Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimen suhteen ongelmista

Vierailija
31.07.2023 |

Onko muilla samaa? Olen ollut muutamia vuosia avoimissa suhteissa. Ne tuntuvat menevän joka kerta samalla kaavalla, naisen täyttyy saada tehdä ihan mitä haluaa, itse en saa samaa tehdä. Mitä näissä tilanteissa tulisi tehdä? Tällä hetkellä olen tyytynyt olemaan vain yhden kanssa, koska hänelle ei sovi että minulla on muita. Itse hän taas hässii ympäriinsä omien halujensa mukaan.
Tämä tuntuu epäreilulta ja ahdistavalta. Kaduttaa se kun tähän rupesin aikoinaan, meni perhe sekä koti ja tätä ei saa millään toimimaan.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, todellakaan. Muutamassa vuodessa meni kaikki: avioliitto, perhe, koti. Mitään en kadu niin paljon kuin että sitkettiin yhteinen elämä.

Asiat voi sössiä monella tavalla. Aivan kuin alkoholi, jota voi juoda fiksusti tai asiansa pilaten. Avoin suhde ei automaattisesti pilaa mitään, vaan siihen vaikuttaa kuinka sen hoitaa. Avoin suhde myöskään ei kaikille sovi ollenkaan.

Elämässä kuitenkin aina tulee takapakkeja, kehottaisin sinua siirtämään katseesi eteenpäin, ettet jää katkerana paikallesi loppuiäksi. Mene vaikka keskustelemaan ammattilaisen kanssa jos tuntuu vaikealta yksin päästä eteenpäin.

Kannatan! Esimerkiksi Sexpoon selvittämään miten avoin suhde ja polyamoria kuuluu hoitaa. Saat elämäsi vielä pahemmin solmuun.

Syy sun ongelmiin ei ole Sexpo, avoinsuhde eikä polyamoriakaan. Syy sun ongelmiin olet sinä itse.

Ilman sexpoa ja sen edustajia elämäni olisi kunnossa. Kiitos kommentista kuitenkin.

Oletko se, joka täällä vuosia sitten valitti, kun vaimo ei osallistu fetisseihin ja pohdit sen vuoksi jopa itsemurhaa? Kirjoitus- ja ajatustapa vaikuttaa samalta. 

Omaa itseä ja ongelmiaan ei pääse pakoon mitenkään. Pitkä psykoterapia voi auttaa jopa persoonallisuushäiriöistä jonkun verran, jos ihminen ymmärtää tarvitsevansa apua ja että ongelmat eivät ratkea muiden ihmisten kautta tai heitä syyllistäen.

Mitä elämässäsi on hyvää ja hienoa? Mitä olet oppinut itsestäsi kaiken sen kautta mitä olet kokenut? Kaikissa asioissa on hyvät ja huonot puolensa. Hae apua, jos et pysty hahmottamaan asioita kuin negatiivisen kautta, koska silloin kaikki ei ole kunnossa.

Oma mielipiteeni on se, että avoimet suhteet ja polyamoria ovat monesti keino splitata vaarallisia asioita pienempiin kokonaisuuksiin, jolloin turvallisuudentunne säilyy. Tai sitten ne ovat keino toteuttaa erilaisia fetissejä, joista jälkimmäiseen voi liittyä traumataustaa. Silti en näe näitä mitenkään sen sairaampina suhdemuotoina kuin muitakaan, sillä myös aivan samanlaisia ongelmia on tavallisemmissa parisuhteissa.

Avoimet ja polyamoriset suhteet ovat hyvin pieni vähemmistö. Seksuaalisuus on rakentunut meillä kaikilla tietynlaiseksi eikä sitä ole helppo eikä tarviskaan muuttaa. Elämäntavan rakentuminen seksuaalisuuden ympärille voi olla verrattavissa uskonnolliseen lahkoon kuulumiselle tai vastaavilla ideologisille syille, jolloin samat "lahkon" ongelmat voivat koskea sitäkin. Eli ongelmat kielletään ja on paljon piilevää vallankäyttöä.

Tuo piilevä vallankäyttö, valehtelu, itsekkyys, hyväksikäyttö ja ihmisten esineellistäminen on arkipäivää polyamoristen ja avoimissa suhteissa elävien keskuudessa. Varmasti niissä on paljon hyvää myös, esimerkiksi seksin määrä naisilla, kuten aiemmin sanoitkin, mutta etiikka ja moraali, noissa kuvioissa on yleensä hyvin vääristynyttä, vaikka seksipositiiviset, polyamoriset, seksuaaliterapeutit ja vastaavat, toisin väittävät.

Viesti numero 78 oli eka viestini tässä ketjussa eli en ole kirjoittanut muuta tähän ketjuun. Itselläni ei ole avoimista ja polyamorisista suhteista henkilökohtaista kokemusta eivätkä ne sovi minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä