Koska ja miksi olet viimeksi itkenyt?
Minä olen jostain syystä ollut viime aikoina herkkä itkemään. En tiedä, mistä se johtuu.
Itkin empatiasta, surusta, pelosta ja raivosta, kun Ukrainan sota alkoi. Tällä viikolla olen itkenyt, kun naisten fudiksen mm-skaboissa näytettiin 1-vuotiasta tyttöoletettua pelaamassa jalkapalloa.
Olin stadikalla katsomassa futista ja siellä oli 11-vuotias poika kuuluttajana - sekin itketti.
Siiri Rantasen kuolema itketti. Tämä on outoa, koska en edes katso juuri koskaan urheilua.
Tällä viikolla katsoin Carol- elokuvan. Taas vollotin, koska se on niin hyvä leffa.
Tänään on/oli hirveä darra , join 2 tasoittavaa ja jostain syystä aloin katsomaan Urho Kekkosesta kertovia videoita ja taas itketti.
Onneksi asun yksin - onkohan minusta tulossa joku itkevä, herkkä mies.
Muutenkin usein nykyään pala kurkussa ja silmäkulmat kosteina jonkun esim. dokkaria katsellessa. Ennen en itkenyt koskaan.
Onkohan tämä joku hormoni, keski-ikäistymisjuttu?
Kiinnostaisi kuulla teidän itkun aiheitanne?
Ketuttaako hallitus vai pomo, kumppani?
M48
Kommentit (29)
Olen niin herkkä, että itkeskelen milloin mistäkin. Monesti kirjaa lukiessa tai elokuvaa katsoessakin.
Viimeksi kolmisen tuntia sitten, ja samasta syystä kuin viimeiset 9 kuukautta, eli läheisen kuolema. Ei tämä suru taida tästä mihinkään mennä.
Mulla oli eilen tosi itkuinen pvä. Alkoi siitä kun katselin Miki Liukkosen hautajisia ja se fiilis jatkui koko pvän. Radiossa soi biisi "kun päättyy tää muisto vaan jää" myöhemmin illalla ja taas pillahdin poruun. Satoikin vielä koko pvän ja olin yksin.
Katoin eilen elokuvan The Grand Budapest hotel. Viinipäissäni porasin kun ne ampui sen Gustaven.
Minusta on vain terve merkki, että mieskin osaa itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kolmisen tuntia sitten, ja samasta syystä kuin viimeiset 9 kuukautta, eli läheisen kuolema. Ei tämä suru taida tästä mihinkään mennä.
Ei se mene mihinkään, mutta siihen tottuu ajan kanssa. Surussa ei ole mitään pahaa ja silloin pitää itkeä, kun itkettää. Osanottoni läheisesi poismenon takia <3
Testosteronin normaalia laskua tuossa iässä? Ihan vaan villi veikkaus, mutta älä huoli. Itkevä mies on kuuma! T. n34
Eilen itkin, kun mies söi lasten vanukkaat.
Nyt muutamana päivänä olen itkenyt. Itken noin yleensä hyvin hyvin harvoin.
Tai no liikutun toki leffoista yms hetkellisesti, lähinnä sellaisista onnellisista tapahtumista.
Nyt on itkettänyt entisen kumppanin käytös, kaikki solvaukset yms. hoita suhteen aikana sain kuulla ja nyt oma lapsikin hyökkäsi vastaan ja haukkui pataluhaksi.
Nämä kaikki pahat sanat vain kaikuvat päässäni päivästä toiseen, ja välillä vaan tulee itku.
Se on sinällään jännä että mulla esim. on masennusdiagnoosi, silti on mennyt vuosikymmeniä etten ole juuri itkenyt vaikka kaikkea kamalaa on tapahtunut. Vähän kuin olisi itkenyt kaikki kyyneleet jo... mutta nyt näyttää että menee vissiin vielä huonommin kun se itkukin tulee.
Me itkettiin miehen kanssa molemmat viime viikolla, kun poikamme kuolemasta tuli kuluneeksi tasan kaksi vuotta. Tietyt päivämäärät tuovat surun isommin päälle.
Tänään. Katsoin yhden häävideon ja se onnellisuus mikä parista välittyi sai herkistymään. Saisinpa itse joskus kokea saman.
Toki sillonkin itketti, kun tosiaan kuulin Miki Liukkosen kuolemasta. Olen lukenut yhden kirjan ja runoteoksen. Olin Mikille selvästi kateellinen lahjakkuudesta ja ulkonäöstä ( opiskelin kirjallisuutta ) ja suhtauduin häneen vähättelevästi ja osittain negatiivisesti. Itkin siis omaa häpeääni.
AP
Reilu viikko sitten kun tajusin, että koulu loppuu kohta ja ensi vuoden alussa meidän mahtava porukka hajoaa eri puolille maailmaa tai vähintään Eurooppaa. Samana päivänä oli ollut yhden kurssin valmistujaiset, tuon kurssin porukka oli hitsautunut yhteen meidän kurssin kanssa ja oli haikeaa nähdä heitä todennäköisesti viimeistä kertaa ikinä.
Pari viikkoa sitten. Väsymystä ja erään ihmisen huonoa käytöstä. Meni tunteisiin ja repi omia haavoja auki.
Vierailija kirjoitti:
Eilen itkin, kun mies söi lasten vanukkaat.
Yritätkö olla vitsikäs??
Itken aika harvoin, mutta viime viikon perjantaina joku pato murtui ja vollotin ääneen melkein pari tuntia. Vähän säikähdin omaa reaktiotani, mutta tuli ilmeisesti tarpeeseen, koska sen jälkeen tuntui helpottuneelta.
Itkettää, kun loma meni ihan perseelleen. Olin vain kotona ja pelasin yöt pelejä. Vuorokausirytmi sekaisin ja muutenkin apaattinen olo.
Itkettää hallitusohjelma ja persut hallituksesta. Ihan oikeasti!
Itkettää, että loma loppuu ja on vähän rahaa.