Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaakohan apteekissa jotain jos pyydän lääkelistasta printtiä ulkomaanmatkaa varten?

Vierailija
31.07.2023 |

Unohdin näköjään töissä tulostaa, nyt jo lomalla eikä kotona mahdollisuutta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan tonnilla selviää, pyydä laskulla ja muutamassa erässä, jos loma kassa ei anna myöten.

Vierailija
2/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosta kotona pdf-tiedostoksi ja lataa/lähetä se puhelimeesi. Näytät sitä tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka maksaisi? Kai ihminen, jolla on varaa lähteä reissuun on varaa maksaa vaikka 20 euroa siitä lapusta?

Vierailija
4/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieledtäni kuuluu Kanta palveluun, eikä maksa mitään. Kysy ensin hinta.

Vierailija
5/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka maksaisi? Kai ihminen, jolla on varaa lähteä reissuun on varaa maksaa vaikka 20 euroa siitä lapusta?

Juu ei se nyt siitä kiinni ollut mutta olen muutenkin menossa kirjastoon niin meinasin käynkö siellä omakannasta tulostamassa

Vierailija
6/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei se nyt siitä kiinni ollut mutta olen muutenkin menossa kirjastoon niin meinasin käynkö siellä omakannasta tulostamassa

En tekis kirjaston koneella mitään, missä pitää omia tunnuksia käyttää.

Vierailija
7/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voi käydä molemmissa samalla kertaa jotta voit vertailla.

Vierailija
8/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa siitä printistä on?

Jokainenhan voi printtailla samanlaisia lappuja vaikka merkinnällä "kokaiini, 2kg päivässä, nasaalisesti" tullia varten.

Vierailija
9/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä printti ei riitä. Yleensä ulkomaille siitä vaaditaan englanninkielinen käännös.

Vierailija
10/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pyytänyt Yliopiston apteekista listan mun lääkkeistä ( englanniksi) eikä ole maksanut mitään.

Vierailija
11/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei maksanut mitään toukokuussa. Sain matkaani varten englanninkielisen todistuksen omasta apteekistani maksutta. Miksi te ihmiset ette osaa ettekä halua käyttäytyä? Ihmeellisiä vastauksia täällä! Ollaan kuin jotkut koulukiusaajat!

Vierailija
12/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tekis kirjaston koneella mitään, missä pitää omia tunnuksia käyttää.

Kantaan pitää tunnistautua vahvasti, joten jos sieltä kirjautuu ulos "oikein", kukaan ei pääse enää omilla tunnuksilla mun jälkeen sillä kirjaston kirjalla kirjautumaan. Se vaan täytyy muistaa, että palvelusta on kirjauduttava ulos, eikä vain suljettava selainta.

Vierailija
13/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan voi printtailla samanlaisia lappuja vaikka merkinnällä "kokaiini, 2kg päivässä, nasaalisesti" tullia varten.

Tämä on ihan totta, vaikka kuinka alapeukutatte.

Ihan turhia tuollaiset printit on.

Vierailija
14/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei maksanut mitään toukokuussa. Sain matkaani varten englanninkielisen todistuksen omasta apteekistani maksutta. Miksi te ihmiset ette osaa ettekä halua käyttäytyä? Ihmeellisiä vastauksia täällä! Ollaan kuin jotkut koulukiusaajat!

Onko poistunut viestejä, vai kuka kiusaa?

Vierailija
15/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin lääkäriltäni todistusta, että minulla on metallia polvessa tullia varten. Sain vastaukseksi, ettei sellaisilla papereilla ole mitään merkitystä, kun jokainen voi sellaisen halutessaan väsätä.

Vierailija
16/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä ollut mitään lääkelistaa mukana. Kerran kysyivät Suomessa, että mitä lääkkeitä nämä ovat ja sanoin, että kilpirauhaslääkkeet. Selvä homma. Ehkä voisi ottaa kopion reseptistä seuraavalla kerralla. 

Vierailija
17/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova on usko ihmisillä paperin voimaan.

Oliko nyt niin että joku virkamies jossain antaa myös näille jotain arvoa? Sitten menee mielestäni omituiseksi, kun papereita voi tosiaan vääntää jokainen ihan sellaisia luin haluaa.

Reissaan pitkin vuotta ja ei ole koskaan ketään pilleripurkkini kiinnostaneet tulleissa tai turvatarkastuksissa.

Vierailija
18/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hirmuinen määrä jotain erikoisempia lääkkeitä mukana, niin voivat kysyä reseptiä tullissa. Jos nyt ylipäänsä joutuu tarkastukseen. Ei kannata isoja annoksia ottaa mukaan ja ne vähemmätkin omissa pakkauksissaan.

Vierailija
19/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kova on usko ihmisillä paperin voimaan.

Oliko nyt niin että joku virkamies jossain antaa myös näille jotain arvoa? Sitten menee mielestäni omituiseksi, kun papereita voi tosiaan vääntää jokainen ihan sellaisia luin haluaa.

Reissaan pitkin vuotta ja ei ole koskaan ketään pilleripurkkini kiinnostaneet tulleissa tai turvatarkastuksissa.

Kyllä mun piti Heathrowilla ottaa lääkkeet erikseen tiskille, ei niitä kukaan kyllä sen enempää syynännyt mutta olin pakannutkin omaan minigrippiin. Ja oli printti omakannasta mukana, suomeksi.

Vierailija
20/41 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta listasta ole sulle mitään hyötyä. Tarvitset schengen-todistuksen

https://www.fimea.fi/apteekit/schengen-todistus