Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimen suhteen ongelmista

Vierailija
31.07.2023 |

Onko muilla samaa? Olen ollut muutamia vuosia avoimissa suhteissa. Ne tuntuvat menevän joka kerta samalla kaavalla, naisen täyttyy saada tehdä ihan mitä haluaa, itse en saa samaa tehdä. Mitä näissä tilanteissa tulisi tehdä? Tällä hetkellä olen tyytynyt olemaan vain yhden kanssa, koska hänelle ei sovi että minulla on muita. Itse hän taas hässii ympäriinsä omien halujensa mukaan.
Tämä tuntuu epäreilulta ja ahdistavalta. Kaduttaa se kun tähän rupesin aikoinaan, meni perhe sekä koti ja tätä ei saa millään toimimaan.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa kuin sellaiseen avoimeen suhteeseen missä nainen ei saa olla muiden kanssa ja itse saa.

Meillä näin

Vierailija
2/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata alkaa kuin sellaiseen avoimeen suhteeseen missä nainen ei saa olla muiden kanssa ja itse saa.

Meillä näin

Mistä sellaisen löytäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku juustopää vai lapanen?

Avoimessa suhteessa molemmathan voi tehdä mitä haluaa. Grow up!

Vierailija
4/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä näin

Mistä sellaisen löytäisi?

Se täytyy jo silloin olla selvää kun kumppanin kanssa alkaa olemaan.

Vierailija
5/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene. Naiset löytävät helposti kertapanoja ja vastaavia, miehet ei. Pitää olla valmis syvempään suhteeseen ja se ei näille naisille käy.

Vierailija
6/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin mene. Naiset löytävät helposti kertapanoja ja vastaavia, miehet ei. Pitää olla valmis syvempään suhteeseen ja se ei näille naisille käy.

Älä puhu paskaa.

Ravintolat on pullollaan panematonta pillua. Sen kun vaan kysyy. Tämäkin palsta on pullollaan munankipeitä naisia, joiden ukot vaan kuulemma runkkaa. Mee nyt ainakin pikkujouluaikaan kysymään. Sinne ei ole enää pitkä aika. Saat aika vätys olla, jos et sillonkaan saa mitään.

Vierailija
7/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

Ravintolat on pullollaan panematonta pillua. Sen kun vaan kysyy. Tämäkin palsta on pullollaan munankipeitä naisia, joiden ukot vaan kuulemma runkkaa. Mee nyt ainakin pikkujouluaikaan kysymään. Sinne ei ole enää pitkä aika. Saat aika vätys olla, jos et sillonkaan saa mitään.

Satunnaisia sutturoita noin ehkä saa ja jos valehtelee olevansa sinkku. Pitää yrittää.

Vierailija
8/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

Satunnaisia sutturoita noin ehkä saa ja jos valehtelee olevansa sinkku. Pitää yrittää.

No eikö se juuri ole avoimen suhteen tarkoituskin?

Panna muita henkilöitä.

Vierailija
9/81 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

No eikö se juuri ole avoimen suhteen tarkoituskin?

Panna muita henkilöitä.

Ei se noille naisille tunnu olevan. Haluavat rakkautta ja merkityksellisiä suhteita useampia samaan aikaan. Minulle niitä vastaavia ei sallita.

Vierailija
10/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö pitäisi tehdä? Ottaa vastuu omista valinnoista. Jos tuollainen suhde ei miellytä, niin lopeta se.

Vierailija
11/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keskustelu suhteesta teillä menee:

"Hei avataanks suhe?"

"OK"

Sitä pitää koko ajan jauhaa läpi. Tuntuuko suhde tasa-arvoiselta? Herääkö mustasukkaisuutta? Pitää myös olla mahdollisuus perääntyä.

Sanat toki ovat mutkikkaita mutta yleensä avoimessa suhteessa on ylsi suhde ja kertapanoja kun taas polyamoriassa on useita merkityksellisiä suhteita. Eli jos polyamoriasta ei ole sovittu, siitä ei ole sovittu.

Vierailija
12/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut tuollaiseen? Jätitkö siis perheesi tällaisen suhteen takia?

Vierailija
13/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei avataanks suhe?"

"OK"

Sitä pitää koko ajan jauhaa läpi. Tuntuuko suhde tasa-arvoiselta? Herääkö mustasukkaisuutta? Pitää myös olla mahdollisuus perääntyä.

Sanat toki ovat mutkikkaita mutta yleensä avoimessa suhteessa on ylsi suhde ja kertapanoja kun taas polyamoriassa on useita merkityksellisiä suhteita. Eli jos polyamoriasta ei ole sovittu, siitä ei ole sovittu.

Monilla avoimessa suhteessa olevilla on vakipanokumppani, koska uuden kertapanon etsimistä ei melkein kukaan järkevä jaksa.

Vierailija
14/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

Tavallaan joo. Mutta ei se kyllä kysymällä onnistu. Pitää käydä läpi kosiorituaalit ja olla olevinaan syvästi kiinnostunut muustakin.

Naisen taas tarvitsee vaan mennä Tinderiin ja munaa löytyy vaikka ei osoittaisi mitään aktiivisuutta koko jätkään.

Vierailija
15/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei avataanks suhe?"

"OK"

Monilla avoimessa suhteessa olevilla on vakipanokumppani, koska uuden kertapanon etsimistä ei melkein kukaan järkevä jaksa.

Tuo ei kyllä enää ole ihan puhdas avoin suhde. Jotain noitten kahden väliltä.

Riippuu ihan siitä kuinka usein sitä vierasta haluaa. Jos on pari kertaa vuodessa, niin kyllä sen verran jaksaa etsiä.

Vierailija
16/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lapanen. Ihan sama missä suhteessa on, niin itse päättää mitä tekee, eikä kukaan muu. Kaikki suhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä toisella ole määräysvaltaa toisen tekemisiin. Avoimessa suhteessa molemmmille on annettu vapaat kädet käydä vieraissa. Jos olet aviossa, niin kunnioitat puolison toivetta, etkä käy vieraissa. Mutta missään suhteessa toisella ei ole mitään määräysvaltaa vaan molemmmat ovat tasa-arvoisia ja päättävät yhdessä. 

Vierailija
17/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heteromiehen kannalta järkevät avoimen suhteen muodot ovat:

1. kummallakin suhteen ulkopuolinen seksi on ainoastaan naisten kanssa

2. suhteen ulkopuolista seksiä kumpikin harrastaa saman verran. Eli jos yksi ei saa, toinenkaan ei harrasta. Ja ensimmäisenä harrastaa se, joka ei ehdottanut avointa suhdetta alun perin.

Vierailija
18/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin suhde = Ihmiset keksivät tämän ketkä ei OMAA heikkouttaan pysty sitooutumaan yhteen ihmiseen.

Ja mitäpä luulet voiko tuollinen toimia?, mitä jos joku tai useampi rakastuu tähän ppimperon/peniksen omistajaan. Ongelmiahan siitä tulee, letka oven takana naukumassa?. 

Minun mielestäni ihmisten ei pitäisi koskaan sopia tuollaista paskaa kuin avoin suhde. Eikö ole helpompi sopia esim: Seurustellaan kun ollaan valmiita sitoutumaan, siihen asti vaatteet pois kaikkien edessä?

Vierailija
19/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse me soppamme keitämme ja sen myös syömme. Jos haluat muutosta, niin sitä eivät muut voi sinulle tarjottimella kantaa.

Ja tuskinpa avoin suhde kaikilla tuollainen on. Eikö sen idea ole, että molemmat saavat olla vapaita olemaan muiden kanssa eikä vain toinen. Toki jokainen pariskunta voi olla millaisessa suhteessa itse päättää ja nimittää sitä vaikka astraalisuhteeksi.

Vierailija
20/81 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaa taas.

Jos olet itse suostunut avoimeen suhteeseen, niin kestä myös sen seuraukset. Mä en ymmärrä tollasta ajattelutapaa, että itse tekee päätöksen ja sitten syyttää muita sen seurauksista.

Kuka tollasta lapasta edes haluaa minkäänlaiseen suhteeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä