Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa ja itkettää töihinpaluu ja koko elämä

Vierailija
30.07.2023 |

Kenellekään ei voi puhua, kun kaikilla on niin paljon vaikeampaa. Työttömälle kaverille ei tietenkään voi sanoa, että työ ahdistaa. Hänen mielestään olen etuoikeutettu kun mulla on töitä. Ahdistuksesta ei voi puhua, kun ympärillä ihmisiä masennusdiagnooseilla yms.

Pidättelen itkua ja pää räjähtää, mutta ulos päin kaikki on hyvin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla hätänä, työpaikalla joku 9ngelma?

Vierailija
2/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä typerää alkaa vertailla ketä ahdistaa eniten. Yhtä hyvin sille työttömälle voisi sanoa, että mietippä niitä ihmisiä jotka näkee nälkää tai masentuneelle, että mitä vollotata, jossain ihmiset elää sodan ja katastrofien keskellä. Itselleen voi näitä juttuja tietty selittää, jos se helpottaa oaa oloa ja auttaa näkemään asiat paremmassa valossa. 

Minullakin on vähän lomaltapaluu ketutusta. Tästä alkaa taas vuoden mittainen selviytymistaistelu loskan ja pimeyden keskellä. Toivottavasti elämääsi tulisi jotain piristävää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS. Jätä se sika vaihtuu muotoon jätä se työpaikka, JST.

Vierailija
4/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni meistä on samassa tilanteessa. Puurretaan itsemme uuvuksiin ja tuetaan kaikkia muita, itseämme vähätellen.

Kun on aina ollut se vahva ja pärjäävä, ei edes osaa pyytää apua. Ympäristö suhtautuu vaan voimavarana, jonka pitää kannatella muita.

Vierailija
5/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne mulla. Oletko käynyt lääkärissä? SSRI-lääkitys ja terapia kyllä auttaa.

Vierailija
6/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihinpaluu on pahinta. Ja olen itse johtaja. Tuntuu ihan yhtä pahalta meistä kaikista.

Vierailija
7/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ongelmia. Miesten ei onneksi tarvitse tukea muita.

Vierailija
8/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää saada apua työterveyden kautta. Siitä pääsee edes alkuun. Työ on huonoin syy hajottaa itsensä.

Vierailija
9/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne mulla. Oletko käynyt lääkärissä? SSRI-lääkitys ja terapia kyllä auttaa.

Mä oon sitä mieltä, että ennenkuin lääkkeitä ruvetaan syömään niin yritetään ensin terapiassa selvittää, mistä olo johtuu.

Onko työpaikalla ongelmia? Henkilökohtaisessa elämässä? Miksi? Miten voisi muuttaa tilannetta helpommaksi? Jne.

Vierailija
10/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ongelmia. Miesten ei onneksi tarvitse tukea muita.

Mieheni hajosi työhön ja itseensä. Olen tapaillut erästä, joka on ikävästi reunalla. Molemmilla on myös neurologista häikkää, jota ei ole osattu ottaa huomioon. Osin omasta syystään.

Vierailija
11/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hajoilee ja naiset tukee.

Vierailija
12/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki kasautuu usein naisille. Hoidat kodin, lapset, työn ja tietenkin tuet miestäsi. Itket sitten pimeässä kun muut nukkuu.

Vierailija
13/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se paluu tuntuu pahimmalta juuri ennen sitä paluuta. Lomasta luopumisen tuskaa. Kun työpäivä koittaa, niin ei se olekaan niin paha.

Ylipäätään kannattaa pohtia, miten arjesta saisi parempaa, koska sitä se elämä on. Mikä siinä ahdistaa? Kannatko töistä stressiä, joka ei itseasiassa sinulle kuulu? Onko arki fyysisesti liian kuormittavaa? Ylipäätään voi pohtia, miksi arki ei tunnu hyvältä. Joskus pelkkä tiedostaminen ja ajattelutavan muuutos voi auttaa.

Vierailija
14/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä olevien ei pidä valittaa mitään. Teillä on hyvä elämä, saatte rahaa ja teillä on sosiaalista elämää ja elämänne on hyvää toisin kuin työttömillä.

Vierailija
15/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette saaneet täyttä palkkaa koko lomalta ja vielä valitatte!!! Huoh!

Vierailija
16/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se paluu tuntuu pahimmalta juuri ennen sitä paluuta. Lomasta luopumisen tuskaa. Kun työpäivä koittaa, niin ei se olekaan niin paha.

Ylipäätään kannattaa pohtia, miten arjesta saisi parempaa, koska sitä se elämä on. Mikä siinä ahdistaa? Kannatko töistä stressiä, joka ei itseasiassa sinulle kuulu? Onko arki fyysisesti liian kuormittavaa? Ylipäätään voi pohtia, miksi arki ei tunnu hyvältä. Joskus pelkkä tiedostaminen ja ajattelutavan muuutos voi auttaa.

Onko se niin vaikea joillekin ymmärtää, että osa ihmisistä vaan kerta kaikkiaan inhoaa käydä töissä? Ihan sama mikä työ, yhtä vähän sinne innostaa mennä.

Vierailija
17/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työkokeilussa, ei ole lomia. 7h ja 9e/pvä.

Vierailija
18/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla eläkeläinen.

Vierailija
19/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Työssä olevien ei pidä valittaa mitään. Teillä on hyvä elämä, saatte rahaa ja teillä on sosiaalista elämää ja elämänne on hyvää toisin kuin työttömillä.

Tämän asenteen vuoksi en puhu ystävilleni. Lapsi ainoa joka nähnyt itkujani, nekin menee raskauden syyksi kyllä.

Ap

Vierailija
20/36 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva-Liisa kirjoitti:

Te ette YMMÄRRÄ😩

Hitto mikä profiili sulla. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan