Joudun käyttämään syntymäpäivälahjarahani/joululahjaksi saamani rahat lapsien ja sukulaisten muistamiseen.
Mieheni ei osallistu ollenkaan ja minulla kotiäitinä ei noita tuloja ole.
Olisi kiva edes joskus saada itselle jotain. ukko tienaa yli 3000¿/kk ja itsellään merkkivaattetta. Minäjoudun H&M: ltä katsomaan muksuille ja kirpputorilta. Minulla pariakokoa liian pieniä nukkavieruja vaatteita.
Kommentit (64)
saisi ainakin työkkärin ja sossun rahat ja kaupungin/kunnan asunnonkin.
Ystäväni tietää(kun oli silloin kaupassakin mukana) ja olen sitten avautunut enemmänkin. Silti sama ystävä ei voi uskoa kaikkea ja sanoo, että onhan X kuitenkin hyvä isä ja aina teidän kanssa. Yrittäjän vaimolle sekin on luxusta sanoi kaverini. Tottahan sekin.
47
Ikävää, todella ikävää, että tälläisiä rahalla kontrolloijia on muitakin :(
Narsismi on joku muotisairaus, mutta minun mieheni on vain niuho ja mustasukkainen.
Eikös mustasukkaisuuskin kerro välittämisestä, ei sitä kenestä hyvänsä olla mustasukkaisia?
ap
olen eroa miettinyt enemmän, kuin mitään... Mutta olisi tosi turvaton olo kuitenkin olla TÄYSIN yksin pienen lapsen kanssa, kun ei ole sitä vakityöpaikkaakaan (, jos olisi, niin olisin ottanut pienen poikani kainalooni ja nostanut kytkintä ajat sitten).
Tosiaan toisaalta olen miettinyt, että heti erottuani tililleni alkaisi tulemaan työttömyyskorvaus ja joitain yh:lle tarkoitettuja tukia ja lisiä. Sossusta en varmasti saisi yhtään mitään, enkä kaupungin vuokrakämppää mielelläni hakisikaan, kun nyt asutaan omistusrivarissa (asuntomme omistaa puoliksi siis mieheni (jolla suuri osa lainastaan vielä maksamatta) ja äitini. Ongelmana eroa ajatellen siis olisi myös se, ettei kämpä menisi noin vaan kaupaksi, kun ei tähän aikaan vuodesta asuntokauppa näytä muutenkaan käyvän (olen seuraillut).
Myös suloisen poikamme reagointi eron yhteydessä huolettaisi, hän kuitenkin palvoo kaikesta huolimatta isäänsä (vaikka äijä suunnilleen asuu työpaikallaan ja sitten kotona, kun poika sydäntä särkevästi sanoo haluavansa isän syliin, niin äijä vaan tiuskii pojalle, että " älä roiku siinä, vähän etäisyyttä..." . Tuo siis on äijän vakiolause eli käyttäytyy kotona, niin kuin ei sietäisi ollenkaan meitä, kyselee jatkuvasti, että koskas taas lähtisin pojan kanssa vanhemmilleni viikonlopuksi, että itse saisi RENTOUTUA yksin kotona...). Minä tässä rentoutusta tarvitsisin, kun joudun käytännössä jo nyt olemaan kuin yksinhuoltaja pojalleni, äijä ei siis kotona myöskään tee yhtään MITÄÄN; minä hoidan kaiken huushollin pidon yksin, ei auta nalkutus ei mikään, jos en hoitaisi, niin hukuttais paskaan, äijä ei välitä mistään.
47.
Vierailija:
eli kyllä miehesi pitää osallistua sinunkin menoihisi. meillä onneksi kaikki rahat yhteisiä. toimii käytännössä niin, että mies maksaa kaikki korttilaskut. äitiyspäivärahani ovat sitten minun käteinen taskurahani josta osan säästän sijoitustilille.
Vierailija:
Eikös mustasukkaisuuskin kerro välittämisestä, ei sitä kenestä hyvänsä olla mustasukkaisia?
ap
Ulkopuolisen on vaikea uskoa miten ihmiset pysyvät tuollaisissa liitoissa. Monesti olen äitini kanssa puhunut siitä että hakisi avioeroa, mutta kun on vuosikymmenet lannistettu henkisesti niin on todella vaikeaa saada " itsestään irti" sitä askelta ja aloittaa kaikki alusta lähes seitsemänkymppisenä.
Aikoinaan äitini yritti erota isäni petettyä häntä, mutta muistaakseni isäni uhkasi tappaa meidät kaikki, joten äiti jäi sillä uskoi että uhkaus oli aivan todellinen. Itse uskon, että tällainen ihminen haluaa valtaa ja nauttii kun voi kontrolloida muita ihan kuin muut olisivat tietyllä tavalla vain heidän pelinappuloitaan. Toisista otetaan kaikki hyöty irti, mutta mitään ei saa vastineeksi. Todella surullista ja ikävä kyllä totta.
Ap:tä neuvoisin ottamaan selvää miten pärjäisit lapsesi kanssa, jos teille tulisi ero, ns. varmistamaan selustasi, sillä jos miehesi on narsisti luonne niin ero tilanteessa on parempi olla hyvä suunnitelma ja toteutus jo valmiina oman ja lapsen turvallisuuden takia. En halua pelotella enkä ota kantaa siihen onko miehesi narsisti, mutta kertomasi perusteella ja vanhempiani 30 vuotta seuranneena kehoitan oikeasti miettimään onko järkevää jatkaa liittoa. Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti tilanteenne muuttuu parempaan suuntaan.
joululahjoihin osallistuminen EI TOdellakaaN OE ELATUSTA eli ei OLE VELVOLLSIsuuutta edes avioiitoss.
Eri asia jos miehesi on muutenkin narsistinen, eroa ja heti!
Jos miehesi maksaa asumisen, auton, ruoat yms menot niin kyllä se vaan niin on, ettei noista tuloista paljon ylimääräistä jää..
Tästä tulikin aikas iso keskustelu. Ei ne joululahjat ole elättämistä ei, mutta lasten vaatteet jo ovatkin.
Mieheni siis ostaa itselleen viimeisen päälle kuteet ja meillä muilla kirppis - H&M - Prisma linjaa.
Onhan näitä nipoja muitakin näemmä. Pelottavinta on se, että paheneeko tuo vain ajanmyötä?
Aikas masentavat tulevaisuuden näkymät :(
ap
Ero alkaa kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta elatusmaksuineen, ja yh-lisineen...
Nyt siis saan vain lapsilisän.
ap
Vierailija:
Ero alkaa kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta elatusmaksuineen, ja yh-lisineen...
Nyt siis saan vain lapsilisän.ap
Vuokramme on pieni ja ei ole erillistä sähköä ja vesilaskua. Asumme 60n2 kaksiossa säästämisen takia.
ap
Vierailija:
Minä käytän H&M:ää ja lapsetkin myös vaikka tililläni on 20k rahaa ylimääräistä..
Good for you.
Keskustelun ydin taisi mennä yli hilseen.
Vaatteet varmaan pitää olla ok jo työn puolesta? Kotona ei kyllä ihan samalla tavalla tarvitse pukeutua. En nyt puolustele miestäsi ollenkaan esim. tuo siideri-juttu on ihan hölmö..
Minkämerkkisiä vaatteita miehesi sitten ostaa?
pitääkin olla erilainen karderoopi kuin kotona olevalla!
Vierailija:
Vierailija:Minä käytän H&M:ää ja lapsetkin myös vaikka tililläni on 20k rahaa ylimääräistä..
Good for you.
Keskustelun ydin taisi mennä yli hilseen.
ASumme asunnossa jossa asuin jo silloin, kun tapasimme ennen lapsia.
On sanonut, ettei halua muuttaa.
Saan minimin sitä kotihoidon tukea, mutta minun pitää siitäkin osallistua vuokraan.
ap
Suurinosahan täällälevista mammoista vaan tuhlailee miehensä suuria tuloja omiin menoihinsa.
saa kontrolloitua sua maksimaalisen ajan. Vaikeahan sitä on sanoa. Onko teillä muuten hyvä tunnelma, oletko itse iloinen ja hyvällä mielellä... Minkä ikäisiä olette, voiko mies vaan olla järkyttävän lapsellinen... Minusta kaikki tuo kuulostaa aivan kamalalta. Mitä mieltä ystäväsi ovat? Oletko koskaan kysynyt teidän perheen hyvin tuntevilta ihmisiltä, mitä he ovat mieltä miehestäsi. Narsistien kanssahan ongelma on usein se, että ovat perheen ulkopuolisille niin hyvää pataa, ettei kukaan usko heistä pahaa.