(Aikuinen) lapsi on muuttunut laiskimukseksi
Pahemman luokan lorvikatarri on iskenyt poikaani. Ilmeisesti vieläkin opiskelee amk:ssa, en ole kyllä niinkään varma, että käykö tai kävikö viime keväänä oikeasti mitään kursseja, vaikka niin väitti. Ei vastaa puhelimeen, nukkuu päivät, kun viimeksi kävin, niin oli kaljatölkkejä lattiat täynnä... Mitä ihmettä tässä voi tehdä? En voi aikuista oikein komennellakaan.
Kommentit (8)
Ymmärtääkö poika puhetta? Koita jutella.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy uusi koulu. Mutta alkoholismi ei hyvä. Onko kaveripiiri huono vai hyvä.
Ei hänellä tunnu paljoa kavereita olevan, enkä tunne nykyisiä. Tai ei ainakaan koskaan puhu mistään kavereista. Joitain vanhoja koulukavereita on. Silloin kun aloitti koulun, niin kävi riennoissa.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkö poika puhetta? Koita jutella.
Ymmärtää, mutta viimeksi huusi minulle, kun suutuin niistä tölkeistä. Ja väittää kovasti vielä käyvänsä koulua, ehkä käykin, mutta vähän epäilen asiaa.
t.ap
Oletko keskustellut asiasta pojan kanssa? Kunnolla, rauhallisesti, ei nalkuttaen. Keskustele ja kerro että välität ja rakastat, ole valmis tukemaan.
Miten niin ei voi komennella? Maailmaan saattaneena on velvollisuus puuttua nuoren elämään , jos näkee sen olevan menossa väärään suuntaan. Järkipuhe, tehkää suunnitelma tulevasta, missä hän näkee itsensä viiden vuoden päästä ja miten sinne pääsee jne. Ei kannata nyt luovuttaa.
Kirjoita pojalle kirje, jossa kerrot huolistasi.
Se on hyvä kommentoida, että tee sitä ja tee tätä pojalle joka ei kuuntele ollenkaan.Meillä vähän samanmoista..Aika puun ja kuoren välissä kun ei kuuntele ja mitään ei voi pakottaa, tai voi yrittää mutta ei tottele.Ei oo enää pikkulapsi että tee sitä ja tee tätä, niin homma toimii :) Mutta sanonut olen että käytettävissä ja apuna olen kun tarvitsee.Ei häävi tilanne, mutta näillä mennään nyt.Oli sitä itselläkin nuorempana monenmoisia vaiheita.Koitan ajatella että nyt on nyt, ja joskus ehkä sitten toisin.
Aina löytyy uusi koulu. Mutta alkoholismi ei hyvä. Onko kaveripiiri huono vai hyvä.