Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja vanhustyössä-kamalaa työtä

Vierailija
01.08.2023 |

Äitinikin opiskeli aikuisiällä lähihoitajaksi. Hän sanoi minulle kauhuissaan "Älä ikinä mene tehostettuun palveluasumiseen töihin!" No... sinnehän hyve:n käytyäni pääsin kesätöihin, ja sillä tiellä olen ollut nyt 1-2 vuotta. JA tämä on aivan järkyttävää työtä. Tämän joutuu tehdä kiireessä, sinnepäin, kropalla(kaikilla vanhoilla hoitajilla on joko selkä/ranteet/lonkka pas ka na.) Alimitoitettua, aliarvostettua, ulosteen siivousta, nyrkkeilysäkkinä oloa, meidän osastolla on 1 asukas 10:stä joka kiittää avusta. Muut ovat hoitokielteisiä. Yksi vetää turpaan kun häntä hoitaa. Yksi seuraa minua "äiti, äiti, äiti"....En jaksa enää ja minulla on täällä vielä 1 vuosi jäljellä määräaikaista sopimusta.

Kommentit (214)

Vierailija
1/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ihme että on hoitajapula. Kuka tuollaista työtä haluaa tehdä vielä pienellä palkalla?

Jos maailma olisi oikeudenmukainen niin näistä paskatöistä maksettaisiin 10k/kk

Vierailija
2/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Olis kannattanu alkaa laitoshuoltajaksi, niinku mä. Aika hyvä palkka, täydet lomat eikä potilaisiin tartte koskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään ihme että on hoitajapula. Kuka tuollaista työtä haluaa tehdä vielä pienellä palkalla?

Jos maailma olisi oikeudenmukainen niin näistä paskatöistä maksettaisiin 10k/kk

Jep. Tämä ala on sairas. Varsinkin vanhustyö hoitoalalla. Lähden täältä hitsin Nevadaan heti kun keksin miten ja mahdollisimman äkkiä.

Vierailija
4/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten työtähän tuo nostelu olisi, eikä hentojen naisten. Miettikää niitä 150 cm filippiiniläishoitajia nostamassa 190 cm 100 kg miestä.

Miksei ala kiinnosta miehiä?

Vierailija
5/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten työtähän tuo nostelu olisi, eikä hentojen naisten. Miettikää niitä 150 cm filippiiniläishoitajia nostamassa 190 cm 100 kg miestä.

Hoitokodeissa tuskin on 100 kiloisia miehiä. Ne, jotka hoitokotiin joutuvat, ovat sairauksien jäljiltä hyvin laihoja.

Vierailija
6/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hölmöä ajatella, että vanhusten pitäisi osata kiittää hoidosta. Hoitokodissa on vain hyvin sairaita ihmisiä, jotka ovat joutuneet sinne odottamaan kuolemaa.

Vierailija
7/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitokodeissa tuskin on 100 kiloisia miehiä. Ne, jotka hoitokotiin joutuvat, ovat sairauksien jäljiltä hyvin laihoja.

Dementikot ovat usein ylipainoisia. Alipaino on vaarallista se on gerastesia tai joku haurausraihnausoireyhtymä. Meidän dementikkojen keskipaino on ehkä 80-100kg. Hoitajien keskipaino on 58kg.

Vierailija
8/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Olis kannattanu alkaa laitoshuoltajaksi, niinku mä. Aika hyvä palkka, täydet lomat eikä potilaisiin tartte koskea.

Että kaikista laitoshuoltajia.

Vierailija
9/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa rakkaat alaa ajoissa. Itse olen aiva loppuunuupunut, parin vuoden kuluttua eläkkeelle jäämässä, raihnaana, naama kurtussa, ennenaikojaan vanhentunut raskaassa vuorotyössä.  Älkää jääkö tähän alipalkattuun, aliarostettuun työhön. IEn usko että mikään alalla tulee muuttumaan

tselläni aivan kaikki paikat paskana, vaikka olen normaalipainoinen ja liikunnallinen ollut aina, huolehtinut kunnostani. Nyt ei enää vaan jaksaisi ja tuntuu että mielenterveyskin menee. Aina vaan haukkumista ja arvostelua johdolta.

OLtuani 20 jo alalla, vaihdoin työpistettä. Niin eikö alkanut haukkuminen ja arvostelu johdon taholta. KUn ei mitään osaa.... Siinä kiitos vuosien raatamisesta.

Vierailija
10/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hölmöä ajatella, että vanhusten pitäisi osata kiittää hoidosta. Hoitokodissa on vain hyvin sairaita ihmisiä, jotka ovat joutuneet sinne odottamaan kuolemaa.

Ei siinä ole mitään hölmöä, kyllä avusta kiittäminen kuuluu hyvään kotikasvatukseen ja ystävällinen käytös puolin ja toisin tekee työstä hiukan siedettävämpää.

Vierailija
11/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa rakkaat alaa ajoissa. Itse olen aiva loppuunuupunut, parin vuoden kuluttua eläkkeelle jäämässä, raihnaana, naama kurtussa, ennenaikojaan vanhentunut raskaassa vuorotyössä.  Älkää jääkö tähän alipalkattuun, aliarostettuun työhön. IEn usko että mikään alalla tulee muuttumaan

tselläni aivan kaikki paikat paskana, vaikka olen normaalipainoinen ja liikunnallinen ollut aina, huolehtinut kunnostani. Nyt ei enää vaan jaksaisi ja tuntuu että mielenterveyskin menee. Aina vaan haukkumista ja arvostelua johdolta.

OLtuani 20 jo alalla, vaihdoin työpistettä. Niin eikö alkanut haukkuminen ja arvostelu johdon taholta. KUn ei mitään osaa.... Siinä kiitos vuosien raatamisesta.

Kuka sinut sitten hoitaa kun joudut hoivakotiin?

Vierailija
12/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse näe mitään kamalaa tässä työssä.

Ihan järkkyä oli olla kokkina, siihen verrattuna tämä työ on helpotus.

Ei kait tässä työssä niin hmeellistä? Tehdään vain toimet, jutellaan mukavia ja kirjataan. Aamuisin tai iltaisin toimien aikaan vähän kiireen tuntua mutta kyllähän ne siinä menevät. Välillä on raskaampaa ja hiki tulee mutta ei tämä nyt niin kamalaa ole.

Selän puolesta kyllä välillä pelkään.

Toki joskus joutuu sietämään myös asiatonta käytöstä. Ei niiden kannata antaa tuntua missään. Itseäni lähinnä naurattaa.

Palkkaakin voi saada 20€/h halutessaan. Vinkvink.

Minä päätin sen tehdä, paskalla 13€ tuntipalkalla en tekisi enää.

Vierailija
13/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sama. 2 vuodessa olen vanhentunut niin paljon että joudun hakea retinolvoiteen lääkäriltä. XD lomalla edes palauduin, näytin taas itseltäni, olin hetken elossa enkä vain selviytynyt yhdestä työvuorosta seuraavaan ja kituuttanut kuukautta pas kal la palkalla.

Vierailija
14/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai niitä kukaan nostele ilman apuvälineitä? Nostolaitteella ei omia voimia tarvitse käyttää kuin siinä, että saa liinan tungettua nostettavan pyllyn alle (toki jopa vain sekin voi suht rankkaa olla yksinään).

Vierailija
15/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hölmöä, kyllä avusta kiittäminen kuuluu hyvään kotikasvatukseen ja ystävällinen käytös puolin ja toisin tekee työstä hiukan siedettävämpää.

Eihän ne ihmiset edes olis siellä laitoksessa, jos muistaisivat kotikasvatuksestaan jotain

Vierailija
16/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletkos että kaikki joutuvat hoivakotiin?

Voin kertoa että vain pieni osa vanhuksista sinne onneksi joutuu. Suvussani on paljon äkkikuolemia suorilta jaloilta, toivon itselleni käyvän niin. Suurin osa sairastaa kotonaan, ja ehkä max muutaman päivän viettää lopussa vuodeosastolla, esim syövän loppuvaiheessa tmv.

En ainakaan siksi kehoita ketään jäämään aliarvostettuun työhön että" minulla olisi hoitajia" !!  Toivon myöskin että eutanasia laillistetaan. Sekä olen laatinut omakantaan hoitotahtoni.

Vierailija
17/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei läheskään kaikki joudu hoivakotiin ihan tiedoksi vaan.

Vierailija
18/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että heidän pitäisi kiittää hoidosta? Mutta jos kaikki on hoitokielteisiä, se on aika rankkaa että suostutellaan 20min per naama että 1 kakkavaippa saadaan vaihdettua. Koska on väärin että se pas ka polttaa ihon rikki, vaikka itsemääräämisoikeus. Koska meidän hoidokeista 9/10 kieltäytyisi hygienian hoidosta joka päivä, vaikka valuisi pas kat reisiä pitkin.

Vierailija
19/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähihoitaja, enkä ikinä lähtisi töihin huonokuntoisten vanhusten kanssa. Se on se, mistä lähihoitajien kohdalla eniten puhutaan ja jossa on eniten pulaa hoitajista, mutta onhan meillä vaikka kuinka paljon muitakin vaihtoehtoja.

Vierailija
20/214 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja, enkä ikinä lähtisi töihin huonokuntoisten vanhusten kanssa. Se on se, mistä lähihoitajien kohdalla eniten puhutaan ja jossa on eniten pulaa hoitajista, mutta onhan meillä vaikka kuinka paljon muitakin vaihtoehtoja.

Joo, vaihdan vähintään suuntautumista. Tai sitten koko alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan