Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla tullut suvun kanssa riitaa perinnöstä kieltäytymisestä?

Vierailija
31.07.2023 |

Kuulun kuolinpesään ja muut eivät halua että kieltäydyn perinnöstä. Itse haluaisin, mut sekin pitää tehdä "taistellen".

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muiden halusta kiinni ole.

Vierailija
2/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on, niin voititteko ja pääsittekö viimeinkin vapaaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin taistellen? Ilmoitus riittää.

Vierailija
4/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kieltäytyminen pitää kirjallisena antaa muille jotka eivät halua minun lähtevän, niin mikään ei takaa sitä että he ottavat sitä kieltäytymistä todesta. Todennäköisesti vaan kehystävät sen ja laittavat sen seinilleen.

Vierailija
5/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo ottanut perinnön vastaan, et voi siitä enää kieltäytyä.

Vierailija
6/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin taistellen? Ilmoitus riittää.

No onko kellään muulla menny välit siitä että on kieltäytynyt perinnöstä?

Vierailija
7/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kieltäytyminen pitää kirjallisena antaa muille jotka eivät halua minun lähtevän, niin mikään ei takaa sitä että he ottavat sitä kieltäytymistä todesta. Todennäköisesti vaan kehystävät sen ja laittavat sen seinilleen.

Ei sitä tarvitse kuolinpesän osallisille antaa.

Vierailija
8/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ryhtynyt perintöön. Olen ollut kyllä perunkirjoituksesta, mutta en ole vielä ryhtynyt perintöön. Lakimies sanoi että vielä on mahdollista kieltäytyä "täydellisesti" vai mikä se termi nyt oli.

Vierailija
9/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ymmärtänyt että pitää.

Vierailija
10/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ryhtynyt perintöön. Olen ollut kyllä perunkirjoituksesta, mutta en ole vielä ryhtynyt perintöön. Lakimies sanoi että vielä on mahdollista kieltäytyä "täydellisesti" vai mikä se termi nyt oli.

Minä taas olen saanut sellaosen ohjeen, että perunkirjoitukseen osallistuminen on perintöön ryhtymistä.

Vierailija
11/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat lakimiehelle kirjallisesti, että kieltäydyt perinnöstä. Se ei kuulu muille kuolinpesän osakkaille.

Vierailija
12/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Ei tarvitse muiden lupaa. Pesänjakajalle ilmoitus.

Vierailija
13/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ottaa vastaan perintöä, mutta uteliaisuudesta kysyn, mikä on syy. Velkainen kuolinpesä / jokin vanha rakennus?

Vierailija
14/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäytymisestä tulee hirveä paperisotku joten siksi monet eivät halua jonkun kieltäytyvän. Kokemusta on ja silloin päädyttiin, että kaikki ottaa omansa ja laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen jos ei rahoja halua ja myy osuutensa eurolla muille jälkikäteen. Kieltäytymisellä tienaa vain lakimiehet.

Vierailija
15/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa vaan miten monta kertaa. Aina kun kyseessä on köyhä sukulainen, jolta jää puolilahko mökki/talo, jota ei saa myydyksi millään. Aina kun on sukulainen, jonka omaisuutta on mahdotonta jakaa tasan kenekään kesken, koska omaisuuden myyminen vie vuosikymmeniä ja ei todennäköisesti edes onnistu.

Aina kun sukulaiset päättävät haluta perinnöstä jonkun tietyn osan, mutta eivät sitten halua jotain muuta osaa, jota kukaan muukaan ei halua.

Olen tähän mennessä taistellut ainakin 20 perinnöstä eroon ja rankaa on ollut.

Hyvät ihmiset kun vanhenette myykää omaisuutenne ennen sitä ja älkää jättäkö asioita perikunnan hoidettavaksi

Vierailija
16/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokas luopuminen.

Vierailija
17/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa vaan miten monta kertaa. Aina kun kyseessä on köyhä sukulainen, jolta jää puolilahko mökki/talo, jota ei saa myydyksi millään. Aina kun on sukulainen, jonka omaisuutta on mahdotonta jakaa tasan kenekään kesken, koska omaisuuden myyminen vie vuosikymmeniä ja ei todennäköisesti edes onnistu.

Aina kun sukulaiset päättävät haluta perinnöstä jonkun tietyn osan, mutta eivät sitten halua jotain muuta osaa, jota kukaan muukaan ei halua.

Olen tähän mennessä taistellut ainakin 20 perinnöstä eroon ja rankaa on ollut.

Hyvät ihmiset kun vanhenette myykää omaisuutenne ennen sitä ja älkää jättäkö asioita perikunnan hoidettavaksi

En varmasti myy.

Vierailija
18/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytymisestä tulee hirveä paperisotku joten siksi monet eivät halua jonkun kieltäytyvän. Kokemusta on ja silloin päädyttiin, että kaikki ottaa omansa ja laittaa vaikka hyväntekeväisyyteen jos ei rahoja halua ja myy osuutensa eurolla muille jälkikäteen. Kieltäytymisellä tienaa vain lakimiehet.

Mikä paperisotku? Kieltäytyminen kirjallisesti riittää.

Vierailija
19/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa vastaan perintöä, mutta uteliaisuudesta kysyn, mikä on syy. Velkainen kuolinpesä / jokin vanha rakennus?

En vain halua olla enää missään tekemisissä kuolinpesän osakkaiden kanssa.

Vierailija
20/103 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Ei tarvitse muiden lupaa. Pesänjakajalle ilmoitus.

Kuka on pesänjakaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi