Olisiko mahdollista löytää mies, joka ei kommentoi ulkonäköäni millään tavalla?
Minulle tulee ulkonäön kommentoinnista kiusaantunut olo. En halua haukkuja mutta en kehujakaan. Kun kukaan ei sanoisi mitään.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhdenkään miehen pitäisi haluta tuollainen nainen?
Eihän tässä sanottu, että pitäisi haluta.
Luulisi, että kehumattomuus on miehille ok. Eiväthän miehet yleensä halua kehua naisia. Sekö tässä nyt hiertää, että haukutkin on kielletty?
Eikö, miksi sitten tekevät sitä jatkuvasti?
Kyllä sellaisen voi löytää. Ei kaikki miehet ole pinnallisia. Olen nimittäin itse sellainen mies. En välitä juurikaan ulkonäöstä, vaan luonteesta ja persoonasta. Näin ollen en myöskään kommentoi mitään ulkonäköön liittyvää, vaan ainoastaan tekoja ja luonteen piirteitä.
Itselleni on vaivaannuttavaa, jos joku kysyy että näyttääkö jokin vaate tai hiustyyli hänellä hyvältä, kun itselleni se on aivan sama miltä näyttää, enkä koko asiaa ajattelisi muuten.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ap sinua ymmärrä. Miksi sinun naiseutta ei saa kommentoida? Juuri sen ulkonäön(eli naiseuden) takia mies/miehet sinusta kiinnostuu joten miksi sitä ei saisi kommentoida? 🤔
M30
Koska toisen ulkonäön kommentointi on junttimaista käytöstapojen puutetta. Siksi.
Ulkonäkö on toissijainen kirjoitti:
Kyllä sellaisen voi löytää. Ei kaikki miehet ole pinnallisia. Olen nimittäin itse sellainen mies. En välitä juurikaan ulkonäöstä, vaan luonteesta ja persoonasta. Näin ollen en myöskään kommentoi mitään ulkonäköön liittyvää, vaan ainoastaan tekoja ja luonteen piirteitä.
Itselleni on vaivaannuttavaa, jos joku kysyy että näyttääkö jokin vaate tai hiustyyli hänellä hyvältä, kun itselleni se on aivan sama miltä näyttää, enkä koko asiaa ajattelisi muuten.
ÄLÄ VALEHTELE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ap sinua ymmärrä. Miksi sinun naiseutta ei saa kommentoida? Juuri sen ulkonäön(eli naiseuden) takia mies/miehet sinusta kiinnostuu joten miksi sitä ei saisi kommentoida? 🤔
M30Aika esineellistävää. On ehkä parempi, että naiset ei ole miesten kanssa lainkaan kun teille on niin helvetin vaikea nähdä naista edes ihmisenä ja henkilönä eikä minään teille tehtynä hupileluna tai kodinkoneena. Koska naiset ei ole teille miehille tehty. Yhä 75% maailman kromosomeista on X ja vain 25% Y kyllä te miehet olette meidän tekemiä meille. Alkakaa myös käyttäytyä sen mukaan.
Häh? Se nyt vain kuuluu seksuaalisuuteen että miehisyys ja naiseus on ulkonäöllinen seikka jonka takia kiinnytään johonkin ihmiseen.
M30
Ja sitten täällä ukot kilvan ulvovat kuinka naiset ovat pinnallisia :D
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista löytää nainen, joka ei kommentoi pituuttani (161,5 cm) millään tavalla?
Itseäsi lyhyempi nainen. Jos etsit jatkuvasti itseäsi pidempiä nsisia niin kommentointia saattaa hyvinkin tulla keskity siis itseäsi lyhyempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Aika esineellistävää. On ehkä parempi, että naiset ei ole miesten kanssa lainkaan kun teille on niin helvetin vaikea nähdä naista edes ihmisenä ja henkilönä eikä minään teille tehtynä hupileluna tai kodinkoneena. Koska naiset ei ole teille miehille tehty. Yhä 75% maailman kromosomeista on X ja vain 25% Y kyllä te miehet olette meidän tekemiä meille. Alkakaa myös käyttäytyä sen mukaan.
Häh? Se nyt vain kuuluu seksuaalisuuteen että miehisyys ja naiseus on ulkonäöllinen seikka jonka takia kiinnytään johonkin ihmiseen.
M30
Se että viehätyt ja kiinnyt vain ulkomäön vuoksi johonkuhun, osoittaa juuri sen, ettet edes pidä tätä toista ihmisenä - vai kuori merkitsee. Vai valitsetko miespuoleisetkin ystäväsi ulkonäön perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole sinut ulkonäkösi kanssa. Red flag.
Miksi minun pitäisi olla jotenkin erityisen sinut ulkonäköni kanssa, kun koin rajua ulkonäkökiusaamista usean vuoden ajan nuorena? Kaikki minussa on haukuttu: iho, kasvonpiirteet, hiukset, hampaat. Minut uhattiin pahoinpidellä, kun olin kuulemma niin vastenmielinen.
- ap
Ei "pidä", mutta siitä olisi erityisesti sinulle ja myös mahdolliselle puolisollesi hyötyä ja iloa jos olisit. Vaikeasta taustasta huolimatta sitä voi opetella ja siihen voi oppia, ei kuitenkaan ulkomaailmaa pakottamalla.
Samaa mieltä. Kuulostaa siltä, että Ap tarvitsee luotettavan kumppanin, jonka kanssa voi sitten käsitellä tätä ulkonäkötraumaa. Toki terapiaa suosittelen ennen sitä. Kehujen vastaanottamistakin voi harjoitella. Voi tuntua jopa ihan kivalta.
Naisena minusta olisi vaikea olla kommentoimatta mieheni ulkonäköä ollenkaan. Joutuisin hillitsemään itseäni ihan liikaa, koska hän on niin kivannäköinen.
Kauniiden naisten on ehkä vaikea käsittää tätä, mutta kaikki naiset eivät saa kehuja ulkomuodostaan. Miten voi opetella vastaanottamaan kehuja, kun niitä ei tule? Te puhutte täällä aivan kuin kaikki naiset saisivat samanlaista kohtelua aina ja kaikkialla. Ei, se ei ole niin.
Vikahan ei ole ap:ssa eikä hänen ajattelutavassaan vaan niissä, jotka ovat kiusanneet häntä.
Niin, ap mainitsi saaneensa jonkinlaisia kehuja joskus. Jäi vähän epäselväksi, olivatko kehut aitoja vai jotain manipulointia. Joka tapauksessa: kaikki eivät saa kehuja ulkonäöstään!
Itse en ole tuosta samaa mieltä. En ole koskasn saanut suoraan kommentteja ja kehuja ulkonäöstäni tai sanotaan mutta epäsuorasti koko ajan. Eli tuijotetasn tietty ilme naamalla, mennään hämilleen jos sanon jotain. Yritetään muuten olla ylitse vuotavan ystävällistä ym. Mutta jos koskaan tai hyvin harvoin sanotaan suoraan kauniiksi. Katsotaan ja tuijotetaan kyllä sitten joka puolella ja katsellaan vartaloa puolelta toiselle. Tätä ollut koko läpi elämän että kyllä joo ärsyttää.
Sitä haluaisi miehen jonka kanssa voisi keskustella kaikesta EI pinnallisesta mutta kyllähän tuo hyvin pinnallisen ja tyhmän mielikuvan jättää noista tuijottavista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Se että viehätyt ja kiinnyt vain ulkomäön vuoksi johonkuhun, osoittaa juuri sen, ettet edes pidä tätä toista ihmisenä - vai kuori merkitsee. Vai valitsetko miespuoleisetkin ystäväsi ulkonäön perusteella?
Mutta ulkonäkö määrittää sen kummasta sukupuolesta ihminen kiinnostuu. Jos ulkonäöllä ei olisi merkitystä niin silloin ihminen on bi seksuaali.
En ymmärrä tätä miksi jotkut naiset puhuu ettei ulkonäköön saisi liikaa kiinnättää huomiota vaikka se on se merkittävin asia seksuaalisuudessa ja pariutumisessa.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30Se että viehätyt ja kiinnyt vain ulkomäön vuoksi johonkuhun, osoittaa juuri sen, ettet edes pidä tätä toista ihmisenä - vai kuori merkitsee. Vai valitsetko miespuoleisetkin ystäväsi ulkonäön perusteella?
Mutta ulkonäkö määrittää sen kummasta sukupuolesta ihminen kiinnostuu. Jos ulkonäöllä ei olisi merkitystä niin silloin ihminen on bi seksuaali.
En ymmärrä tätä miksi jotkut naiset puhuu ettei ulkonäköön saisi liikaa kiinnättää huomiota vaikka se on se merkittävin asia seksuaalisuudessa ja pariutumisessa.
M30
"...ulkonäkö on se merkittävin asia seksuaalisuudessa ja pariutumisessa...."
Varmastikin näin on, kaltaisellesi yksikertaiselle olennolle.
Ei voi kuin sääliä kanssasi parisuhteeseen erehtyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä avautumisestasi. Ainakin yksi mies jää ihan vapaaehtoisesti ulos ihmissuhdemarkkinoilta. Vain siksi, ettei edes vahingossa tulisi noin hirveää ihmistä vastaan, kuin sinä. Arvostan itseäni liikaa antaakseni kaltaisellesi hirviölle edes mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi olla jotenkin erityisen sinut ulkonäköni kanssa, kun koin rajua ulkonäkökiusaamista usean vuoden ajan nuorena? Kaikki minussa on haukuttu: iho, kasvonpiirteet, hiukset, hampaat. Minut uhattiin pahoinpidellä, kun olin kuulemma niin vastenmielinen.
- ap
Ei "pidä", mutta siitä olisi erityisesti sinulle ja myös mahdolliselle puolisollesi hyötyä ja iloa jos olisit. Vaikeasta taustasta huolimatta sitä voi opetella ja siihen voi oppia, ei kuitenkaan ulkomaailmaa pakottamalla.
Samaa mieltä. Kuulostaa siltä, että Ap tarvitsee luotettavan kumppanin, jonka kanssa voi sitten käsitellä tätä ulkonäkötraumaa. Toki terapiaa suosittelen ennen sitä. Kehujen vastaanottamistakin voi harjoitella. Voi tuntua jopa ihan kivalta.
Naisena minusta olisi vaikea olla kommentoimatta mieheni ulkonäköä ollenkaan. Joutuisin hillitsemään itseäni ihan liikaa, koska hän on niin kivannäköinen.
Kauniiden naisten on ehkä vaikea käsittää tätä, mutta kaikki naiset eivät saa kehuja ulkomuodostaan. Miten voi opetella vastaanottamaan kehuja, kun niitä ei tule? Te puhutte täällä aivan kuin kaikki naiset saisivat samanlaista kohtelua aina ja kaikkialla. Ei, se ei ole niin.
Vikahan ei ole ap:ssa eikä hänen ajattelutavassaan vaan niissä, jotka ovat kiusanneet häntä.
Niin, ap mainitsi saaneensa jonkinlaisia kehuja joskus. Jäi vähän epäselväksi, olivatko kehut aitoja vai jotain manipulointia. Joka tapauksessa: kaikki eivät saa kehuja ulkonäöstään!
Olen täysin samaa mieltä, ettei aloittajan ajatustavassa ole yhtään mitään vikaa, mutta muuten tähän tuon vähän toisenlaisen näkökulman.
Monilta unohtuu, että myös kaunis nainen voi kokea ulkonäkönsä kommentoinnin hyvin ahdistavana, vaikka se olisi positiivista. Usein tämä kommentointi alkaa jo hyvin nuorella iällä, jolloin kommentoinnilla aletaan tekemään vielä epävarmasta tytöstä naista ennen kuin hän on itse siihen valmis. Hyvääkin tarkoitavat kommentit rikkovat usein henkilökohtaisia rajoja.
Toinen asia on se, että usein myös kaunis nainen arvotetaan puhtaasti ulkonäkönsä kautta ja se on vastenmielistä, koska se ikään kuin häivyttää ihmisen persoonan. Moni tuntuu myös olevan sitä mieltä, ettei kauniilla naisella olisi oikeus puhua tästä asiasta, koska kauneus on jotain mikä pitäisi vain ottaa kiitollisena vastaan, vaikka sen takia joutuisitkin koko ajan ihmisenä mitätöidyksi ja objektoiduksi.
Katson aloittajan ongelmaa eri näkökulmasta, mutta jaan hänen ajatuksensa monessa kohtaa. Mielestäni kenenkään ulkonäköä ei tulisi kommentoida, kuin vasta hyvin läheisissä ihmissuhteissa ja silloinkaan sitä ei tietenkään saa käyttää haukkuma-aseena.
Totta ja itse olen huomannut että tavisnäköiset miehet yrittävät iskeä niitä kauniita ja ainoa kiinnostuksen syy on ulkonäkö.
Sitten aivan taviksen näköiset naiset löytää sen onnellisen parisuhteen kun mies oikeasti rakastuu ihmiseen eikä objektiin. Näin se menee. Kauniin naisen on lähes mahdoton löytää kunnollista parisuhdetta jossa ollaan ja eletään yhdessä loppuun asti. Ei kannata edes kadehtia ksunista naista kun hänen on lähes mahdoton löytää oikeista syistä kiinnostunutta miestä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Olen täysin samaa mieltä, ettei aloittajan ajatustavassa ole yhtään mitään vikaa, mutta muuten tähän tuon vähän toisenlaisen näkökulman.
Monilta unohtuu, että myös kaunis nainen voi kokea ulkonäkönsä kommentoinnin hyvin ahdistavana, vaikka se olisi positiivista. Usein tämä kommentointi alkaa jo hyvin nuorella iällä, jolloin kommentoinnilla aletaan tekemään vielä epävarmasta tytöstä naista ennen kuin hän on itse siihen valmis. Hyvääkin tarkoitavat kommentit rikkovat usein henkilökohtaisia rajoja.
Toinen asia on se, että usein myös kaunis nainen arvotetaan puhtaasti ulkonäkönsä kautta ja se on vastenmielistä, koska se ikään kuin häivyttää ihmisen persoonan. Moni tuntuu myös olevan sitä mieltä, ettei kauniilla naisella olisi oikeus puhua tästä asiasta, koska kauneus on jotain mikä pitäisi vain ottaa kiitollisena vastaan, vaikka sen takia joutuisitkin koko ajan ihmisenä mitätöidyksi ja objektoiduksi.
Katson aloittajan ongelmaa eri näkökulmasta, mutta jaan hänen ajatuksensa monessa kohtaa. Mielestäni kenenkään ulkonäköä ei tulisi kommentoida, kuin vasta hyvin läheisissä ihmissuhteissa ja silloinkaan sitä ei tietenkään saa käyttää haukkuma-aseena.
Totta ja itse olen huomannut että tavisnäköiset miehet yrittävät iskeä niitä kauniita ja ainoa kiinnostuksen syy on ulkonäkö.
Sitten aivan taviksen näköiset naiset löytää sen onnellisen parisuhteen kun mies oikeasti rakastuu ihmiseen eikä objektiin. Näin se menee. Kauniin naisen on lähes mahdoton löytää kunnollista parisuhdetta jossa ollaan ja eletään yhdessä loppuun asti. Ei kannata edes kadehtia ksunista naista kun hänen on lähes mahdoton löytää oikeista syistä kiinnostunutta miestä elämäänsä.
Tiedän monta missimäisen kaunista naista, jotka ovat onnellisissa parisuhteissa. Tiedän myös monta tavista, jotka niin ikään ovat hyvissä suhteissa.
Tällainen rumilus kuten minä vetää puoleensa vain häiriintyneitä tapauksia ja alistajia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Varmasti syynä siihen ettei ulkonäkökommenteista pidetä, on juuri tuo että niistä paistaa kehujan asenne kuinka ulkonäkö on hänelle merkittävintä toisessa ja toisen seksuaalisuudessa. Kukaan ei halua kumppania jolle asia on noin, koska ensinnäkään sellaisen kumppanin kanssa suhde ei voi olla kovin pitkä. Ikä kun alkaa joka tapauksessa joskus syödä ulkonäköä.
Olen reilut 50v ukko ja koskaan en ole akan ulkonäköä kommentoinut! Yhdes ollaan edelleen. Ulkonäöllä montaa puuroa näet keitetä! Jotenkin tuntuu ettei näillä kommentoijilla ole muumit laaksossa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että sinkkujen määrä kasvaa vuosi vuodelta. Moni ihan tahallaan omalla käytöksellään aihettaa sen, että on sinkku. Esimerkiksi riehuminen siitä, että KEHUTAAN, on jotain kovin sairasta.
Jaa että riehuminen?? Maailma ympärillämme on tullut koko ajan pinnallisemmaksi. Jos mietitään aikaa vaikka 50 vuotta sitten niin yhteen mentiin ja perhettä perustettiin maailmassa jossa ei koko ajan tulvinut kuvia vähäpukeisista naisista eri kuvakulmista kuten tänä päivänä. On tiktokit, facebookit, ym. ym. jossa yritetään näyttää itsestä parhaat puolet tai jopa ansaita elantoa sillä tavalla. Nyt uusimpana nämä tekoälyn kehittämät täydellisen kauniit ja virheettömät naiset.
Uutisissa sitten ihmetellään kun syntyvyys on laskenut jyrkästi ja tämä rasittaa jo yhteiskunnan tulevaisuutta. Onko se kuitenkaan kovin ihmeelistä?
Mietin näin naisena että kun miehet jo teini-ikäisestä alkaen katselee näitä fotoshopattuja kauniita naisia ehkä kymmenen vuotta ennen kuin aloittavat seurustelun miten se vaikuttaa heidän naiskuvaansa?
Alkaako se olla yhtä epätodellinen kuin ne fotoshopatut, leikellyt ja muokatut naiset tai peräti tekoälyllä toteutetut täydellisen virheettömät feikkikaunottaret. Oikeat naiset eivät enää kiinnosta kun tarjolla kaikkea muokattua tai muuta feikkiä kauneutta.
Onko selitys syntyvyyden laskuun saatu?? Kyllähän sillä on monia seurauksia ja miehet varmasti itse tietävät niistä paremmin. Huolestuttavaa tämä toki alkaa jo olla.
Sopii kyllä.
Jutellaanko sitten panojen välissä vaikka töistä ja ryyppyreissuista?
Vierailija kirjoitti:
On, kun laihdutat ensin.
Olen ollut koko ikäni hoikka tai normaalipainoinen.
- ap
Ei ole. Luuletko että tuolla on alkuihmiset tai edelliset sukupolvetkaan näyttäneet kovin kauniille tai komeille? Ei ole. Tämä on ihan meidän yhteiskunta kun on vienyt alistamisen siihen pisteeseen, että naisista on tehty tuote koska se on mahdottoman hyvä tapa pitää toinen alistettuna sen sijaan että se keskittyisi olemaan mahdollisimman hyvä versio itsestään. Naisen ei tarvitse olla mitään miestä varten. Miehet panee eläimiä, lämmintä piirakkaa, lapsia, reikää seinässä. Teille ei ulkonäkö merkitse yhtään mitään. Ei oikeasti.