Viron entinen presidentti Toomas Hendrik Ilves ryöpyttää Helsingin Sanomia!
Viron entinen presidentti Toomas Hendrik Ilves ryöpyttää Helsingin Sanomia! Kyseessä hänen tietoonsa tullut 8 vuotta sitten Helsingin Sanomien julkaisema juttu, jossa HS pyysi lukijoita keksimään pilkkanimiä virolaisista! Juttu julkaistiin Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä silloin. Tänään tai eilen Helsingin Sanomat on poistanut netistä kyseisen jutun, mutta se on haettavissa edelleen internetarkistoista joita Helsingin Sanomat ei kontrolloi.
Viron entisen presidentin tviitti tässä. https://twitter.com/IlvesToomas/status/1685582668237295616
Kommentit (261)
Virolaiset ovat itse saaneet paljon enemmän pahaa aikaan. Saako siitä puhua? Entä onko Toomasin mielestä oikein, että suomalaisia kutsutaan "poroiksi"?
Jotain hyvääkin tuossa roskalehdessä.
Oikeasti? Ja yrittävät vielä peitellä jälkiään anteeksipyynnön sijaan??
Se on eri asia... kirjoitti:
Virolaiset ovat itse saaneet paljon enemmän pahaa aikaan. Saako siitä puhua? Entä onko Toomasin mielestä oikein, että suomalaisia kutsutaan "poroiksi"?
Tuo oikeuttaa rasismin?
Vierailija kirjoitti:
Tuo oikeuttaa rasismin?
Olet oikeassa, en minäkään ymmärrä virolaisten rasistisuutta. Ehkä neuvostomenneisyys osin selittää heidän ennakkoluuloisuutensa kaikkea uutta kohtaan.
Päätoimittajana oli se rattijuoppo.
HS on umpirazzistinen lehti kun viha kohdistuu tiettyjä kansoja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oikeuttaa rasismin?
Olet oikeassa, en minäkään ymmärrä virolaisten rasistisuutta. Ehkä neuvostomenneisyys osin selittää heidän ennakkoluuloisuutensa kaikkea uutta kohtaan.
Eli sinusta oikeuttaa rasismin?
Mitä merkitystä on sillä, mitä tuo rusettipelle ryöpyttää?
Huhhuh tuo on jo jakomielitautista ja sairasta settiä.
Tästä saisi nousta nyt isompikin juttu ja totta kai anteeksipyyntö. Sen verran hs on viime aikoina menneitä kaivellut, eikä omakaan pesä todellakaan puhdas. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oikeuttaa rasismin?
Ehkä virolaiset oppivat pois rasismista vuosikymmenten ja - satojen kuluessa. Ei kaikkea uutta ja erilaista pidä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän poltti proppunsa jossain haastattelussa, missä yhdysvaltalaistoimittaja ei osannut lausua sen nimeä. Siinä vähän rusetit ja mikrofonit pyörivät sen jälkeen.
Suomen suurin sanomalehti kannustaa Suomen kansaa pilkkanimeämään virolaisia. Tämä on paljon suuremman luokan juttu kuin jonkun henkilön tekstiviestit tai nimimerkillä kirjoitetut vieraskirjaviestit!
Juu tämä. Miksi Virossa taas sanottiin suomalaisista Poro.
Vierailija kirjoitti:
Näytät olevan paatunut ra ssi sti veljeskansaamme kohtaan. Hesarin toimituksessa ja modeissa heitä taitaa löytyä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oikeuttaa rasismin?
Ehkä virolaiset oppivat pois rasismista vuosikymmenten ja - satojen kuluessa. Ei kaikkea uutta ja erilaista pidä pelätä.
Entäs Hesari? Kauan niillä menee?
Ja tosiaanko pidät kaikki virolaisia rasisteina koska ovat virolaisia?
No se on eri asia.