Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut häädön kodistasi?

Vierailija
19.04.2023 |

Miten on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maksan aina vuokrani.

Vierailija
2/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat heitti minut aikoinaan pihalle lapsuuskodistani, joten kai tuo on häätöön verrattavissa.

Vierailija
4/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat heitti minut aikoinaan pihalle lapsuuskodistani, joten kai tuo on häätöön verrattavissa.

? kun itse täytin 18 vuotta niin ovi avautui. Ei se mikään häätö ole.

Vierailija
5/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, olit siellä ikään kuin vankina. Pääsitkö pakenemaan, vai kuka sen oven avasi? Naapuri tuli yllättäen kylään?

Vierailija
6/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en 😱

Vierailija
7/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jos sanotaan että kun täytät 18 niin antaa heittää ja takas ei tarvii tulla. Kaverin vanhemmat teki noin. En ymmärrä niitä vanhempia.

Vierailija
8/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai virallisesti ollut häätö, mutta meidän piti yhtäkkiä kuukauden varoajalla muuttaa pois, kun vuokranantaja halusi asunnon omaan käyttöönsä. Olin alle kouluikäinen, mutta muistan kun tämä tultiin ilmoittamaan ovelle, äiti avasi oven. Muistan myös, miten hirveän huolestuneita vanhempani sitten olivat, lapsiperheelle tuollainen kuukauden varoaika on ihan todella lyhyt.

Vierailija
9/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa kotiin, niin pihalla isä sanoi minulle "mene samaan suuntaan mistä tulitkin, tänne ei ole enää tulemista". No minä sitten menin.

Vierailija
10/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maksan aina vuokrani.

Häädön voi saada muutoinkin, vai nimitetäänkö sitä eri termillä kun vuokranantaja lopettaa vuokrasuhteen, vaikka onkin maksanut vuokransa?

Itselleni kävi niin, että vuokrasin ok-talon. Talo oli likainen ja huonossa kunnossa, ollut vuosia asumattomana. Piha oli hoitamaton viidakko.

Vuokra oli talon kunnosta johtuen kohtuullinen. 2,5 vuotta meni, että saimme mieheni kanssa talon ja pihan siistiksi. Meillä oli vuokranantajan lupa kunnostaa taloa eikä siihen mitään isoja rahoja käytetty, toisten taloon. Maalia ja pesuaineita lähinnä materiaaleista, mutta lukemattomia työtunteja.

Ihanaa! Eka kesä kun ei ole työleiriä tiedossa! Eiku...

Sitten kun talo ja piha olivat siistejä niin omistajan tytär halusi sinne asumaan. No, mitäpä siinä sitten muuta kuin pakkaamaan omia tavaroita.

Enpä ole sen jälkeen ollut yksityisellä vuokralla, sen verran v***tti. Onneksi on nykyään oma talo, jossa kuopsutella pihaa.

Vierailija
11/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan

Vierailija
12/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa kotiin, niin pihalla isä sanoi minulle "mene samaan suuntaan mistä tulitkin, tänne ei ole enää tulemista". No minä sitten menin.

Niin se kuuluukin mennä. Loppuu se ilmainen voileipäpöytä aina jossain vaiheessa.

Vierailija
13/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole häätöä tullut koettua, mutta vuokrasuhteen loppuminen kyllä, koska isäntä halusi rempata ja laittaa myyntiin. Hänellä oli tarjota toinen juuri remontoitu ja hienompi tilalle, joten hommasta jäi vaan hyvä maku.

Vierailija
14/14 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ovellemme ilmestyi kerran haastemies, joka toi häätöilmoituksen ihan käteen. Olimme asuneet huoneistossa melkein kymmenen vuotta ja maksaneet vuokran säntillisesti. Tiesin, että kiinteistö oli myyty ja ostaja oli ruotsinkielinen säätiö, joka sitten hääti kaikki suomenkieliset talosta. 

Kieli ei ole laillinen häätöperuste, mutta ei se häätöä miksikään muuta. Oikeusteitse olisin saattanut saada muuttokulut säätiön piikkiin, mutta muuta rangaistusta ei laittomasta häädöstä seuraa.