/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se etätyötä tekevä tässä asiassa saa joustaa. Sovitte vaikka jopa jonkun ajan, jonka annat toiselle rauhaa, ennen kuin vaihdatte kuulumisia. Esim. Tunti.

Itse olen sosiaalisuutta vaativassa työssä ja jopa lapsi oppi antamaan minulle työpäivän jälkeen hetken rauhan, ennen kuin vaihdettiin kuulumiset. Kainaloon sai kyllä tulla ikävää lievittämään, mutta juteltiin vasta hetken päästä.

Vierailija
10/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkaa heti työpäivän jälkeen tilittää päivän tapahtumia ja mitä töissä on ollut meneillään, vaikka mitään normaalista rutiinista poikkeavaa ei edes olisi tapahtunut. Joskus ihmettelen, miten mies edes keksii niin paljon sanottavaa töistään. Itse kuittaan työpäivän sanomalla, että se oli ihan ok.

Minua itseäni ei kovasti kiinnostaisi jutella heti työpäivän jälkeen, varsinkin, jos mitään ihmeellistä ei edes ole tapahtunut. Mutta yleensä annan miehen vain puhua ja yritän kestää, vaikka joskus ärsyttääkin. On minullakin varmasti ärsyttäviä piirteitä, jotka mies vain yrittää kestää.

Vierailija
11/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on enemmänkin ongelma se että mä olen aamuihminen ja haluaisin saada kaikki päivän hommat tehtyä heti aamusta, puoliso käynnistyy huomattavasti hitaammin. 

Vierailija
12/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ongelma, että haluaisin olla aamuisin yksin ja rauhassa, mutta mies tuntuu haluavan seuraa.

Vierailija
13/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sosiaalinen työ ja mies taas tekee töitä kotona, mutta ei hän ole mikään niin lörppö, että hänen juttunsa alkaisivat ahdistamaan. Sama juttu lasten kanssa, eli on ihana, kun he tulevat luokseni juttelemaan. Töiden jälkeen työmatkassa menee hetki aikaa ja se riittää.

Vierailija
14/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ongelma, että haluaisin olla aamuisin yksin ja rauhassa, mutta mies tuntuu haluavan seuraa.

Meillä myös näin. Aamulla sitä haluaa herätä rauhassa, ja juoda kupposen kahvia.

Sen sijaan puoliso tykittää aamun polttavimmat uutiset, jotka hän on ehtinyt lukea jo netistä.

En todella halua kuulla ensimmäisenä maailman tilanteesta, kun kömmin unilta ylös.

Vierailija
15/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se sosiaalinen menee terapeutille joka iltapäivä, saa siellä purettua työpäivänsä ja maksaa tästä ilosta 80 e/h.

Vierailija
16/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On äärimmäisen rasittavaa kun toinen on kyselemässä heti ovesta sisään päästyä "miten päivä meni?" Ei jaksaisi sanoa sanaakaan.

Vierailija
17/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaikka vuoropäivinä puhellaan ja vuoropäivinä ollaan hiljakseen ?

Vierailija
18/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen on, jonka kanssa asioista ei voi sopia.

Vierailija
19/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sosiaalinen työ ja mies taas tekee töitä kotona, mutta ei hän ole mikään niin lörppö, että hänen juttunsa alkaisivat ahdistamaan. Sama juttu lasten kanssa, eli on ihana, kun he tulevat luokseni juttelemaan. Töiden jälkeen työmatkassa menee hetki aikaa ja se riittää.

Samoin meillä. Lapsetkin ovat jo isoja ja silloin kun he tulevat luokseni juttelemaan, niin aivan varmasti juttelen ja kuuntelen heitä, vaikka olisin kuinka väsynyt tai juttelulla kyllästetty. Mies on myös rauhallinen ja hänen juttunsa on fiksuja kaikin puolin.

Mitään moottoriturpaa en olisi huolinut miehekseni ikinä. Ystävälläni on sellainen mies ja tottakai hänen juttunsa ovat ihan hauskoja, mutta on se kumma miten voi yhdelle ihmiselle tapahtua niin paljon ja kuinka asioista voi höpöttää niin laveasti! En jaksaisi sellaista miestä yhtään.

Vierailija
20/26 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellinen on, jonka kanssa asioista ei voi sopia.

Tai lähinnä se, joka ei kykene puhumaan siitä, että haluaisi hetken rauhallisuutta.