Miten eroon tyttöystävästä?
Olen saanut tarpeekseni parologisesti valehtelevasta tyttöystävästäni.
Aivan sairasta touhua ja olen antanut hänen jäädä jo liian monta kertaa kun hän on uskotellut lopettavansa selkäni takana touhuamisen yms.
Nainen asuu luonani. On asunut jo yli puoli vuotta.
Ongelmallisen tilanteesta tekee se, että hän on käytännössä rahaton, eikä hänellä tunnu olevan paikkaa mihin mennä kuitenkaan.
Minun käy häntä sääliksi kaikesta siitä huolimatta mitä hän on minulle tehnyt ja aiheuttanut. En vain jotenkin saa heitetyksi häntä kadulle - olen meinannut monta kertaa, mutta valtava itkukohtaus saa minut aina heltymään viimeistään seuraavana aamuna.
Kyllä mä aikaisemmin olen osannut suhteen päättää jos siltä on näyttänyt. Mutta aiemmin olen tapaillut ns. tasaveroisia naisia, joista en ole kokenut ikäänkuin olevani vastuussa (vaikken toki ole tästä nykyisestäkään oikeasti).
Miten ratkaista tämä? Olen henkisesti aivan loppu ja nyt kun kesäloma päättyy, pitäisi päästä taas keskittymään työhön.
Kommentit (185)
Kerrot naiselle miten asiat on ja autat etsimään uuden asunnon. Joku takarajapäivä milloin pitää viedä tavaransa viimeistään pois.
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan ei kyllä yhdessä kannata enää mennä siinä vaiheessa, kun jompi kumpi on tehnyt lopullisen päätöksen erosta. Se antaa toiselle väärän viestin ja on ajan hukkaa, ellei sitten ole yhteisiä lapsia ja pitää pysyä eron jälkeen puhe- ja kasvatusyhteistyöväleissä. Sen sijaan jonkinlainen terapia voisi auttaa ap:tä selvittämään omia tunnekokemuksiaan ja ajatuksiaan, kun on selvästi sekä hämmentynyt, vihainen että romuna.
EROterapia ei anna toiselle väärää viestiä, sen tarkoituksena on auttaa osapuolet eroamaan ja löytämään suuntaa uudelle elämälle eronneena. Eroterapian tavoite kannattaa tietenkin tehdä selväksi heti alussa.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/eroterapia-voi-olla-hyo…
"Hyvin hoidettu ero voimaannuttaa ja auttaa toipumaan. Hyvä erokokemus kantaa parhaimmillaan läpi elämän, sillä se antaa luottamusta ja turvallisuudentunnetta tuleviinkin parisuhteisiin."
Jaksaako ap välittää kumppanistaan tämän verran? Voi hyvinkin lyhentää eroprosessia. Vai pelottaako jopa ajatus, että kumppanilla menisi hyvin eron jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.
Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.
Ranteet auki - itkua kesti lähes koko yön.
On tämä hankala soppa. Joskin tietysti ihan itse keitetty tässä näin 🤔
AP
Ap 30, nainen 23
Paljonkos teillä on ikäeroa?
AP alkoi Daddyksi nuorelle naiselle ja nyt on ihmeissään pyytämässä neuvoja Vauva palstalta, avot! 💁🏻 Älkää nyt ainakaan tuota naista syyllistäkö kovasti tästä tilanteesta. AP:lla on valta-asetelma vähätuloiseen nuoreen naiseen, ja se tekee kyseisen naisen psyykkeelle vakavaa haittaa.
Ehdottomasti naisen olisi päästävä pois AP:n luota, mutta monesti tuollaiset vanhemmat miehet käyttävät ties mitä kaasuvalottamisia ja sirkustemppuja suhteen alkamiseksi, joten Tukholman Syndrooma olisi todennäköisempi diagnoosi. Vauva palstan diagnoosithan on tunnetusti päteviä.
Usko tai älä, mutta olen tiedostanut tuon eräänlaisen valta-asemankin.
Olen sanonut naiselle suoraan, että siksi tarjoan apua erilleen muuttamisen suhteen ja siksi olen ottanut asian esille. Ettei hänestä itsestään tuntuisi siltä kuin olisi vankina tässä. Olen googlannut tunteja miksi nainen ei halua erota vaikka hänellä selkeästi on kiinnostusta jotakuta toista kohtaan. Ja yksi mahdollinen selitys oli juurikin taloudellinen tilanne (oli amerikkalainen lähde) mikä ei mahdollista lähtemistä. Kuten aiemmin kerroin, olen tarjonnut apua asunnon löytämisessä, tavaroiden siirtämisessä jne.En kaikesta huolimatta nimittäin vihaa häntä. Välitänkin suorastaan - en vain enää niin kuin parisuhteessa välitetään.
AP
Jos olet työssäkäyvä, niin todennäköisesti sinulla on sen verran rahaa, että käytte yhdessä ja erikseen terapeutin juttusilla pari kertaa juurikin tämän eron takia. Jos olet itse tietoinen valta-asetelmasta, ja haluat ottaa vastuun päätöksestäsi alkaa parisuhteeseen noin nuoren naisen kanssa, se olisi hyvä ratkoa ihan pätevän ammatti-ihmisen avulla. Jos tuota ei ole vielä siis kokeiltu.
Enköhän ole ottanut vastuuta vähintään riittävästi.
En sen vuoksi, että hän on nuori. 23v on täysin aikuinen ihminen. Vaan siksi, että hänellä on ollut rankka lapsuus jne. mikä selkeästi nyt jälkeenpäin nähtynä on vaikuttanut mielenterveyteen (tuo aiemmin linkattu epävakaa persoonallisuushäiriö kuvaa erittäin hyvin). En voinut tietää tätä aluksi. Kuten oirekuvauksissakin lukee, on tuosta kärsivä ihminen esim. hyvin kiihkeä suhteessa ja ripustautuu täydellisesti ja pelkää hylätyksi tulemista. Ei minulla ole aiemmin ollut mitään kosketusta mielenterveysongelmiata kärsiviin ihmisiin.
Pyrin parhaani mukaan hoitamaan tämän niin, ettei hänelle aiheudu tästä enempää mt ongelmia. En kuitenkaan voi alkaa hänen isäkseenkään.
Terapiaan emme yhdessä tule menemään. En halua pitkittää tätä. Voin kyllä yrittää ohjata hänet hakemaan apua. Ja saada hänet lähtemään äitinsä luo turvalliseen ympäristöön, missä mahdollista käsitellä asiaa ensialkuun.
AP
Defenssit pystyyn, kun tuli puhe ulkopuolisesta mielipiteestä. Nyt selvisi miksi nuori nainen on niin rikki. Jos hoitaisit asian parhaasi mukaan, ei sinulle 30-45min keskustelu ammattilaisen kanssa olisi noin kamala asia. Sinulla on jotain luurankoja vanhan miehen kaapissasi, mitkä liittyvät tähän rikkinäiseen nuoreen naiseen. 23 on lain mukaan kyllä aikuinen, mutta aivot eivät ole kehittyneet vielä kokonaan. Haluat vain siivota rikkinäisen nuoren naisen pois jaloista häiritsemästä, nyt kun olet saanut tarpeeksesi. Pari käyntiä terapeutilla tulee halvemmaksi, kuin takuuvuokra ja muutto. Älkää nuoret naiset koskeko pitkillä tikuillakaan näihin vanhempiin miehiin. Ne ei halua muuta, kuin huvituksia teidän kustannuksella.
Huomaakohan tämän naisasianainen miten tosiasiassa pitää naisia lähinnä lapsen tasoisina vastuunkantokyvyiltään. Naiset ovat täysi-ikäisinä päteviä päättämään ehkäisystään ja abortista, ja voivat värväytyä armeijaan, mutta oman kumppanin suhteen ovat täysin tämän armoilla, vailla mitään autonomiaa, ei edes viittä vuotta myöhemmin. Oletko miettinyt mitä tämä kertoo siitä millaisina naisia oikeasti pidät?
N34
Tässä ei ole kyse sukupuolesta, vaan ihmisitä ja miten ihmisiä kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille housut pois ja nssit kuin viimestä päivää. Jos ei onnistu kannat niskasta pihalle. Vähän munaa touhuun nyt. Olet ihan lapanen. Pitää sua ihan pilkkanaan.
Päinvastoin, ap kuulostaa vastuunsa kantavalta järkevältä mieheltä, joka ei halua vahingoittaa tyttöä, vaikka on tullut väärinkohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti ja ystävällisesti. Kerrot, että teidän suhde ei toimi ja haluat lopettaa sen, ja että hänellä on kuukausi aikaa etsiä itselleen uusi asunto. Tarvittaessa voit auttaa asunnon etsimisen alkuun esim etsimällä hänelle kunnan sosiaalitoimen ja asuntotoimen yhteistiedot ja nettisivustot.
Ehdotin tuota pari kk sitten kun ajattelin hänen olevan jokseenkin normaali kuitenkin. Sanoin että huomaan ettet halua elää sellaista elämää kuin minulla olisi tarjota, en ole katkera mistään ja ymmärrän ikänsäkin takia, ja autan häntä kämpän löytämisessä kyllä.
Ranteet auki - itkua kesti lähes koko yön.
On tämä hankala soppa. Joskin tietysti ihan itse keitetty tässä näin 🤔
AP
Ap 30, nainen 23
Paljonkos teillä on ikäeroa?
AP alkoi Daddyksi nuorelle naiselle ja nyt on ihmeissään pyytämässä neuvoja Vauva palstalta, avot! 💁🏻 Älkää nyt ainakaan tuota naista syyllistäkö kovasti tästä tilanteesta. AP:lla on valta-asetelma vähätuloiseen nuoreen naiseen, ja se tekee kyseisen naisen psyykkeelle vakavaa haittaa.
Ehdottomasti naisen olisi päästävä pois AP:n luota, mutta monesti tuollaiset vanhemmat miehet käyttävät ties mitä kaasuvalottamisia ja sirkustemppuja suhteen alkamiseksi, joten Tukholman Syndrooma olisi todennäköisempi diagnoosi. Vauva palstan diagnoosithan on tunnetusti päteviä.
Usko tai älä, mutta olen tiedostanut tuon eräänlaisen valta-asemankin.
Olen sanonut naiselle suoraan, että siksi tarjoan apua erilleen muuttamisen suhteen ja siksi olen ottanut asian esille. Ettei hänestä itsestään tuntuisi siltä kuin olisi vankina tässä. Olen googlannut tunteja miksi nainen ei halua erota vaikka hänellä selkeästi on kiinnostusta jotakuta toista kohtaan. Ja yksi mahdollinen selitys oli juurikin taloudellinen tilanne (oli amerikkalainen lähde) mikä ei mahdollista lähtemistä. Kuten aiemmin kerroin, olen tarjonnut apua asunnon löytämisessä, tavaroiden siirtämisessä jne.En kaikesta huolimatta nimittäin vihaa häntä. Välitänkin suorastaan - en vain enää niin kuin parisuhteessa välitetään.
AP
Jos olet työssäkäyvä, niin todennäköisesti sinulla on sen verran rahaa, että käytte yhdessä ja erikseen terapeutin juttusilla pari kertaa juurikin tämän eron takia. Jos olet itse tietoinen valta-asetelmasta, ja haluat ottaa vastuun päätöksestäsi alkaa parisuhteeseen noin nuoren naisen kanssa, se olisi hyvä ratkoa ihan pätevän ammatti-ihmisen avulla. Jos tuota ei ole vielä siis kokeiltu.
Enköhän ole ottanut vastuuta vähintään riittävästi.
En sen vuoksi, että hän on nuori. 23v on täysin aikuinen ihminen. Vaan siksi, että hänellä on ollut rankka lapsuus jne. mikä selkeästi nyt jälkeenpäin nähtynä on vaikuttanut mielenterveyteen (tuo aiemmin linkattu epävakaa persoonallisuushäiriö kuvaa erittäin hyvin). En voinut tietää tätä aluksi. Kuten oirekuvauksissakin lukee, on tuosta kärsivä ihminen esim. hyvin kiihkeä suhteessa ja ripustautuu täydellisesti ja pelkää hylätyksi tulemista. Ei minulla ole aiemmin ollut mitään kosketusta mielenterveysongelmiata kärsiviin ihmisiin.
Pyrin parhaani mukaan hoitamaan tämän niin, ettei hänelle aiheudu tästä enempää mt ongelmia. En kuitenkaan voi alkaa hänen isäkseenkään.
Terapiaan emme yhdessä tule menemään. En halua pitkittää tätä. Voin kyllä yrittää ohjata hänet hakemaan apua. Ja saada hänet lähtemään äitinsä luo turvalliseen ympäristöön, missä mahdollista käsitellä asiaa ensialkuun.
AP
Defenssit pystyyn, kun tuli puhe ulkopuolisesta mielipiteestä. Nyt selvisi miksi nuori nainen on niin rikki. Jos hoitaisit asian parhaasi mukaan, ei sinulle 30-45min keskustelu ammattilaisen kanssa olisi noin kamala asia. Sinulla on jotain luurankoja vanhan miehen kaapissasi, mitkä liittyvät tähän rikkinäiseen nuoreen naiseen. 23 on lain mukaan kyllä aikuinen, mutta aivot eivät ole kehittyneet vielä kokonaan. Haluat vain siivota rikkinäisen nuoren naisen pois jaloista häiritsemästä, nyt kun olet saanut tarpeeksesi. Pari käyntiä terapeutilla tulee halvemmaksi, kuin takuuvuokra ja muutto. Älkää nuoret naiset koskeko pitkillä tikuillakaan näihin vanhempiin miehiin. Ne ei halua muuta, kuin huvituksia teidän kustannuksella.
Huomaakohan tämän naisasianainen miten tosiasiassa pitää naisia lähinnä lapsen tasoisina vastuunkantokyvyiltään. Naiset ovat täysi-ikäisinä päteviä päättämään ehkäisystään ja abortista, ja voivat värväytyä armeijaan, mutta oman kumppanin suhteen ovat täysin tämän armoilla, vailla mitään autonomiaa, ei edes viittä vuotta myöhemmin. Oletko miettinyt mitä tämä kertoo siitä millaisina naisia oikeasti pidät?
N34
"N"34 😂 Ehkä sellainen terve ja kaikin puolin henkisesti kunnossa oleva 23 onkin tuollainen supersuorittajatietäjänainen, mutta ei mielenterveyden häiriöitä sairastava nuori nainen ole samalla viivalla. Jos olisi, tällaista draamaa ei olisi syntynyt. Miksi otit juuri parisuhteeseen/avioliittoon ja miesten ja naisten tasa-arvoon liittyviä kohtia esille? Miksi ehkäisy, miksi abortti, miksi armeija? Miksi ei äänioikeus, ajokortti, oma pankkitili, housut vs. hame?
Akka pihalle, ja mies terapiaan Pattayalle,siellä on exät ja nyxät unohtuu jo ennen ensimmäistä iltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapiaan ei kyllä yhdessä kannata enää mennä siinä vaiheessa, kun jompi kumpi on tehnyt lopullisen päätöksen erosta. Se antaa toiselle väärän viestin ja on ajan hukkaa, ellei sitten ole yhteisiä lapsia ja pitää pysyä eron jälkeen puhe- ja kasvatusyhteistyöväleissä. Sen sijaan jonkinlainen terapia voisi auttaa ap:tä selvittämään omia tunnekokemuksiaan ja ajatuksiaan, kun on selvästi sekä hämmentynyt, vihainen että romuna.
EROterapia ei anna toiselle väärää viestiä, sen tarkoituksena on auttaa osapuolet eroamaan ja löytämään suuntaa uudelle elämälle eronneena. Eroterapian tavoite kannattaa tietenkin tehdä selväksi heti alussa.
"Hyvin hoidettu ero voimaannuttaa ja auttaa toipumaan. Hyvä erokokemus kantaa parhaimmillaan läpi elämän, sillä se antaa luottamusta ja turvallisuudentunnetta tuleviinkin parisuhteisiin."
Jaksaako ap välittää kumppanistaan tämän verran? Voi hyvinkin lyhentää eroprosessia. Vai pelottaako jopa ajatus, että kumppanilla menisi hyvin eron jälkeen?
AP väitti googlanneensa maat ja mannut, mutta ei silti ollut tietoinen eroterapiasta. Liekö oikeasti haluaa olla vahingoittamatta enempää naisen mielenterveyttä tai tekee "kaikkensa". AP kertoo, ettei halua pahentaa tilannetta, mutta täällä ehdotetaan pois muuttoa ja rajua hylkäystä ja tavaroiden kantoa kadulle jätesäkeissä sun muuta vastaavaa. Eroterapia olisi kaikista loivin lähestymistapa tilanteeseen.
Ap ei ole mitään velkaa. Hoitanut asian suhtkoht inhimillisesti. Mitään terapioita ei tarvita. Viestin pitää olla selvä. Lähde meneen.
Sano että asunto on irtisanottu. Sano ettet haluaa enää jatkaa yhdessäasumista koska mitään suhdettahan ei enää edes ole.
Joku on kirjoittanut kirjan Sata tapaa käyttää kuollutta kissaa. Olisiko mahsollisesti myös kirja Sata tapaa päästä eroon tyttöystävästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroterapia on terveille ja tasapainoisille ihmisille, kuten ap. Ex-tyttöystävä tarvitsee pitkää yksilöterapiaa mt-ongelmiinsa. Ap ei ole velkaa mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole mitään velkaa. Hoitanut asian suhtkoht inhimillisesti. Mitään terapioita ei tarvita. Viestin pitää olla selvä. Lähde meneen.
Sano että asunto on irtisanottu. Sano ettet haluaa enää jatkaa yhdessäasumista koska mitään suhdettahan ei enää edes ole.
Mitään eroterapioita, joka pehmentäisi toiselle iskua ja antaisi hänelle paremmat mahdollisuudet selvitä erosta ei tarvita, kunhan MINÄ pääsen elämässä eteenpäin. Jep, jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että asunto on irtisanottu. Sano ettet haluaa enää jatkaa yhdessäasumista koska mitään suhdettahan ei enää edes ole.Mitään eroterapioita, joka pehmentäisi toiselle iskua ja antaisi hänelle paremmat mahdollisuudet selvitä erosta ei tarvita, kunhan MINÄ pääsen elämässä eteenpäin. Jep, jep.
Ei ole ex-tyttis mentaalisti siinä kunnossa, että voisi osallistua eroterapiaan. Jätä ap rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano että asunto on irtisanottu. Sano ettet haluaa enää jatkaa yhdessäasumista koska mitään suhdettahan ei enää edes ole.Mitään eroterapioita, joka pehmentäisi toiselle iskua ja antaisi hänelle paremmat mahdollisuudet selvitä erosta ei tarvita, kunhan MINÄ pääsen elämässä eteenpäin. Jep, jep.
Ei ole ex-tyttis mentaalisti siinä kunnossa, että voisi osallistua eroterapiaan. Jätä ap rauhaan.
Silloinhan se on varsinkin tarpeen, eroterapia ei pitkitä ap:n taakkaa, vaan lyhentää sitä. Tyttöystävä voi jatkaa sitten yksin omassa terapiassa. Jätä itse alentavia kommettejasi ("ex-tyttis") kirjoittamatta.
Nyt unohdetaan ne terapiat, silkkaa ajan ja rahan hukkaa. Täällä oli jo aiemmin hyviä konkreettisia neuvoja, lähtisin niistä joistakin.
Itse tein avokin kanssa niin että maksoin 3 kk vuokran ja irtisanoin sopimuksen omalta osaltani. Tietenkin sovin asiasta vuokranantajan kanssa asiasta.
Olis kiva kuulla ap:lta että onko asia edennyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tee mieli harrastaa seksiä hänen kanssaan. Kyllä hän sitä yrittää aika ajoin - ilmeisesti ajattelee sen toimivan niin että sitten olisin taas kuin ei mitään. Muttei se onnistu enää näin valtaisan shitin jälkeen.
AP
Hyvä! Hankkiutuu vielä raskaaksi, ja sitten olet liemessä. Pahassa kus*essa. Pidä se vehkeesi kalsareissasi.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kuulla ap:lta että onko asia edennyt?
Mulla on ollut sama mielessä, että tulisin ketjuun päivittämään.
Noh. Asia ei ole edennyt toivomallani tavalla.
Tämän ketjun aktiivivaiheen jälkeen tulin töistä kotiin ja nainen oli siivonnut siellä huolellisesti sekä tehnyt ruoan valmiiksi.
En saanut siinä sitten laukaistua asiasta mitään.
Samoin menneenä viikonloppuna hän siivoili ja teki muutenkin kotitöitä.
Hän tietää selvästi, että on venyttänyt kuminauhaa äärimmilleen ja yrittää rauhoittaa tilannetta.
Olen edelleen samaa mieltä siitä, ettei suhteellamme ole tulevaisuutta. Mutta toisaalta en voi olla ajattelematta voisiko sittenkin olla. Jos hänen sanomansa olisikin totta. Järjellä ajateltuna tiedän ettei ole, ja siinäkin tapauksessa olisi hankalaa kuvitella mitään perheen perustamista tms. jos kaikki saattaa kaatua muutamassa tunnissa päälaelleen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sama mielessä, että tulisin ketjuun päivittämään.
Noh. Asia ei ole edennyt toivomallani tavalla.
Tämän ketjun aktiivivaiheen jälkeen tulin töistä kotiin ja nainen oli siivonnut siellä huolellisesti sekä tehnyt ruoan valmiiksi.
En saanut siinä sitten laukaistua asiasta mitään.
Samoin menneenä viikonloppuna hän siivoili ja teki muutenkin kotitöitä.Hän tietää selvästi, että on venyttänyt kuminauhaa äärimmilleen ja yrittää rauhoittaa tilannetta.
Olen edelleen samaa mieltä siitä, ettei suhteellamme ole tulevaisuutta. Mutta toisaalta en voi olla ajattelematta voisiko sittenkin olla. Jos hänen sanomansa olisikin totta. Järjellä ajateltuna tiedän ettei ole, ja siinäkin tapauksessa olisi hankalaa kuvitella mitään perheen perustamista tms. jos kaikki saattaa kaatua muutamassa tunnissa päälaelleen.
AP
Eli olet täysin persoonallisuushäiriöisen ihmisen vietävissä? Sehän ei nyt ole ollenkaan hyvä juttu. Eihän tuo voi jatkua!
Raskaus olisi tässä tapauksessa kaikkein pahin juttu, varsinkin sille lapselle joka ei syntyisi toivottuna tasapainoiseen suhteeseen tasapainoisten vanhempien lapsena.
Ota yhteyttä tytön äitiin ja keskustele tilanteesta. Ole tiukkana siitä, että tytön täytyy lähteä luotasi. Äitinsä voi auttaa alkuun, kun tyttö muuttaa luotasi pois - näin sinulle ei jää huono omatunto siitä, että jätit toisen heitteille.
N34